728 x 90

کرونا در ایران - خوزستان روی دور تند کرونا، ۹شهر قرمز شدند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر به روز می‌شود...

خوزستان روی دور تند کرونا، ۹شهر قرمز شدند

دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: متأسفانه با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خوزستان، ۹شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.
هم‌چنین شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز، دزفول، شادگان و لالی نیز در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته‌اند و سایر شهرستانهای استان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

تعطیلی یک هفته‌یی قم به‌دلیل کرونا

استاندار رژیم در قم با اعتراف به موج سوم شیوع کرونا در این شهر، وقیحانه تقصیر را به گردن مردم انداخت و گفت: با توجه به کم‌توجهی مردم بار دیگر برخی از محدودیت‌های کرونایی به‌مدت یک هفته در قم از سر گرفته خواهد شد و در صورتی‌که وضعیت ادامه داشته باشد، برای هفته بعد از آن نیز تداوم خواهد یافت (مهر۹مهر).

آخوند صدیقی: کرونا نتیجه گناهان خود ماست

آخوند صدیقی امام جمعه نمره موقت خامنه‌ای در تهران در قبال پیکهای دوم و سوم کرونا و انبوه قربانیان، تقصیر را به‌گردن مردم انداخت و وقیحانه گفت: «باورم این است که این کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست». وی که در حرم حضرت معصومه سخنرانی می‌کرد افزود: «در این روزها و شبها باید به این فکر کنیم چه کرده‌ایم که حرم امام حسین در ایام اربعین به روی ما بسته شده است؟». (سایت انتخاب ۱۰مهر)

وضعیت کرونا در تهران خوب نیست

نادر توکلی معاون ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران و دکتر شاه عباسی رئیس بیمارستان فیاض بخش در تلویزیون حکومتی نسبت به وضعیت نامناسب کرونا در تهران هشدار دادند.

نادر توکلی: «وضعیت تهران وضعیت خوبی نیست در حال حاضر بالغ بر ۴۳۰۰ بستری داریم که این تعداد بستری متأسفانه خب نوعأ بیماران بدحالی هستند این نشان‌دهنده وخامت وضعیت بیماران هست که در حال حاضر داریم».

دکتر شاه عباسی رئیس بیمارستان فیاض بخش: «اوجی که ما در مهرماه الآن داریم تجربه می‌کنیم از ۲ تا اوج قبلی بسیار بیشتر است تعداد بستری در یک روز مان و آمار بستری‌مان متأسفانه نسبت به ۲ تا اوج قبلی بالاتر است شاید چیزیکه یک کمی نگرانمان می‌کند بحث اکسیژن است واقعاً تعداد بیماران وقتی بالا می‌رود. ما در بعضی ساعتها ممکن است حتی اکسیژن کم بیاوریم».

توکلی: «امروز دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۴۶بستری کودک داریم».

فوت ۲۶معلم و دانش‌آموز بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش رژیم در خراسان رضوی با بیان این‌که «۲۴۴ نفر از همکاران ما در مدارس و ۲۳۲نفر از دانش‌آموزان خراسان رضوی از ابتدای شیوع کرونا به این ویروس مبتلا شده‌اند»، گفت: ۲۱نفر از همکاران ما و هم‌چنین ۵دانش‌آموز در خراسان رضوی به‌دلیل کرونا فوت کرده‌اند. قاسم‌علی خدابنده اعتراف کرد: آمار دقیقی از معلمان و دانش‌آموزان که به کرونا مبتلا شدند در دسترس نیست. ما نمی‌توانیم همه غایبین را چک کنیم که آیا مریض هستند، به کرونا مبتلا شدند و یا سالم هستند و در خانه آموزش مجازی را دریافت می‌کنند.

اعلام آمار قطره‌چکانی رژیم آخوندی: فوت ۲۱۱نفر در شبانه روز گذشته

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

افزایش شدید جان‌باختگان کرونا در تهران

زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا در مصاحبه با تلویزیون شبکه یک رژیم ۹مهرماه به وضعیت وخیم شهر تهران اعتراف کرد و گفت: دیروز تلخ‌ترین روز تهران را داشتیم. آمار دیروز ما متأسفانه از همه پیکهای قبلی مرگ و میر بالاتر بود.

زالی شرایط در تهران را بحرانی خواند و افزود: «دیروز بالاترین رکورد ثبت شده در میزان مرگ و میر در استان تهران بود متأسفانه ۴۸ ساعت گذشته عدد بستری جدیدمان به عدد ۱۰۰۰ نزدیک شده که کاملاً نگران‌کننده بود». وی خواستار اعمال هر چه سریع‌تر محدودیتها همراه با اعمال جریمه‌های بازدارنده را در این کلان‌شهر خواستار شد.

مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲برابر میانگین کشوری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعتراف کرد: میزان بروز کرونا در استان دو برابر میانگین کشوری است. محمد مهدی بانشی تعداد کل مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی استان از ابتدا تاکنون ۸۶هزار و ۳۲۹ نفر بوده و در ۲۴ساعت گذشته ۳۹نفر بستری کرونایی در بیمارستانهای استان داشته‌ایم. وی افزود: در ۲۴ساعت گذشته ۲۸۵نمونه بررسی شده که از این تعداد ۱۲۹مورد مثبت بوده است (خبرگزاری حکومتی میزان۹مهر).

وزارت بهداشت رژیم: دانش‌آموزان ناقلین خوبی برای کرونا هستند/ ۱۵۸شهر کشور در شرایط قرمز کرونا

معاون دانشجویی وزیر بهداشت: هزینه‌های بیماران کرونایی بسیار سرسام‌آور بوده و امکانات و تجهیزات حفاظتی از جمله اسکن و دستگاه اکسیژن ساز بار مالی بالایی به بیمارستانها تحمیل کرده است.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۴میلیون نفر فراتر رفت

برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از ۳۴میلیون نفر عبور کرده اما همزمان شمار بهبود یافتگان این بیماری نیز از ۲۵میلیون نفر بیشتر شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51561024-8aff-4a1a-8d32-b9a20b1a01e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات