728 x 90

کرونا در ایران - معاون ستاد کرونا در تهران: تختهای عملیاتی برای بستری کردن بیمار به درجه اشباع رسیده

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۷مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۴۴شهر از ۱۱۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۶۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۲۹۱۶نفر، در البرز به ۳۱۰۰نفر، در اصفهان به ۵۴۸۴نفر، در تهران به ۲۶۵۳۱نفر، در خوزستان به ۷۲۱۸نفر، در سمنان به ۱۴۶۶نفر، در قم به ۴۹۴۵نفر، در گلستان به ۳۱۷۱نفر، در لرستان به ۴۹۳۳نفر و در همدان به ۲۹۲۹نفر رسیده است.

معاون ستاد کرونا در تهران: تختهای عملیاتی برای بستری کردن بیمار به درجه اشباع رسیده

در تهران، توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: «تخت عملیاتی که می‌توانیم بیمار در آن بستری کنیم شاید به درجه اشباع رسیده و بسیاری بیمارستانها در بخش اورژانس خود، بیماران کرونایی زیادی دارند، اما قابلیت انتقال به بخش، به‌خصوص به ICU ندارند. بیماران بدحال‌تر شده و درصد بیمارانی که باید در ICU بستری شوند بیشتر شده و به حدود ۳۵درصد در برخی بیمارستانها رسیده‌ایم؛ این باعث شده مدیریت در شرایط فعلی بسیار سخت شود. : اما آنچه به ما خطر را نشان می‌دهد، تعداد بیمارانی است که در اورژانس بستری شده‌اند و منتظر انتقال به بخش هستند. این یک زنگ خطر است؛ چرا که بیماران بستری در تهران روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰نفر است و تعداد بیماران ترخیصی کم است؛ چرا که بیماران بدحال هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷مهر)

کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «ورود و خروج و بستری بیماران نشان می‌دهد کار از موج اول، دوم و سوم گذشته، با اپیدمی ممتدی روبه‌رو هستیم، روند همه‌گیری ادامه دارد و هر روز با شرایط جدیدی روبه‌رو می‌شویم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷مهر)

وضعیت قرمز شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری صبح امروز دوشنبه اعتراف: با افزایش شیوع ابتلا به کرونا در استان طی روزهای اخیر، این استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

مجید شیرانی گفت: این وضعیت همزمان با ورود استان به موج سوم شیوع کرونا رخ داده است به شکلی که این استان بلافاصله از اوج موج دوم کرونا وارد موج سوم شده است.

وی با اشاره به این‌که طی ۲۴ساعت گذشته ۳۴۳بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند افزود ۳۶نفر از آنها در شرایط وخیمی قرار دارند.

ممنوعیت سفر به‌کلاردشت در وضعیت قرمز کرونا

به‌دنبال وضعیت قرمز کرونا در کلاردشت، رسانه‌های حکومتی نوشتند ‌از فردا تا اطلاع ثانوی عبور و مرور کلیه مسافران به این شهر ممنوع خواهد بود.(تابناک ۷مهر)

مخالفت با مرخصی دو زندانی مبتلاء به کرونا در اردبیل

در ادامه ابتلاء زندانیان در زندان مرکزی اردبیل به کرونا، دو زندانی دیگر که جدیداً به‌کرونا مبتلا شده‌اند در ابتدای هفته جاری، با وجود وخامت حالشان به جای بیمارستان به قرنطینه زندان منتقل شدند.

به‌رغم اعتراض خانواده زندانیان، مهدوی راد قاضی جنایتکار بیدادگاه رژیم در اردبیل از دادن مرخصی به این دو زندانی خودداری کرد.

وضع کل کشور قرمز است؛ مگر این‌که خلاف آن ثابت شود!

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماریهای عفونی: «وضع کل کشور قرمز است؛ مگر این‌که خلاف آن ثابت شود.

متأسفانه روند رو به افزایش است، موارد جدید بیماری منجر به بستری بیماران در بخش‌ها و ICU بیمارستانها شده است.

بخش عمده پرستاران و پزشکان در بیمارستانهایی که شخصاً در آنها فعالیت دارم، یا کرونا گرفته‌اند و یا به نوعی دچار عوارض ناشی از کرونا شده‌اند و تصور می‌کنم جایی برای مانورهای اضافی وجود ندارد».

کار از موج کرونا گذشته است

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

«نمودارهای ورود و خروج و بستری بیماران در بیمارستانها نشان می‌دهد که کار از موج اول، دوم و سوم گذشته و ما با اپیدمی ممتدی روبه‌رو هستیم، روند همه‌گیری ادامه دارد و هر روز با شرایط جدیدی روبه‌رو می‌شویم». (روزنامه حکومتی مهر ۷مهر)

شروع موج سوم کرونا در سمنان

جانشین رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: «موج اول و دوم شیوع کرونا را پشت سر گذاشتیم و اکنون شاهد شیوع موج سوم این ویروس در سمنان هستیم». خجسته پور افزود: «وضعیت شیوع کرونا در بسیاری از نقاط کشور اضطراری است» (خبرگزاری حکومتی ایرنا- ۶مهر).

معاون استاندار رژیم در قزوین: حادتر شدن وضعیت کرونا

معاون استاندار رژیم در قزوین اعتراف کرد: «شرایط امروز کرونا در قزوین از وضعیت اسفند و فروردین بسیار حادتر شده و این به‌معنای تشدید خطر در استان قزوین است». حبیبی با اشاره به این‌که وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان قزوین تشدید شده، از احتمال تعطیلی مدارس و مراکز علمی خبر داد (خبرگزاری حکومتی مهر - ۶مهر).

اعتراف به‌پنهان‌کاری در آمار دانش‌آموز جانباخته بر اثر کرونا

یک کارگزار رژیم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پنهان‌کاری در ارائه آمار دانش‌آموزان بر اثر ابتلا به کرونا اعتراف کرد. محمدرضا رحیمی در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا، افراد بین ۶ تا ۱۸ سال اعلام شده ولی این‌که رصد شود این افراد آیا در کلاسهای حضوری مدارس مبتلا شده باشند به ما داده نشده و از طرف وزارتخانه نیز اعلام شده راجع به این موضوع صحبت نشود. (خبرگزاری مهر رژیم۶مهر)

اعتراف حریرچی به جان باختن ۲۰۰دانش‌آموز بر اثر ابتلا به‌کرونا

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت رژیم روز ۶مهر اعتراف کرد: در ۸ماه گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در میان دانش‌آموزان بالای ۱۰هزار نفر بوده است که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰نفر آنان جان‌باخته‌اند. وی مدعی شد هنوز در بازگشایی‌ها موارد ابتلا و بستری قابل توجه دانش‌آموزان ندیده‌ایم البته با استقبال کمتر از ده درصدی قاعدتاً اگر این استقبال بیشتر شود، تغییر خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ccddaae-f325-42c2-9900-012a26117501"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات