728 x 90

کرونا در ایران و جهان - متخصص اپیدمیولوژی بیمارهای عفوفی: تنها ۶درصد از مبتلایان شناسایی شده‌اند

آمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۱۱۰هزار گذشت
آمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۱۱۰هزار گذشت

این خبر کامل می‌شود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز شنبه ۲۳فروردین اعلام کرد آمار جان‌ باختگان فاجعهٔ کرونا در ۲۶۳شهر ایران از مرز ۲۵۰۰۰نفر گذشته است.

 

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان:

  • آمار مبتلایان در جهان: ۱.۷۹۵.۷۴۷
  • آمار قربانیان کرونا در جهان: ۱۱۰.۰۰۵

-آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

 

کرونا در ایران

 

متخصص اپیدمیولوژی بیمارهای عفوفی: تنها ۶درصد از مبتلایان شناسایی شده‌اند

  • محبوب‌فر، متخصص اپیدمیولوژی بیماریهای عفونی و واگیر در رابطه با فراگیری مجدد این بیماری پس از شروع به کار اصناف گفت:
  • در کشور‌هایی مثل اسپانیا، ایتالیا و آلمان و تعدادی دیگر از کشور‌های دنیا که رقم ابتلا به این بیماری در آنها بالا است یک شفافیت در خصوص اطلاع‌رسانی تعداد مبتلایان و تعداد فوتی‌ها وجود دارد که در کشور ما کمتر دیده می‌شود. این موضوع از جایی آغاز شد که آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا را به تفکیک استانها قطع کردند و به نوعی اطلاع‌رسانی سانسور شد؛ به همین دلیل هم نمی‌توان کشور ما را با دیگر کشور‌ها مقایسه کرد. با توجه به اطلاعات دریافتی اعلام می‌کنم تاکنون از تعداد مبتلایان به کرونا در کشور ما کاسته نشده است. نکته حائز اهمیت این است که تنها ۶درصد و یا در بهترین حالت ۱۰درصد از مبتلایان شناسایی شده‌اند و سایر مبتلایان در خانه خود را قرنطینه کرده‌اند و ترجیح می‌دهند کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

حریرچی: تهران پاشنه آشیل ما هست در کرونا چون هم خودش شهر خیلی بزرگی هست هم در آن تبادل زیاد هست. اگر نگاه کنیم توصیه‌هایی که سازمان بهداشت جهانی و خیلی از مراجع بین‌المللی می‌گویند سخت‌گیریهای بیشتر و تعطیلی‌های طولانی‌تر هست....این‌که رئیس سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تست تست تست این برای این است که افراد کم علامت و بی‌علامت شناسایی بشوند. اینها مثل بمب هستند در شهر تردد می‌کنند.

 

اعلام آمار قطره چکانی کرونا توسط سخنگوی وزارت بهداشت رژیم -  یکشنبه ۲۴ فروردین:

  • کل مبتلایان ۷۱۶۸۶ / فوتی های ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ / کل فوتی ها ۴۴۷۴ / وضعیت وخیم ۳۹۳۰
  • مجموع متلایان کرونا در کشور به ۷۱۶۸۶ نفر رسید.
  • شناسایی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ 
  • مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۱۶۸۶ نفر رسید.

 

افزایش مجدد آمار ابتلاء و فوتی به‌دلیل کرونا در رشت

شنبه ۲۳فروردین ۹۹ – مطابق اخبار دریافتی طی ۲۴ساعت گذشته فقط در بیمارستان رازی شهر رشت ۱۶نفر در اثر ابتلاء به ویروس کرونا فوت کرده و ۵۰نفر بستری شده‌اند.

مطابق این گزارش که یکی از بازنشستگان فرهنگی داده است، شب گذشته مجدداً آمار ابتلاء و فوتی بالا رفته است. این افزایش آمار بعد از آزاد کردن ترددات و برگرداندن مردم به‌سر کار توسط خامنه‌ای و روحانی صورت گرفته است.

 

وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان قرنطینه بیماران کرونا در اهواز

امروز یکشنبه ۲۴فروردین‌ماه، ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز اعلام کرد «بیمارستان رازی اهواز که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا به‌حالت قرنطینه درآمده، دچار آتش‌سوزی شده است».


مراجعه برخی بیماران کرونا در خوزستان با علائم بیماریهای گوارشی/قرنطینه رامشیر جدی‌تر شد

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اخیراً مواردی از بیماران کرونا در خوزستان، با علائم بالینی بیماریهای گوارشی چون درد شکم و اسهال و خون ریزی معده مراجعه کرده‌اند که تست کرونای آنها مثبت بوده است.

 

آزاد شدن تردد بین شهرها 

  • آخوند روحانی روز یک‌شنبه ۲۴فروردین گفت: از امروز تردد بین شهرستانهای مختلف در داخل هر استانها آزاد است و هیچ استاندار و فرمانداری حق ندارد از این ترددها جلوگیری کند.
  • آخوند روحانی که در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا سخن می‌گفت افزود که رفت‌ و آمدها بین استانهای مختلف هم از اول اردیبهشت آزاد خواهد شد و باز تأکید کرد که هیچ مسئولی حق جلوگیری از این ترددها را ندارد.

 

۴۵مرکز بهزیستی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند

  • رئیس سازمان بهزیستی رژیم: از ۲هزار و ۵۳۱مرکز نگهداری سالمندان، معلولان و معتادان، تاکنون ۴۵مرکز به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که ۱.۷درصد کل مراکز بهزیستی کشور را تشکیل می‌دهد.

 

پرفسور دانشگاه آکسفورد: واکسن ضد کرونا تا سپتامبر سال جاری آماده می‌شود

  • یک گروه از پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه آکسفورد اعلام کردند، واکسن ضد ویروس کرونا ممکن است تا اوایل ماه سپتامبر سال جاری آماده شود.
  • به گزارش روزنامه بریتانیایی «دیلی میل»، سارا گیلبرت استاد واکسن‌شناس دانشگاه آکسفورد و رئیس گروهی از پژوهشگران که مشغول تهیه واکسن ضد ویروس کرونا هستند، گفته است به میزان ۸۰% مطمئن است که گروه تحت اشراف او تا اوایل پاییز موفق به تهیه واکسن ضد کرونا خواهد شد.

 

افشای پنهان‌کاری رژیم در رابطه با کرونا در بیمارستانها: 

  • روز شنبه ۲۳فروردین ۹۹ یکی از شهروندان در بهشت زهرای تهران، نمونه‌ای از پنهان‌کاری در رابطه با شیوع کرونا در بیمارستانها را افشا کرد. در بیمارستانها بیمار کرونایی را تحت عنوان این‌که «عفونت است و کرونایی نیست» بیماران را پذیرش نمی‌کنند و آنها را به خانه برمی گردانند. به همین دلیل بیمار، بعد از مدتی دچار تشنج شده و فوت می‌کند. وی گفت:
  • «امروز ۲۳فروردینه، اینجا بهشت زهرا قبرستان کرونایی‌هاست. یک توصیه به هموطنان عزیز. هر وقت عزیزتون تب می‌کنه عفونت می‌کنه می‌برید دکتر و میگن چیزیش نیست ببرید خونه. گوش ندهید به حرف این بی‌شرف ها.
  • ما عزیزمون از اسفندماه کرونا گرفته بود. سه بار بردیمش دکتر این بی‌شرفها می‌گفتند عفونته کرونا نیست. تا این‌که چهاردهم وقتی که دیگه تشنج کرد بردن بیمارستان بستری کردند.‌آی.سی.یو گفتن کروناست. به فکر عزیزان تون باشید این بی‌شرفها حرف مفت زیاد می‌زنند».

 

ایجاد قطعه جدید در بهشت زهرا (س) پس از شیوع کرونا

  • معاون شهردار رژیم در تهران از ایجاد قطعه جدید در بهشت زهرا (س) پس از شیوع کرونا خبر داد.

 

خبرگزاری حکومتی ایرنا - تاکسیرانی تهران:

  • ۱۳راننده تاکسی در تهران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

 

افزایش ۳۰تا ۴۰درصدی مسافران مترو تهران
فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تعداد مسافران نسبت به هفته گذشته ۳۰تا ۴۰درصد افزایش یافت. به‌گفته او همزمان با اولین روز آغاز به کار مجدد برخی مشاغل بیش از ۳۰۰هزار نفر از طریق مترو تهران جابه‌جا شده‌اند.

 

مرتضی مبلغ معاون سیاسی و امنیتی اسبق وزارت کشور رژیم: آن‌قدر شرایط موجود سخت است که مشکلات اجتماعی و امنیتی نه تنها برای شرایط پساکرونایی بلکه در همین شرایط نیز ممکن است که در جامعه با مشکلات حاد اجتماعی مواجه شویم.

 

هشدار در مورد تست خصوصی کرونا پیش از مهمانی

  • علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت هیچ تضمینی در مورد مؤثر بودن انجام تست کرونای خصوصی پیش از ورود به میهمانی‌ها وجود ندارد.
  • به گفته او در تست‌های کنونی پاسخ منفی کاذب نسبتاً بالاست: «بسیاری از تست‌های فعلی اگر بر مبنای آنتی ژن باشد، گاهی بین ۳۰تا ۵۰درصد منفی کاذب است، به این معنا که فرد احتمالاً مبتلا بوده ولی پاسخ تست منفی می‌شود.»

 

 

نعمت احمدی حقوقدان رژیم: «دولت باید در مقابل تکالیف الزام‌آوری که اعمال می‌کند، معاش حداقلی برای مردم که بتوانند تا رفع این بحران زنده بمانند، در نظر بگیرد در غیراین صورت با نافرمانی مدنی مواجه خواهد شد.»

 

سلیمی عضو مجلس ارتجاع در جنگ گرگها: برخی از مسئولان فقط به‌غرب و بیگانگان چشم دوخته‌اند و تصور می‌کنند که تنها راه‌حل مشکلات کشور ارتباط با غربی‌هاست، در حالی که کشورهای غربی نشان داده‌اند که به‌تعهداتشان با نظام پایبند نیستند.

 

سایت وان آمریکا نیوز: خشم مردم از کرونا ممکن است تغییر رژیم در ایران را جرقه بزند

 

غلامرضا انصاری استاندار پیشین رژیم در مازندران: بحران (کرونا) در کنار آسیب‌هایی که به سلامت جامعه وارد می‌کند تبعات گسترده اجتماعی و اقتصادی نیز در پی دارد که می‌توانند به‌مراتب از خود بیماری نیز خطرناک‌تر باشند. به‌خصوص در زمانی که سال گذشته درگیر این بحرانها بوده‌ایم و زمینه آن وجود دارد.

 

عفو بین‌الملل: نفرت‌آور است که رژیم ایران به‌جای پاسخگویی به خواسته‌های مشروع زندانیان مبنی بر حفاظت شدن از ویروس کرونا، مجدداً به کشتار آنان برای خاموش کردن نگرانی‌هایشان متوسل شده است.

روزنامه حکومتی ستاره صبح: مصطفی معین وزیر پیشین علوم مشاور آخوند محمد خاتمی: با توجه به تشدید فشارهای اقتصادی بر دهک‌های پایین جامعه، افزایش بیکاری جوانان و نارضایتی‌های مزمن، احتمال تکرار تنشهای اجتماعی یا سیاسی مانند دو سه ساله اخیر فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی وجود دارد.
هم در کوتاه‌مدت و هم بلندمدت جامعه ایرانی و کشور مان درگیر پیامدهای روانی، اجتماعی، اقتصادی و نیز سیاسی بحران پاندمی کرونا خواهد بود.

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح: مهرداد بائوج لاهوتی عضو مجلس ارتجاع: مهم‌ترین چیزی که در حال حاضر نگران‌کننده است، مباحث اقتصادی است. بودجه‌یی که امسال تصویب شد اگر کرونا هم نمی‌آمد ۱۰۰هزار میلیارد تومان کسری داشت آن‌هم با سازوکار فروش یک‌میلیون بشکه نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی که در حال حاضر هیچ‌کدام را طبق پیش‌بینی‌ها نداریم و حدس ما این است حدود ۲۴۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم. ۲۰۰الی ۳۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم تا بتوانیم کرونا را مدیریت کنیم.

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت: با اوضاع فعلی باید تأکید داشت که این نسخه‌هایی که روحانی و حاکمان جمهوری اسلامی برای مردم می‌پیچند هیچ نتیجه‌یی نخواهد داشت.

 

غلامرضا انصاری از باند مغلوب: بحران (کرونا) در کنار آسیب‌هایی که به سلامت جامعه وارد می‌کند تبعات گسترده اجتماعی و اقتصادی نیز در پی دارد که می‌توانند به‌مراتب از خود بیماری نیز خطرناک‌تر باشند. این پیامدها نخست در عرصه اقتصاد ظهور خواهد کرد و به‌دنبال آن گریبان جامعه را خواهد گرفت تا جایی که اگر اقدام جدی صورت نگیرد بحران کرونا جای خود را در زمان کوتاهی به بحرانهای اجتماعی جدی می‌دهد به‌خصوص در زمانی که سال گذشته درگیر این بحرانها بوده‌ایم.

 

روزنامه حکومتی آرمان: مرتضی مبلغ معاون سیاسی و امنیتی اسبق وزارت کشور: آن‌قدر شرایط موجود سخت است که مشکلات اجتماعی و امنیتی نه تنها برای شرایط پساکرونایی احتمال دارد بلکه در همین شرایط نیز امکان وقوع دارد...به‌خاطر فشارهای شدیدی که بر اقتصاد و روح و روان جامعه وارد می‌شود ممکن است که در جامعه با مشکلات حاد اجتماعی مواجه شویم.

 

روزنامه حکومتی آرمان: فقرا و اقشار آسیب پذیر جامعه که در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاههای غیررسمی، اولین قربانیان کروناویروس هستند. برآوردهای رسمی نشان می‌دهد، حدود ۱۱میلیون نفر در مناطق حاشیه‌نشین کشور و در ۱۲۰۰محله زندگی می‌کنند. علاوه بر این، ۳۰درصد جمعیت شهری این کشور یعنی نزدیک به ۱۹میلیون از ۵۶میلیون جمعیت شهری در مناطق فرسوده، حا‌شیه‌ای و سکونتگاههای غیررسمی زندگی می‌کنند.

 

 

کرونا در جهان

نقشه زنده آخرین وضعیت بیماری کرونا

رئیس‌جمهور آلمان: خطاب به شهروندان آلمان:

  • «در وضعیت‌های بحرانی دو مسیر برابر ما قرار می‌گیرد: یا هر کس به تنهایی با کنار زدن دیگری و ذخیره آذوقه، گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد یا با اتکا به حس تازه‌ٔ ایجاد شده برای دیگری و جامعه تلاش می‌کند؟ آیا راهی جز پیوستن به خلاقیت خروشانی که در راستای همیاری ایجاد شده باقی می‌ماند؟»
  • اشتاین‌مایر در پیام خود افزود، این‌که چه زمان محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید۱۹برطرف خواهند شد، تنها وابسته به تصمیم سیاستمداران و کارشناسان نیست، «بلکه این دست همه ماست». او از پاندمی به‌عنوان "‌‌آزمون انسانیت ما"‌‌ نام برد.
  • در متن این پیام که پیش از پخش تلویزیونی آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، رئیس‌جمهوری آلمان خطاب به شهروندان کشورش تصریح کرد: «بسیاری از شما فراتر از خود رفتید». او گفت، می‌داند که همگان دلتنگ بازگشت به زندگی عادی هستند، اما این امر به‌معنای بازگشت سریع به "‌‌زندگی روزمره و عادات گذشته نیست"‌‌.
  • اشتاین‌مایر افزود "‌‌دنیای پس از آن، دنیای دیگری خواهد بود."‌‌ او تصریح کرد که برای پیشبرد این امر سترگ هیچ دست آهنینی نمی‌تواند ما را مجبور کند. دمکراسی پویا و زنده به همراه شهروندان مسئول که به یکدیگر اعتماد دارند و به واقعیت و برهانها گردن می‌گذارند و از خود خردمندی و عقلانیت نشان می‌دهند تنها اقدام درست است.

 

هیل - بهداشت جهانی گزارشاتی را تحقیق می‌کند مبنی بر این‌که تست بیماران کرونایی مجدا مثبت بوده است.

  • این سازمان گفته است مشغول تحقیق بیماران کرونایی است که مبتلا شده و بهبود یافته بودند و مرخص می‌شدند اما وقتی مجدد تست شدند نتیجه تست مثبت بوده است.

 

رویتر - تلفات کرونا در فرانسه ۶۳۵نفر بود که کل تلفات فرانسه را به ۱۳۸۳۲نفر رساند

  • آمریکا در روز شنبه شاهد مرگ ۱۸۳۰نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹بود. به این ترتیب تاکنون بیش از ۲۰هزار نفر قربانی ویروس جدید کرونا شده‌اند. در بریتانیا نیز بیش از ۹۰۰نفر جان باختند و مجموع قربانیان به عدد ۱۰هزار نفر نزدیک شد.

 

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از ابتلای مجدد بهبودیافتگان به ویروس کرونا

  • آزمایش کرونای ۹۱نفر از بیمارانی که در کره جنوبی بهبود یافته‌اند، مجدد مثبت بوده است. آیا مصونیتی در مقابل این بیماری هست؟ امکان ابتلای دوباره به کرونا چقدر است؟ سازمان جهانی بهداشت می‌خواهد پاسخی قطعی بیابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9ee8b69-7dec-41d5-bb0b-4b6d1ffcb7e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات