728 x 90

کرونا در ایران - روزنامه حکومتی آرمان: امروز ۱۰۰ درصد مشاغل خرد و خدماتی کشور متاثر از بیماری کرونا شده

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۷اسفند اعلام کرد شمار جانباختگان فاجعه کرونا در ۱۹۴شهر در ۳۱استان دست کم به ۵۹۵۰نفر رسیده است.

 

روزنامه حکومتی آرمان در اعتراف به عملکرد تبهکارانه رژیم درفاجعه کرونا نوشت:  امروز ۱۰۰ درصد مشاغل خرد و خدماتی کشور متاثر از بیماری کرونا شده و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از نیروی کار جامعه از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اخراج گردیده‌اند و  در کنار اعضای خانواده خود با مشکلات معیشتی فراوانی در جامعه مواجه شده‌اند.

این روزنامه حکومتی افزود: تبعات اجتماعی بیماری کرونا و نحوه مدیریت این بیماری در کشور در دو ماه آینده یعنی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۹ به صورت ورود خیل عظیم نیروی کار اخراج شده از مشاغل خرد و خدماتی نمایان خواهد شد

اقتصاد کشور با رقم غیر رسمی تورم تا بالای ۴۰ درصد مواجه شده است. اکنون بیماری کرونا زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کشور را تهدید می‌کند.

 

اعتراف ناگزیر رژیم به رشد فزاینده تلفات در آمار قطره چکانی جان باختن ۱۴۷نفر در یک روز

معاون وزارت بهداشت رژیم ـ ۲۸اسفند ۹۸

موارد جدید مثبت قطعی ما ۱۱۹۲ نفر بودند با این حساب کل مبتلایان در کشور به ۱۷۳۶۱نفر رسیدند

- متأسفانه ما ۱۴۷نفر از هموطنانمان جان خودشان را از دست دادند با این حساب کل فوتیهای این بیماری تا الآن به ۱۱۳۵نفر رسیده

 

  • ترکیه از مرگ نخستین نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید خبر داد
  • دولت قرقیزستان در پی شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا ورود اتباع خارجی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.
  • سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت تاکنون از ۳۴۰مورد مشکوک ابتلا به کرونا در این کشور آزمایش گرفته شده که تنها ۲۲مورد آن مثبت بوده و طی ۲۴ساعت گذشته هیچ مورد جدید مثبتی ثبت نشده است.
  • اعضای اتحادیه اروپا مقررات ممنوعیت ۳۰روزه برای سفر غیرضروری اتباع کشورهای ثالث به منطقه شنگن را تصویب کردند
  • پاسدار " امیر رامخو "، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بر اثر ابتلا به ‎کروناویروس به درک واصل شد.
  • رامخو خلبان ایرباس (Airbus A۳۴۰-۶۴۲) که در خدمت سپاه بود در عملیات پشتیبانی و حمایت از رژیم اسد در ‎سوریه (۲۰۱۷) مشارکت و نقش مؤثری داشت و دستش به خون کودکان و مردم سوریه آلوده بود.

 

  • آسوشیتدپرس: تقریبا ۹ نفر از ۱۰ نفر مبتلا به  ویروس کرونا در خاورمیانه از ایران آمده‌اند.
  • روزنامه فرانسوی فیگارو: رژیم  ایران در کنترل فاجعه کرونا ناتوان است.
  • روزنامه حکومتی مستقل: شیب تند بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت به صفر رسیده است . از لحظه سرنگونی «هواپیمای اوکراینی» توسط موشک‌های خودی، سقوط بی‌اعتمادی آغاز شد.

سرتیتر خبرهای ویروس کرونا در ایران و جهان

  • خانم مریم رجوی با تسلیت به عموم هموطنان به‌خصوص در آران و بیدگل و یزد و اراک و همدان بار دیگر به‌ جوانان و شوراهای مردمی برای همیاری ملی و کمک به‌مبتلایان فراخوان داد.
  • خانم رجوی از جوانان شورشی خواست، ابتکارعمل را با رعایت ضوابط بهداشتی در سراسر کشور به‌دست بگیرند و به‌نجات مردم از ویروس کرونا و ویروس آخوندهای حاکم بشتابند.
  • رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت بار دیگر از سازمان ملل و شورای امنیت خواهان مداخلهٔ فوری برای آزادی زندانیان به‌ویژه در فشافویه شد. زندانیان سیاسی در فشافویه در اعتصاب غذا هستند. زندانیان می‌گویند ما را زنده به‌گور کرده‌اند و چند نفر در همین زندان بر اثر ویروس کرونا مرده‌اند.

 

  • به گزارش رسانه‌های حکومتی تعداد دیگری از کادر درمانی استان گیلان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
  • یک اعتراف تکان‌دهنده در روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت: ویروس کرونا ۱۲روز قبل از ۲۲بهمن در قم کشف شد، اما برای این‌که مراسم روز ۲۲بهمن برگزار شود، در خصوص شیوع این ویروس مخفی‌کاری شد. دولت می‌توانست از همان ابتدا با قرنطینه کردن قم از شیوع این ویروس جلوگیری کند.

 

خبرگزاری حکومتی ایلنا: تورم حدود ۴۰درصدی، قدرت خرید دستمزد را به‌شدت فرو کاسته است تا جایی که دیگر نمی‌توان ارزشی برای حداقل دستمزد سال جاری قائل شد.

 

روزنامه حکومتی اعتماد: جواد امام: آنچه با گذر از لایه اولیه این بحران به‌خوبی نمایان شده، فاصله‌یی است که میان حاکمیت و مردم شکل گرفته. امروز و در اوج بحران کرونا، رسانه‌یی آن ‌سوی مرزها از جان باختن چندین هزار نفر بر اثر این ویروس کرونا می‌گوید و دیگری در شبکه‌های اجتماعی خبر می‌سازد!...چه شد که گفته‌های یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌یی آن ‌سوی مرزها به اظهارات مقامات رسمی و رسانه‌های داخل ایران - اگر نگوییم می‌چربد - بعضاً شانه به شانه با اخبار رسمی اثرگذار می‌شود؟...آن نظم و انسجام لازم نه‌تنها وجود ندارد، بلکه برنامه خاصی نیز برای مقابله با بحران تهیه و تدوین نکرده‌ایم. مطابق معمول صبر می‌کنیم تا اگر بحرانی اتفاق افتاد با مدیرانی به استقبال آن برویم که در شرایط عادی هم چندان پاسخگو و توانمند نیستند...فارغ از ناکارآمدی مدیران در مواجهه با بحرانهای این‌چنینی آنچه باید بدان توجه کرد، ادبیات و نوع بیان مسائل از سوی مسئولان است که در چند وقت اخیر به‌ خوبی مشخص شد که مدیران ما سبک صحیح بیان مسائل در شرایط بحران را نمی‌دانند از این ‌رو ما روز به‌ روز بیشتر شاهد عدم انسجام در بیان مسائل و ارایه آمار و نکات تخصصی به مردم هستیم...تمام مسئولان باید مراقب باشند با اظهارات‌شان به‌ جای کاهش مشکلات، بحران موجود را تشدید کنند...مبحث قرنطینه از جمله مسائلی است که در آن عدم انسجام در گفتار و کردار مسئولان مختلف به‌خوبی به چشم می‌خورد، به ‌طوری که شاهد هستیم. هر کسی هر طور که می‌خواهد راجع به آن صحبت می‌کند و به‌رغم ورود نیروهای مسلح به صحنه، عملاً هیچ اتفاق ویژه‌یی در کشور رخ نداده است....

 

روزنامه حکومتی وطن امروز: ویروسی بزرگ‌تر از کرونا که با شستن دست و زدن ماسک هم قابل پیشگیری نیست؛ ویروسی که در نهایت منجر به کوچک شدن سفره مردم،‌ افزایش فاصله درآمد بین فقیر و غنی،‌ کاهش سطح رفاه،‌ افزایش تورم، تقویت سوداگران و سرکوب بخش مفید اقتصاد، از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و کاهش سرمایه‌گذاری شده است. در یک گزاره کلی باید بگوییم در سال ۹۸شاهد سقوط اقتصاد کشور بودیم.

 

روزنامه حکومتی سیاست روز: شرایط کشور و دنیا بسیار ویژه است، شرایط عادی نیست که بخواهیم هر گونه انتقادی را بر زبان برانیم یا بنویسیم.

  • اصلاح طلب و اصول‌گرا، اکنون به‌جای آن‌که کمک حال دولت و همه دستگاههای درگیر کرونا باشند، مدام انتقاد می‌کنند. یکی از دولت گلایه دارد، دیگری از ارتش و سپاه، آن یک از تولیت آستان قدس رضوی یا آستان حضرت معصومه و الی آخر. برای ساعاتی خود را به جای مسئولی بگذاریم که در این شرایط بحرانی قرار دارد.
  • امکانات به اندازه‌ای نیست که بتوان صددرصد آن را کنترل کرد. در این شرایط اگر پشت به پشت هم ندهیم، اوضاع وخیم خواهد شد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس 

  • ویروس در دروازه‌های ایران: تهران چگونه در توقف شیوع کرونا شکست خورد.
  • مقام ایران که واکنش به شیوع کرونا را توضیح می‌داد در حالی‌که در جلوی دوربین‌ها بود مستمر سرفه و به‌شدت عرق می‌کرد قول داد که هیچ خطری برای کشور نیست -ایرج حریرچی گفت قرنطینه به عصر حجر تعلق دارد ولی یک روز بعد خود او به‌دلیل کرونا قرنطینه شد.

 

  • خبرگزاری فرانسه: تلفات کرونا در آمریکا به ۱۰۰نفر رسید.


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ورود شهروندان غیراروپایی به‌ آلمان را به مدت ۳۰روز ممنوع کرد

  • رویتر - کانادا یک بسته کمکی به ارزش ۲۷میلیارد دلار کانادا به مقابله با کرونا اختصاص می‌دهد.
  • این کشور روز چهارشنبه از یک بسته کمک ۲۷میلیارد دلار کانادا(۱۹میلیارد دلار) برای کمک به فائق آمدن بر عواقب شیوع وخیم شونده کرونا پرده برداشت.
  • به‌گفته یک منبع دولتی در روز سه‌شنبه کرونا ممکن است چند ماه بطول انجامد.

 

رویتر - پنتاگون از بیمارستانهای میدانی تا ماسکهای تنفسی، نقش پشتیبان مقابله با کرونا ایفا می‌کند
پنتاگون روز سه‌شنبه برنامه خود برای واکنش پزشکی به کرونا را اعلام کرد که شامل آزاد کردن ماسکهای تنفسی تا احداث بیمارستانهای میدانی و حتی بیمارستانهای دریایی در ناوهای آمریکا برای کاهش فشار بر بیمارستانها می‌باشند.

 

رویتر - کرونا می‌تواند ساعتها در هوا و روزها در روی سطوح زنده بماند
ویروس به‌شدت مسری کرونا که به‌صورت یک پاندمی منفجر شده ساعتها به‌صورت قطرات ریز فعال و عفونی در هوا و روزها روی سطوح صاف باقی می‌ماند.

 

رویترز - نخست‌وزیر ایتالیا گفت سونامی کرونا هیچ کشور اروپایی را بی‌نصیب نمی‌گذارد
جوسپی کونته به رهبران اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت کرونا یک‌ سونامی اجتماعی-اقتصادی در سراسر اروپا ایجاد کرده که باید با ایجاد روابط فداکارانه این ضربه را خنثی کرد. آنها بسته شدن مرزهای کشور وهم‌چنین دادن مشوق اقتصادی را مورد بحث قرار دادند.

 

رویترز - ترامپ در نظر دارد یک تریلیون دلار بسته مشوق برای تشویق اقتصاد کرونا‌زده آزاد کند و این ممکن است به‌صورت پرداخت چکهای ۱۰۰۰دلاری به آمریکاییها طی این دو هفته باشد.

رویترز - فرماندار کالیفرنیا ۱میلیارد دلار بودجه اضطراری مقابله با کرونا را تصویب کرد.
وی استفاده از ۱میلیارد دلار از بودجه اضطراری را برای کمک به مردم این ایالت در مقابله با شیوع کرونا آزاد کرد.
شهردار نیویورک گفت ممکن است مجبور شود عمده مردم را در خانه‌هایشان نگهدارد بجز موارد اضطراری یا خریدهای حیاتی تا از شیوع کرونا پیشگیری کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3dba2ec7-a83a-406e-8f76-58f1a25663d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات