728 x 90

کرونا در ایران و جهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: کرونا مانند آتش زیر خاکستر است.

کرونا در ایتالیا
کرونا در ایتالیا

این خبر کامل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، پنجشنبه ۲۸فروردین ۱۳۹۹اعلام کرد

آمار حیرت‌انگیز و جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۴شهر

از ۳۰۰۰۰نفر گذشت

 

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان:

  • مبتلایان: ۲.۱۱۵.۶۲۴
  • قربانیان: ۱۴۱.۱۹۵

 

کرونا در ایران

 

خبرگزاری حکومتی ایلنا: در این بحران کرونا هم در نظر نمی‌گیرند که ۴۳میلیون کارگر و بازنشسته با احتسابِ خانواده‌هایشان با این دستمزد تصویب شده، چگونه باید زندگی کنند.

اعتراف خبرگزاری حکومتی ایلنا: کارگری که نه امینت شغلی دارد و نه متشکل است، چطور می‌تواند در مورد دستمزد خود چانه‌زنی کند؟ کارگران را در یک تله قانونی گرفتار کرده است.

اعتراف رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: حدود ۱۰۰نفر از کادر درمانی بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

اعتراف رئیسی معاون وزارت بهداشت رژیم: قطعا آمار واقعی کرونا قطعاً بیش از آمار رسمی است. این‌که ۸۰۰هزار مبتلا شدند و چندین برابر آمار اعلام‌شده مرگ داریم قطعا درست است.

آخوند روحانی بر فرستادن مردم به قربانگاه کرونا تأکید کرد:‌ همان‌طور که رهبری گفت امسال سال جهش تولید هست این مسیر تولید انشاالله به‌خوبی ادامه پیدا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: کرونا مانند آتش زیر خاکستر است. زنجیرهٔ انتقال ویروس کرونا کماکان در سطح استان فعال است.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم: در پاییز با اوج‌گیری ویروس کرونا مواجه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: حجم بیماران ورودی به‌مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان کامکار قم، بار دیگر افزایش یافت.

  • نهاوند، بیهوش شدن بیمار مشکوک به کرونا و رژیم هم‌چنان به خیانت پنهان‌کاری ادامه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: افزایش بیش از دو برابری تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بستری شدگان طی۲۴ساعت نتیجه شکستن قرنطینه و بی‌توجهی به نکات بهداشتی است.

 

روزنامه حکومتی آرمان: با توجه به این‌که مسئولان شهرداری و وزارت بهداشت از کاهش آمار کودکان کار و زباله‌گرد در شهرها در پی شیوع کرونا خبر می‌دهند، تردد آنها در شهرهای بزرگی هم‌چون تهران، خبر از کاهش آنها نمی‌دهد. آنها می‌گویند: «نمی‌توانیم در خانه بمانیم، زیرا گرسنگی کشنده‌تر از کروناست و با شکم گرسنه نمی‌توان در قرنطینه ماند.»

 

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: دستگاه ویروس‌یاب سپاه مجوز وزارت بهداشت را نگرفت

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد، دستگاه ویروس‌یاب سپاه پاسداران که گفته شده از شعاع صد متر و در پنج ثانیه آلودگی به ویروس کرونا را نشان می‌دهد از سوی سازمان غذا و دارو تأییدیه دریافت نکرده است.

 

روزنامه حکومتی آرمان: زنگ خطر موج جدید کرونا در قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش بیش از دو برابری تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بستری شدگان در طی 24ساعت خبر داد و گفت: «این افزایش آمار نتیجه شکستن قرنطینه و بی‌توجهی به نکات بهداشتی است.»

 

جامعه فرودستان تحت فشار فزاینده اقتصادی به‌سر می‌برند

روزنامه حکومتی آرمان: باید بپذیریم که جامعه فرودست، طبقات کارگری، کارمندان و حتی رده‌های طبقه متوسط بالا در جامعه ملی اکنون تحت فشار‌های فزاینده اقتصادی به‌سر می‌برند. اگر جامعه فرودست ما به این معنا اعتماد نکند و اعتباری برای نهادهای بالادستی در عرصه عمل سیاسی قائل نباشد واگرایی‌ها در فشارهای ناشی از بحران موجود کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن می‌تواند مخاطره برانگیز باشد.

 

کرونا در جهان:

از سرگیری بعضی کسب و کارها در آلمان

صدراعظم آلمان روز چهارشنبه ۲۷فروردین ۹۹خبر از سرگیری برخی کسب و کارها از چهار روز دیگر را داد و این در حالی است که فولکس واگن غول خودروسازی آلمان نیز از فعالیت کارخانه‌هایش در هفته آینده خبر داد.

مرگبارترین روز سوئد از زمان شیوع کرونا

سوئد، در روز سه‌شنبه ۱۴آوریل (۲۶فروردین) ۱۱۴نفر قربانی بیماری کووید ۱۹شدند. این آمار در روز چهارشنبه (۲۷فروردین) نیز افزایش یافت و به ۱۷۰نفر رسید.

العربیه انگلیسی - وزیر دارایی عربستان: کشورهای عضو جی۲۰بیش از ۷تریلیون دلار به مقابله با کرونا اختصاص دادند

خبرگزاری فرانسه - به‌دنبال ۷۶۱نفر تلفات کرونا در انگلستان در یک روز کل تلفات در این کشور به ۱۲۸۶۸نفر رسید

رویترز - انگلستان حفظ فاصله فیزیکی را تا روز کشف واکسن کرونا به قوت خود باقی نگه می‌دارد

رویترز - در ناو هواپیمابر فرانسه حدود ۷۰۰ملوان کرونا گرفتند

رویترز - سوئیس سه فاز را برای خروج از محدودیتهای کرونا اعلام کرد
دولت سوئیس این سه مرحله را روز پنجشنبه اعلام می‌کند

تلگراف - مایک پمپئو به‌دنبال ارتباط شیوع کرونا از ووهان، به چین گفت حقیقت را بگوید
ترامپ گفت دولت آمریکا مشغول تحقیق است که آیا این ویروس در آزمایشگاه واقع در نزدیکی ووهان تولید شده است یا خیر

 

خبرگزاری فرانسه - جان هاپکینز: آمریکا ۲۵۶۹نفر یعنی بیشترین تلفات از کرونا را طی ۲۴ساعت داشته است

نخستین انتخابات عمده در دوران کرونا؛ پیروزی چشم‌گیر حزب حاکم کره جنوبی‎‎
در یکی از عمده‌ترین انتخابات در سطح جهان در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، حزب حاکم کره جنوبی که دولت را در دست دارد، موفق شده اکثریت پارلمانی را به دست آورد؛

فاکس نیوز: کرونا احتمالاً از آزمایشگاهی در ووهان بیرون آمده است

خبرگزاری فرانسه: رئیس اتحادیه اروپا گفت در ۴مه[۱۵اردیبهشت] کنفرانس کمک برای واکسن کرونا تشکیل می‌شود.

آلمان در مسیر بازگشایی تدریجی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ۲۷فروردین اعلام کرد که برخی کسب‌وکارها در کشورش می‌توانند از ۲۰آوریل، چهار روز دیگر، کار خود را از سر گیرند. ساعاتی بعد نیز غول خودروسازی این کشور، فولکس‌ واگن، گفت برخی از کارخانه‌هایش در هفته آینده شروع به فعالیت خواهند کرد.

 

دونالد ترامپ: آمریکا احتمالاً اوج اپیدمی را رد کرده

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه کاخ‌سفید پیرامون این اپیدمی گفت: "‌‌نبرد ادامه دارد اما داده‌ها حکایت از آن دارد که کشور در زمینه ابتلا به موارد تازه نقطه اوج را پشت سر گذاشته است.

 

وزیر خارجه آمریکا از چین خواست در زمینه مقابله با ویروس کرونا با شفافیت کامل عمل کند

بر اساس بیانیه‌یی که سخنگوی وزارت‌خارجه روز چهارشنبه ۲۷فروردین منتشر کرد، مایک پمپئو در گفتگو با یانگ جیه‌چی هم‌چنین بر ضرورت شفافیت کامل و اشتراک اطلاعات برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹و پیشگیری از شیوع‌های احتمالی این بیماری در آینده تأکید کرد.

رئیس شورای اروپایی، یکی از نهادهای اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه گفت در بودجه بلندمدت آینده اتحادیه اروپا وجوهی در مقیاس وسیع برای پشتیبانی از ترمیم اقتصادی و رشد دوباره اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا در نظر گرفته می‌شود.

 

آمریکا -تولید گرانقیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین کیت‌های آزمایش

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۲۷فرودین، ضمن تقدیر از کادر درمانی و پزشکی این کشور گفت ما به‌سرعت در حال تولید گرانقیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین کیت‌های آزمایش در جهان هستیم و بیش از سه میلیون و سیصد هزار مورد آزمایش کرده‌ایم.

ترامپ در ادامه اظهارات خود در نشست خبری روزانه تیم ویژه دولت فدرال برای مقابله با ویروس جدید کرونا «کووید۱۹» در کاخ‌سفید اضافه کرد، اداره غذا و داروی ایالات متحده هم‌چنین با ۳۰۰شرکت و آزمایشگاه برای افزایش ظرفیت کشور مان همکاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که دولت او از همه اختیارات خود جهت تسریع و ارائه مطالعات درمانی که بسیار مهم هستند استفاده خواهد کرد و به صراحت بگویم روش‌های متناسب درمان برای من از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است، چرا که هم‌اکنون برای مراقبت از مردم مورد نیاز است.

 

فاصله‌گذاری اجتماعی شاید تا سال ۲۰۲۲ادامه یابد

محققان می‌گویند که لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شاید تا سال ۲۰۲۲ادامه یابد.

بر اساس گزارشی که در مجله علمی «ساینس» منتشر شده است قرنطینه یکباره نمی‌تواند جلو شیوع کرونا را بگیرد و اوج ابتلا به این بیماری اگر محدودیتها ادامه نیابد می‌تواند طولانی‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌رود.

 

کاخ سفید: تعلیق کمک به سازمان بهداشت جهانی برای پاسخگو نگه‌داشتن این سازمان است

سخنگوی کاخ سفید، در پیامی گفت که هدف از تعلیق کمکهای مالی به سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا نه انداختن تقصیر‌ها گردن این سازمان، که پاسخگو نگه‌داشتن آن در مورد جانبداری از چین است.

سخنگوی کاخ‌سفید روز چهارشنبه ۲۷فروردین و در پیامی در توئیتر گفت: «پرزیدنت ترامپ با تعلیق کمکهای مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در حالی که سوءمدیریت‌های [آن سازمان] در مورد ویروس کرونا تحت بررسی است، گامی بزرگ و قاطع برداشت.»

 

شیوع کرونا تاکنون حدود ۵میلیارد دلار به خطوط هوایی چین ضرر زده است

خطوط هوایی چین در پی شیوع ویروس کرونا در آن کشور و انتقال آن به دیگر کشورهای جهان، طی سه ماه گذشته با ۴.۸میلیارد ضرر روبه‌رو شده‌اند. این ضرر تنها ناشی از رخدادها در فصل نخست سال جاری میلادی‌ست. در ماه فوریه، شرکت‌های هوایی چین حدود ۲۱میلیارد یوان (حدود ۳میلیارد دلار) ضرر کرده‌اند که رکوردی تازه برای آنها است.

 

آزمایش درمان کرونا با داروی مالاریا در برزیل به‌دلیل مرگ بیماران متوقف شد

درمان بیماران کوئید۱۹با دوز بالای داروی مالاریا می‌تواند در ضربان قلب اختلالات سنگین و خطرناک ایجاد کند. به همین دلیل، در پی مرگ ۱۱بیمار مبتلا به کوئید۱۹در برزیل جان خود را از دست دادند و این آزمایش متوقف شد.

 

فروشگاههای بزرگ و نمایشگاههای اتومبیل آلمان باز خواهند شد

به تصمیم دولت آلمان، فروشگاههای بزرگ‌تر از ۸۰۰متر مربع و همه نمایشگاههای فروش خودرو بازگشایی خواهند شد. بر اساس اخبار خبرگزاریها، هم‌چنین مدارس نیز به‌صورت تدریجی باز خواهد شد. در ضمن تأکید شده که مقررات حفظ فاصله فیزیکی یک‌ونیم متر به جز در مورد خانواده‌ها هم‌چنان پابرجا خواهد بود.

 

آلمان محدودیتها را تا سوم مه تمدید می‌کند

آلمان که ماه گذشته برای مبارزه با شیوع کرونا اقدام به وضع محدودیت‌های اجتماعی کرده بود، قصد دارد این مقررات را دست کم تا سوم ماه مه تمدید کند. این خبر را روزنامه هندلزبلت به‌نقل از خبرگزاری آلمان نقل کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/284384be-511e-46ad-9cd2-1e750db559d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات