728 x 90

کرونا در ایران و جهان - آخوند عبدالعلی رضایی در اثر کرونا تلف شد

افزایش شیوع ویروس کرونا
افزایش شیوع ویروس کرونا

این خبر کامل می‌شود.

 

آخرین آمار اعلام شده توسط سازمان مجاهدین خلق ایران:

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، دوشنبه فروردین ۱۳۹۹اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۳۶شهر کشور به ۱۴۲۰۰نفر رسیده است. تعداد قربانیان در اردبیل به ۴۰۰نفر، در البرز به ۶۰۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۸نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۲۰نفر، در خراسان شمالی به ۱۹۰نفر، در زنجان به ۲۵۰نفر، در گیلان به ۱۳۷۰نفر و در یزد به ۳۰۵نفر رسیده و آمار سایر استانها به آن اضافه می‌شود.

 

 

آخوند عبدالعلی رضایی در اثر کرونا تلف شد                                                          

آخوند عبدالعلی رضایی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی رژیم در استان مازندران بر اثر ابتلا به کرونا تلف شد. 

 

فاکس نیوز:‌ اسناد افشاگر شورای ملی مقاومت – رژیم ایران از اوایل بهمن از شیوع کرونا اطلاع داشت

تلویزیون فاکس ۱۰فروردین گزارش داد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا خورده است. اکنون رژیم ایران با انتقادات سختی درباره پنهان سازی آمار واقعی مواجه شده است.

شورای ملی مقاومت می‌گوید: «رژیم ایران دروغ گفته است». این شورا مدارکی را از سازمان اورژانس کشور به‌دست آورده که نشان می‌دهند مقام‌های رژیم ایران از اوایل بهمن‌ماه در مورد شیوع بیماری اطلاع داشتند. اما رژیم آن را پنهان سازی کرد تا تعداد بیشتری درمراسمی که رژیم برای سالگرد ۲۲بهمن و انتخاباتی که می‌خواست حدود دو هفته بعد برگزار کند شرکت کنند.

 

مقاومت ایران به فاکس‌ نیوز گفت «خامنه‌ای و حسن روحانی در مورد گسترش این ویروس در ایران، حداقل ۲هفته قبل از این‌که آن را علنی کنند اطلاع داشتند. تنها چیزی که آخوندها به آن اهمیت می‌دهند حفظ حاکمیت فاسد و جنایتکارشان است. بی‌تردید این پنهان سازی جنایتکارانه نقش مهمی در گسترش سریع ویروس کرونا در ایران و به خاورمیانه ایفا کرده است».

در همین اثنا، مقام‌های ایران از پذیرش کمکهای ما از آمریکا برای جنگ با این ویروس خودداری کرده‌اند.

کرونا در ایران

مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی رژیم در نامه به روحانی‌: ابتلای بسیاری از همکاران جامعه پزشکی و قربانی شدن تعداد زیادی از آنان، هم‌چنین تلفات بیشتر بیماران در مقایسه با سایر کشورها همواره به‌عنوان یک سؤال و تأسف بزرگ باقی خواهد ماند.

 

توئیت مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: در حالی‌که جهان در حال مقابله با پاندمی کرونا می‌باشد تا جان انسان‌ها را نجات بدهد، حوثیها کماکان روی انجام کار نیروی قدس سپاه پاسداران متمرکز هستند و مردم بیگناه را مورد حمله قرار می‌دهند.

 

یوروآسیا - آیا عصر تاریک ملاها در ایران از کرونا جان سالم بدرمی‌برد.
به‌نقل از ایران نیووایر - کرونا جوی از رعب برای مردم جهان ایجاد کرده زیرا که ناشناخته است.
کرونا ایجاد وحشت و ترور کرده است زیرا که نه قاره و نه قشر اجتماعی نه شهر نه روستا نه فقیر و نه غنی می‌شناسد و علاوه بر این سرنوشت حاکمان سیاسی را هم مورد تهدید قرار داده است.
در مقایسه با شیوع طاعون در قرن۱۴که امپراتوریها را سرنگون ساخت و نقشی کلیدی در خاتمه اعصار تاریکی داشت و حالا ایران در کانون این طوفان است.

نیویورک تایمز گزارش کرد ایران به یک تهدید جهانی تبدیل شده که ویروس را به بسیاری از کشورها صادر کرده است. اما رژیم ایران به لاپوشانی در این رابطه ادامه می‌دهد.

 

استاندار قم: برای احتمال افزایش ابتلا به کرونا آماده باشید

علی دینی ترکمانی: دولت در بودجه قیمت نفت را ۵۰دلار اعلام کرده بود، اما امروز قیمت نفت خام ایران به زیر هر بشکه ۱۵دلار سقوط کرده است.

 

کرونا در جهان

وزارت بهداشت ترکیه از افزایش قربانیان بیماری کرونا در این کشور به ۱۳۱نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در ۲۴ساعت منتهی به روز یک‌شنبه ۱۰فروردین، در مجموع ۱۸۱۵نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در شهرهای مختلف ترکیه شناسایی شده‌اند. مجموع بیماران مبتلا به کرونا در این کشور تاکنون ۹۲۱۲نفر اعلام شده است.

 

هند اشتباه آمریکا و ایران و ایتالیا را تکرار نکرد
زی نیوز هند: هند بلافاصله به‌خاطر کرونا قرنطینه خانگی اعلام کرد یعنی تصمیم درست در زمان درست اعمال شد و امروز کرونا در کنترل است.

 

نایب‌رئیس فدراسیون تنیس آلمان: ویمبلدون ۲۰۲۰لغو می‌شود
درک هوردرف، نایب‌رئیس فدراسیون تنیس آلمان می‌گوید خبر لغو رسمی مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۲۰به‌دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا روز چهارشنبه به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

 

از شدت گسترش ویروس کرونا در ایتالیا کاسته شد

بنا‌ به گزارشهای رسمی با ۵هزار و ۲۱۷مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا، شمار مبتلایان در ایتالیا به ۹۷هزار و ۶۸۹نفر رسید.

این تعداد کمترین میزان آلودگی به کرونا از چهارشنبه گذشته بوده است. با درگذشت ۷۵۶نفر شمار جانباختگان در ایتالیا به ۱۰هزار و ۷۷۹نفر رسید.


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا محدودیتها و مقررات ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور را تا آخر ماه آوریل تمدید کرد.

 

بحران کرونا در هند؛ افزایش شدید بیکاری و فقر

دولت هند با شناسایی نخستین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور تدبیرهای سخت‌گیرانه‌ای را در دستور کار قرار داد که پیآمد آن، به‌خصوص برای قشرهای فقیر و کارگران روزمزد هر روز آشکارتر می‌شود.
منع رفت و آمد سراسری در هند به‌خاطر شیوع کرونا دهها هزار کارگر را در پایتخت بیکار و بی‌خانمان کرده است.

 

نیجریه دست به قرنطینه ۲هفته‌یی زد
رئیس‌جمهور نیجریه اعلام کرد که شهرهای لاگوس و ابیجا برای کنترل شیوع ویروس کرونا به مدت دو هفته قرنطینه می‌شود. این مقررات منع آمد و شد از دوشنبه شب به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

ترامپ محدودیتها به‌خاطر شیوع کرونا را تا یک ماه دیگر تمدید کرد
رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع کرونا را تا پایان ماه میلادی آوریل (۳۲روز دیگر) تمدید کرد.

 

ادامه روند نزولی مبتلایان به کرونا در چین
چین برای چهارمین روز پیاپی شاهد کاهش تعداد مبتلایان به کرونا بوده است.

از ۳۱ابتلای جدید که روز دوشنبه شناسایی شد ۳۰مورد آن از خارج به چین وارد شده بودند.

روز یکشنبه تعداد مبتلایان جدید ۴۵نفر گزارش‌شده بود.

امروز هم‌چنین ۴مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹در چین ثبت شده است.

 

آرژانتین قرنطینه را با دو هفته دیگر تمدید کرد
آرژانتین اعلام کرد که قوانین اجباری قرنطینه در این کشور را تا اواسط ماه آوریل تمدید می‌کند.

بر اساس این قوانین تمامی کارکنان غیرضروری باید در خانه بمانند و تنها برای خرید غذا و دارو امکان خروج از خانه را دارند.

 

ژاپن ورود مسافر از آمریکا، چین و بیشتر اروپا را ممنوع می‌کند
رسانه‌های شرق آسیا گزارش کرده‌اند که ژاپن قصد دارد مقررات ورود به این کشور را برای کنترل شیوع کرونا سختگیرانه‌ کند و ورود مسافر از آمریکا، چین و بیشتر کشورهای اروپایی را ممنوع کند.

 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که حدود ۲۰هزار نفر از کارکنان سابق سیستم درمانی بریتانیا برای کمک و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کار بازگشته‌اند.

جانسون در یک پیام ویدیویی از پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان که مجدداً برای کار در سیستم درمانی بریتانیا اعلام آمادگی کرده‌اند تشکر کرده است. وی هم‌چنین گفت که ۷۵۰هزار نفر از مردم نیز برای کمک در شرایط ویژه کرونا داوطلب شده‌اند.

 

خطوط هوایی ایزی‌جت که یک خط هوایی ارزان قیمت در اروپاست اعلام کرد که تمام یگان هوایی این شرکت با توجه به شیوع ویروس کرونا پروازی نخواهند داشت.

 

کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان به ۱۴۱نفر رسید
وزارت بهداشت افغانستان می‌گوید شمار مبتلایان کرونا در این کشور به ۱۴۱نفر در شانزده ولایت رسیده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر بهداشت امروز در افتتاح چهارمین مرکز تشخیص ویروس کرونا در این کشور در شهر کابل گفت روز گذشته تنها ۲۴مورد مثبت بیماری کرونا در هرات شناسایی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3a69b25-40c0-44c8-8c6a-145f9ddd0707"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات