728 x 90

کرونا در ایران و جهان - تلف شدن آخوند جعفر کریمی دیوکلایی از نزدیکان خامنه‌ای

کرونا در جهان
کرونا در جهان

این خبر کامل می‌شود.

آخرین آمار اعلام شده توسط سازمان مجاهدین خلق ایران:

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه هشتم فروردین ۱۳۹۹اعلام کرد آمار جانگذاز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۲۸شهر کشور از ۱۲۴۰۰نفر بیشتر شده است. آمار قربانیان در سیستان و بلوچستان به ۱۴۰نفر، در خوزستان به ۵۸۰نفر، در اصفهان به ۱۴۰۰نفر، در لرستان به ۲۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۳۰نفر، در کرمانشاه به ۳۷۰نفر، در مازندران به ۹۸۰نفر، در یزد به ۲۶۵نفر، در بوشهر به ۲۵نفر و در کهکیلویه و بویراحمد به ۵۰نفر رسیده که آمار سایر استانها به آن اضافه می‌شود.

 

تلف شدن یکی دیگر از آخوندهای نزدیک به خامنه‌ای

آخوند سید جعفر کریمی مسئول شورای استفتائات علی خامنه‌ای مُرد.

کریمی از نزدیکان علی خامنه‌ای بود و سال‌ها نقش واسطه و پیک مخصوص علی خامنه‌ای به قم را داشت.

 

واعظی، رئیس دفتر آخوند روحانی در توجیه‌ عملکرد مجرمانه رژیم و عدم قرنطینهٔ‌ شهرها گفت: در مهار ویروس کرونا، هیچ‌کس به‌طور قطعی نمی‌تواند تأیید کند که قرنطینه سنتی، راه‌حل قطعی و دقیق این ماجرا است

وی هم‌چنین با اشاره به موج جدید جنگ‌وجدال باندی که بر سر بحران کرونا در رژیم آغاز شده، با حمله به باند رقیب گفت: « اینها فقط به‌دنبال اهداف سیاسی خود هستند. این افراد نمی‌توانند منتقد دولت باشند که چرا قرنطینه نکرده است».

 

اعتراف معاون وزیر کشور رژیم به سیر صعودی کرونا در ایران

ذوالفقاری، معاون وزیر کشور رژیم اعتراف کرد در طول ۴۰روز اخیر، نه تنها با کاهش شیوع کرونا مواجه نشدیم بلکه شیوع سیر صعودی دارد.

 

اش‍پیگل: حکومت ایران هزاران مورد از مرگ به واسطه کرونا را پنهان کرده است

سایت هفته‌نامه آلمانی اش‍پیگل روز ۷فروردین۹۹درباره پنهان‌کاری رژیم ایران در ابعاد واقعی اپیدمی کرونا در ایران و با اشاره به آمارهای شورای ملی مقاومت ایران نوشت: بنا‌ به اطلاعات گروه اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران (NCR) دولت تهران ابعاد واقعی اپیدمی کرونا در کشور را می‌پوشاند. هدف از این کار پنهان کردن سوءمدیریت حکومت و بدین ترتیب جلوگیری از قیامی است که رژیم از آن هراس دارد.

 

سی.ان.ان ۸فروردین گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با امضای بسته کمکهای دو تریلیون و ۲۰۰میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا آنر به‌صورت قانون درآورد. بر اساس این قانون، به خانواده‌های کم‌درآمد کمکهای مالی داده می‌شود و یک وام ۵۰۰میلیارد دلاری برای شرکتها، شهرها و ایالت ها و حدود ۳۵۰میلیارد دلار دیگر در اختیار شرکت‌های کوچک قرار می‌گیرد تا بتوانند حقوق کارمندان را بپردازند.

 

واشنگتن پست ۹فروردین نوشت: ترامپ هم‌چنین با استفاده از یک قانون مربوط به دوران جنگ کره به کارخانه جنرال موتورز آمریکا ابلاغ کرد تا در زمان کوتاهی اقدام به تولید دهها هزار دستگاه کمک تنفسی نماید.

 

خبرگزاری فرانسه ۹فروردین نوشت: یک کشتی ۱۰۰۰تخت‌خوابی نیروی دریایی آمریکا برای کاهش بار از بیمارستهانها وارد شهر لس‌آنجلس شد. ایالت کالیفرنیا بیش از ۳۰۰۰مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۶۵نفر جان‌ باخته ناشی از آن دارد.

 

خبرگزاری فرانسه ۹فروردین نوشت: کانادا ۲۰۰میلیارد دلار به اقتصاد آسیب دیده از ویروس کرونا اختصاص داد

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا برای تقویت اقتصاد این کشور که آسیب‌های جدی از کرونا دریافت کرده این بودجه را اختصاص داده است.

اقدامات شامل پرداخت بخشی از حقوق کارکنان تجارتخانه‌های کوچک، کمکهای مالی، کاهش مالیات، اعطای اعتبارات مالی و ارائه وامهایی با نرخ بهره پایین برای کمپانیهای کانادایی است.

 

نخست وزیر فرانسه محدودیتهای ترددات را تا ۲۷فروردین امسال تمدید کرد.

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد برای کاهش شیوع ویروس کرونا محدودیتهای ترددات در کل کشور تمدید می‌شود. او گفت بعد از ۱۰روز از اعمال محدودیتهای ترددات، روشن شده که ما تنها در آغاز موج شیوع ویروس کرونا قرار داریم. و این موج بعد از ظهور در شرق کشور در حال رسیدن به منطقه پاریس و شمال فرانسه است.

 

سایت صندوق جهانی پول روز ۸فروردین نوشت: کریستالینا جیورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت به‌دنبال شیوع ویروس کرونا جهان «به‌روشنی وارد یک رکود اقتصادی» شده و رکود اقتصادی فعلی شدیدتر از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۹خواهد بود و بر اساس پیش‌بینیهای انجام شده جهت مقابله با عواقب ناشی از این رکود، به ۲.۵تریلیون دلار نیاز خواهد بود.

او اضافه کرد به‌دنبال شیوع کرونا بیش از ۸۰کشور عمدتاً فقیر درخواست کمک اضطراری از صندوق بین‌المللی پول کرده‌اند.

 

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت: جانباختن ۱۳۹نفر دیگر در اثر بیماری کرونا در یک روز

  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم - اعلام آمار قطره چکانی ۹فروردین۹۹:

  • بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹فروردین ۱۳۹۹در کشور، ۳۰۷۶بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸نفر رسید.

  • در طول ۲۴ساعت گذشته ۱۳۹نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷نفر در کشور محروم شده‌ایم.

  • ۳۲۰۶نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

 

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونای رژیم: ویروس کرونا از اوایل بهمن در ایران چرخش داشته است

علی‌اکبر حق دوست رئیس کمیته اپیدمیوولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونای رژیم روز شنبه ۹فروردین ۹۹در نشست خبری که به‌صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت رژیم برگزار شد گفت: ویروس کرونا از اوایل بهمن به‌صورت خزنده و بی‌علامت در ایران چرخش داشته است و گر چه با تأخیر تشخیص داده شده است اما دخالت‌های بعدی ایران از بسیاری از کشورها بهتر بوده است.

 

یکی دیگر از آخوندهای نظام تلف شد.

آخوند محمود هاشمی مجد بنیانگذار و تولیت استاد مدرسه باقر‌العلوم تهران مُرد.
رژیم آخوندی در سایت حوزه نوشت این آخوند به‌علت عارضه قلبی مُرده است.

 

تازه‌ترین خبرهای کرونا در ایران:

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: هفت درصد مبتلایان به کرونا در استان فارس از کادر درمان هستند.

 

عباس عبدی: روحانی به‌خاطر برجام مخالف قرنطینه است رئیس دولت گمان می‌کند که اکنون بهترین فرصت برای حل مسأله تحریم‌ها و سپس آغاز گفتگو‌ها است.

 

نبود مسافر تردد قطار در مسیر مشهد را متوقف کرد

  • مدیر کل راه‌آهن خراسان اعلام کرد: برای نخستین بار طی ۶۲سال گذشته، نبود مسافر تردد قطار در مسیر مشهد را روز شنبه ۹فروردین‌ماه متوقف کرد.
  • در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای سفر با قطار، امروز هیچ قطار مسافربری در مسیر مشهد تردد ندارد که این امر در طول تاریخ فعالیت ایستگاه راه‌آهن مشهد بی‌سابقه است.

 

آخرین خبرهای کرونا در جهان:

تازه‌ترین آمار مبتلایان به کرونا ویروس جدید -کووید-۱۹در جهان در صبح شنبه ۹فروردین:

  • تعداد موارد تاییدشده ۵۹۷٫۳۳۵، فوت ۲۷٫۳۶۵، بهبودیافته ۱۳۱٫۷۱۲

 

وال استریت: دونالد ترامپ ۲تریلیون دلار کمک به‌مردم آمریکا برای مقابله با کرونا را که مجلس نمایندگان و سنا تصویب کرده،‌ امضا کرد.

 

رویتر: آلفابت شرکت اصلی گوگل ۸۰۰میلیون دلار در واکنش به بحران کرونا اختصاص می‌دهد.

  • این شرکت برای تولید تجهیزات حفاظتی پزشکی برای مقابله با کرونا پول پرداخت کرده است از جمله آنها ۲تا ۳میلیون ماسک می‌باشد.

 

رویترز: کرونا به‌عنوان تهدیدی عمده برای پروسه انتخابات آمریکا ظاهر شده است.

  • امکان ادامه یافتن پاندمی کرونا تا پاییز هست و میلیونها نفر برای دادن رأی به رئیس‌جمهور آینده شرکت می‌کنند که احتمال اوج گرفتن مجدد این بیماری می‌باشد.

 

  • رویترز: تلفات کرونا در ایتالیا به بالاترین میزان یعنی ۹۱۹نفر در روز رسید.

 

فرانس۲۴-  حدود ۳۰۰نفر ظرف ۲۴ساعت گذشته در فرانسه فوت کرده‌اند.

  • ژورم سالمون مدیر کل بهداشت فرانسه اعلام کرد در فرانسه تاکنون ۱۹۹۵نفر در اثر کووید ۱۹فوت کرده‌اند از این تعداد حدود ۳۰۰نفر ظرف ۲۴ساعت گذشته فوت کرده‌اند. مبتلایان تأیید شده به کووید۱۹که بیماری آنها تأیید شده ۳۲۹۶۴نفر است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۱۰۰هزار نفر گذشت

  • شیوع بیماری کرونا در آمریکا شتاب زیادی گرفته است. در یک روز ۱۸هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و تعداد مبتلایان در آمریکا به ۱۰۳هزار نفر افزایش یافته است. ۳۷۰نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

  • ایتالیا در روز جمعه هشتم فروردین شاهد مرگ ۹۱۹نفر بر اثر بیماری کرونا بود و مجموع قربانیان این کشور به ۹۱۳۴تن رسید.
  • در اسپانیا نیز در همین روز ۷۷۳فرد مبتلا به کووید۱۹جان باختند.

 

ترکیه مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

  • به گفته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، مسافرت‌های بین شهری محدود و تمام پروازهای خارجی ترکیه نیز لغو شده است.

 

هشدار اتحادیه بیمارستانهای فرانسه درباره وضعیت مراکز درمانی پاریس و حومه آن

  • به گزارش رادیوی آلمان به‌نقل از اتحادیه بیمارستانهای فرانسه، مراکز درمانی پاریس و حومه آن روز جمعه هشت فروردین اعلام کرده‌اند که دیگر ظرفیت پذیرش بیماران آی.سی.یو را ندارند. آنها گفته‌اند در ۲۴تا ۴۸ساعت آینده ظرفیت آنها به‌طور کامل به پایان می‌رسد و از آن پس فقط باید منتظر کمک و همبستگی دیگر نقاط برای پذیرش بیماران باشند.

 

سازمان سلامت جهانی -۲۷فوریه

  • کرونا ویروس جدید (کووید-۱۹یا سارس-۲) با تماس نزدیک و ریزقطره (droplet) سرایت می‌کند و نه از راه هوا (airborne)، بنابراین افرادی که در تماس نزدیک با بیماران هستند و کارکنان درمانی در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
  • کووید-۱۹یک بیماری تنفسی است ولی با بیماریهایی مانند ایبولا، که توسط مایعات بدن گسترش می‌یابند، متفاوت است و نیاز به اقدامات حفاظتی شدید و گسترده (موسوم به coverall یا پوشش همگانی) ندارد. منابع جهانی از نظر تجهیزات حفاظت شخصی محدود است و اطلاعات غلط در زمینه استفاده از این تجهیزات بر این کمبود دامن زده است. این نگرانی وجود دارد که این رویه در صورت ادامه باعث شود در فاصله کوتاه به‌دلیل تمام شدن این تجهیزات، کارکنان درمانی در خطر قرار گیرند.

 

متهم جدید پرونده کرونا: پانگولین!

  • جدیدترین مقاله منتشره در مجله معتبر نیچر، نشان می‌دهد شیوع کرونا ویروس با همدستی یک جانور دیگر به نام «پانگولین» شکل گرفته و از طریق این حیوان به انسان منتقل شده، گرچه کماکان نام «خفاش» به‌عنوان منشاء اصلی ویروس در پرونده ثبت است.
  • دانشمندان بر این باورند ویروس کرونا از خفاش به پانگولین انتقال و در این جانور تکامل پیدا کرده و به انسان انتقال یافته است.
  • پانگولین یا مورچه‌خوار پولک‌دار جانوری بومی شرق آسیا است گرچه دو گونه ساکن آفریقا هم دارد. آنها در فهرست جانوران در معرض انقراض هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc3f5079-d37c-48af-b568-6f692b7957a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات