728 x 90

کرونا در ایران - هشدار زالی نسبت به بازگشایی‌های شتاب‌زده و شیوع مجدد کرونا

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

هشدار چند متخصص و مقام پزشکی درباره لغو محدودیت‌ها از سوی دولت روحانی

رسانه های حکومتی، پنجشنبه سیزدهم آذر، نوشتند:چند متخصص و مقام پزشکی درباره لغو محدودیت‌ها از سوی دولت روحانی؛ هشدار دادند که :وضعیت تهران هنوز قرمز است.

آنان خواستار ادامه محدودیت ها شده و نسبت به افزایش شیوع دوباره بیماری نگرانند.

در همین حال زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران، هشدار داد :شرایط شهر هنوز شکننده است .و بازگشایی های شتاب زده می تواند باعث افزایش شیوع بیماری شود. وی افزود: کنترل بیماری بدون مهار و جلوگیری از طغیان آن در تهران امکان‌پذیر نیست.

طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، نیزاعلام کرد: شرایط «شکننده است . باید محدودیت ها ادامه داشته باشد تا شرایط پایدار شود.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، نیز نسبت به افزایش شیوع کرونا از پایان محدودیت های دو هفته ای ابراز نگرانی کرد.

در همین حال ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت :تاکنون واکسن کرونا وارد کشور نشده است.

(خبرگزاری مهر۱۳آذر)

هشدار نسبت به بازگشایی‌های شتاب‌زده و شیوع مجدد کرونا

زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران امروز پنجشنبه ۱۳آذر نسبت به بازگشایی زود هنگام هشدار داد و اعتراف کرد‌: شرایط تهران هنوز شکننده و ناپایدار است و بازگشایی‌های شتاب‌زده می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری و تکرار تجربه تلخ اردیبهشت ماه شود.

وی افزود: تهران گرانیگاه کنترل بیماری کرونا است و کنترل این بیماری در کشور بدون مهار و جلوگیری از طغیان آن در تهران امکان‌پذیر نیست.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز پنجشنبه ۱۳آذر گفت: با ابتلای ۱۳هزار و ۹۲۲بیمار جدید به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفت.

وی در ارائه آمار قطره چکانی افزود: ۳۵۸بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته فوت کردند.

در حال حاضر ۶۴شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸شهرستان نارنجی و ۱۰۶شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وخامت حال ۱۴بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز چهارشنبه ۱۲آذر گفت: در حال حاضر ۲۱۴بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این عده حال ۱۴نفر وخیم گزارش‌شده است. فاطمه نوروزیان افزود: در ۲۴ساعت گذشته شش نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. (خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا)

بویراحمد هم‌چنان قرمز؛ محدودیت‌های کرونایی یک هفته دیگر ادامه دارد

به اعتراف رسانه‌های حکومتی با گذشت ۱۲روز از اعمال محدودیتهای کرونایی، در بویراحمد، این شهر تغییری در وضعیت کرونایی نداشته و هم‌چنان در وضعیت قرمز قرار دارد. ستاد حکومتی مقابله با کرونا اعلام کرد، محدودیتهای کرونایی برای یک هفته دیگر در بویراحمد تمدید شد. (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس - تسنیم ۱۲آذر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c44ff0f-bc39-4801-bc1b-ac1e3193c212"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات