728 x 90

کرونا در ایران و جهان - علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع به کرونا مبتلا شد

برگزاری جلسات و  سمینارها در چین که با رعایت فاصله انجام می‌شود
برگزاری جلسات و سمینارها در چین که با رعایت فاصله انجام می‌شود

این خبر کامل می‌شود.

آخرین آمار اعلام شده توسط سازمان مجاهدین خلق ایران:

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، پنجشنبه ۱۴فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۳۷شهر کشور از ۱۶۱۰۰نفر بیشتر شده است. تعداد قربانیان در البرز به ۶۵۵نفر، در اردبیل به ۴۲۵نفر، در بوشهر به ۳۲نفر، در تهران به ۲۰۸۰نفر، در خراسان شمالی به ۲۱۰نفر، در خوزستان به ۶۹۰نفر، در سمنان به ۱۱۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۶۰نفر، در کهکیلویه و بویر احمد به ۱۱۰نفر، در مازندران به ۱۳۰۰نفر، در هرمزگان به ۳۵نفر، و در یزد دست کم به ۳۲۰نفر می‌رسد که به آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

 

علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع به کرونا مبتلا شد.

روابط عمومی مجلس ارتجاع در اطلاعیه ای اعلام کرد که به دنبال بروز برخی علائم و پس از انجام آزمایش کووید ۱۹ مشخص شده است که او به این بیماری مبتلاست و در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان است.

 

تناقض‌گوییهای شیادانه آخوند روحانی: کرونا ممکن است تا آخر سال با ما باشد

آخوند روحانی که در نخستین روزهای شیوع کرونا گفت «از شنبه همه چیز به روال عادی برمی‌گرد» امروز در یک تناقض گویی شیادانه گفت:‌ من باز هم تأکید می‌کنم مسأله کرونا مسأله‌ای نیست که بگوییم فلان روز به‌طور کامل تمام می‌شود دوره آن کرونا ممکن است با ما باشد برای ماه‌های آینده ممکن است تا آخر سال با ما باشد.

 

حمله به آخوند روحانی به‌دلیل دروغگویی در مورد کرونا

سایت الف متعلق به احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دروغگویی‌های آخوند روحانی را زیرسؤال برد و گفت: روحانی ‌از نخستین روزها که گفت: «از شنبه همه چیز به روال عادی برمی‌گردد» باید حدس می‌زدیم که بعدتر چه خواهد گفت. روحانی مدعی شده آمار ابتلا در همه استانها سیر نزولی دارد. افکار عمومی هر روز شاهد ارائه آمار رسمی از سوی وزارت بهداشت است و این آمار سیر نزولی ندارد. به‌خصوص این‌که در هفته اخیر سیر صعودی عجیبی گزارش‌ شده است.

 

ارسال بسته‌های کمکی ترکیه با شعر مولوی به اسپانیا و ایتالیا 

هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی ترکیه روز چهارشنبه اول آوریل به سمت اسپانیا و ایتالیا پرواز کرد.
روی بسته‌های کمکی ترکیه بیت شعری از دفتر سوم مثنوی‌ معنوی مولانا جلال‌الدین رومی نوشته شده: 
«بعد نومیدی بسی امیدهاست
از پس ظلمت بسی خورشیدهاست».

منظور: 

در نومیدی بسی امید است

پایان شب سیه سپید است

 
بسته‌های کمکی ترکیه شامل ماسک، لباس‌های محافظ، عینک و مواد ضدعفونی‌کننده می‌شود.

 

اسپانیا - کار تحسین برانگیز و انسانی کادر درمان بیمارستان و تقدیر از کادر نظافت بیمارستان

 

دکتر آنتونی فاوسی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا (NIAID) گفته ساخت واکسن COVID-۱۹ بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید
چقدر طول کشید تا برخی از واکسن‌ها ساخته شوند:

  • واکسن اوریون و سرخک (۴ سال)
  • واکسن ابولا (۵ سال)
  • واکسن سارس (۱۳ سال)
  • واکسن روتاویروس (۲۶ سال)

 

تشویق پزشکان و پرستاران در پرند جدید تهران

روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین یکی از هموطنان از پرند جدید(تهران) گفت: «دوشنبه شب ۱۱فروردین در شهر پرند جدید در حمایت از پزشکان و پرستاران آهنگی پخش کردیم که صدای ترقه هم در تصویر به گوش می رسد.»

فوت یک نوجوان ۱۳ساله در بهشهر در استان گلستان بر اثر ابتلا به کرونا

  • روز دوشنبه ۱۱فروردین‌ماه ۱۳۹۹، یک نوجوان ۱۳ساله به نام محمدرضا الوان رستمی، فرزند موسی در بیمارستان خاتم‌الانبیای بهشهر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد.
  • این نوجوان اهل رستم‌کلای بهشهر بود.

بهشهر.فوت یک نوجوان ۱۳ساله بر اثر ابتلا به کرونا

بهشهر.فوت یک نوجوان ۱۳ساله بر اثر ابتلا به کرونا


عراق اجازه تردد به رانندگان ایرانی ترانزیت سوخت را نمی‌دهد

 

  • فرماندار رژیم در قصرشیرین کرمانشاه:
  • عراق اجازه تردد به رانندگان ایرانی کامیونهای حامل سوخت که از مرز رسمی پرویزخان وارد این کشور شده‌اند، را به سمت مقصدشان برای تخلیه بار آنها نمی‌دهد.
  • کامیونهای حامل سوخت که حدود یک هفته است، از مرز پرویزخان وارد عراق شده‌اند و تمامی تشریفات گمرکی و کارهای پذیرش آنها از سوی گمرک رژیم با گمرک مرز پرویزخان در عراق انجام شده اما به‌دلیل بحران کرونا، عراق مانع از تردد آنها به سمت مقصدشان در سلیمانیه برای تخلیه بارهایشان شده و در مرز مانده‌اند.


تاکنون بیش از ۲۰۰هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بهبود یافته‌اند.

  • شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

 

  • وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد که با جان باختن ۶۱۶نفر دیگر، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۱۰۰۰۳نفر رسید. با ابتلای ۶هزار و ۱۲۰نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در اسپانیا به ۱۱۰هزار و ۲۳۸نفر افزایش یافت.

 

  • ساکنان شهر ووهان در چین پس از دو ماه قرنطینه نزد آرایشگر رفتند!

 

 

کرونا در ایران

ارائه آمار قطره چکانی رژیم - ۱۴فروردین۹۹ - جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم:

  • شناسایی ۲۸۷۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹در کشور/ ۳۹۵۶نفر از بیماران، در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.
  • از ظهر دیروز تا امروز ۱۴فروردین۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۰۴۶۸مورد رسید.
  • در طول ۲۴ساعت گذشته، ۱۲۴نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۱۶۰نفر رسید.
  • ۳۹۵۶نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

 

شورش در زندان قزلحصار

  • به‌دنبال شورش و فرار زندانیان در اعتراض به خطر شیوع کرونا در زندانها، روز چهارشنبه ۱۳فروردین یکی از هموطنان درباره شورش در زندان قزلحصار در بند موسوم به اعدامیها نوشت: «در سالن موسوم به اعدامی‌ها اعتراضات شروع شده و مأموران به‌شدت برخورد کرده‌اند، در تمام پشت بام‌های زندان مأموران مسقر شده‌اند و هوا‌خوریها قطع شده‌ است.»

 

وحشت سرکرده نیروی انتظامی از خشم انفجاری جامعه

  • ابراز وحشت پاسدر اشتری سرکرده نیروی انتظامی از خشم انفجاری جامعه: یک مشکلی که ما داریم الآن واقعاً کسانی هستند باید از خانه بیایند بیرون برای امرار معاش همان روزشان. اینها واقعاً هم از قشر ضعیف جامعه هستند. اینها اگر این حالت بماند ممکن است یک تبعات آسیب‌های بعدی ما داشته باشیم و در پسا کرونا یک اتفاقاتی بیفتد.

 

اپوزیسیون سوریه: شیوع کرونا در سوریه از طریق گروه‌های تروریستی وابسته به‌ رژیم ایران

  • ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه طی بیانیه‌یی اعلام کرد: تعداد مبتلایان ویروس کرونای جدید در سوریه بسیار زیاد است. ویروس کرونا از طریق گروه‌های تروریستی وابسته به‌رژیم ایران در کشور مان شیوع یافته شده است.

 

اعتراف محسن جلالپور، رئیس پیشین اتاق بازرگانی رژیم:

  • مردم از نظر اقتصادی و مالی در مضیقه‌اند اما سیاستمداران نه وضعیت وخیم فعلی را درک می‌کنند و نه به شرایط سخت زندگی مردم اشراف دارند. من نگران دیر شدن برخی تصمیمات هستم.

 

رئیس پیشین اتاق بازرگانی رژیم: دروغگویی، آمار غلط دادن به‌مردم در همهٔ‌ پرونده‌های سال۹۸ باز شد. از حوادث اقتصادی،‌ اجتماعی، فرهنگی یا سیاسی. نه تنها آمار بیکاری و نرخ رشد و وضعیت نقدینگی و تورم، که تلفات سیل و بیماری (کرونا) هم به‌شکل غیرواقعی اعلام می‌شود.

 

کرونا در جهان

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس خبری امروز، از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان ابراز نگرانی کرد.  آدهانوم گفت طی هفته گذشته شمار تلفات بیش از دوبرابر افزایش یافته است و در روزهای آتی، یک میلیون مبتلا و ۵۰ هزار مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خواهیم داشت.

 

رویترز - اسپانیا گزارش بیش از ۱۰۰هزار موارد ویروس کرونا و رکورد جدید تعداد فوتیها را می‌دهد

  • مادرید ـ رویترز ـ وزارت بهداشت اسپانیا گفت که تعداد موارد ویروس کرونا در کشور روز چهارشنبه از ۱۰۰۰۰۰نفر فراتر رفته در حالی که تعداد مرگ گزارش‌شده در یک شب به یک رکورد جدید رسیده است.
  • تلفات کلی ناشی از این بیماری از ۸۱۸۹روز سه‌شنبه به ۹،۰۵۳نفر رسید.
  • تعداد مرگ روزانه به رکورد ۸۶۴رسیده است، اگر ‌چه این افزایش نسبت به روزهای قبل از نظر درصد کمتر می‌باشد.

 

بانک جهانی: شیوع ویروس کرونا ممکن است در آسیا میلیون‌ها نفر را «فقیر» کند.

  • بنا به تعریف بانک جهانی، درآمد روزانه کمتر از ۴.۵ پوند بریتانیا (حدود ۹۰ هزار تومان) در یک روز مصداق زیر خط فقر بودن محسوب می‌شود.
  • وزیر سلامت آلمان در مورد محدودیت فوری پروازها از ایران گفته است که «ما نمی‌توانیم اجازه پرواز از این منطقه پرخطر را بدهیم.

 

پاندمی کرونا بدترین بحران جهان پس از جنگ جهانی دوم

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه (۳۱مارس) گفت پاندمی کوید ۱۹بدترین بحران جهان پس از جنگ جهانی دوم در ۷۵سال گذشته است.به گزارش فرانس پرس گوترز افزود پیامدهای کرونا منجر به دامن زدن به کشمکش و جنگها در جهان می‌شود و این مایه نگرانی است.گوترز در یک نشست ویدیویی خاطرنشان کرد «ویروس جدید کرونا» که در اواخر سال گذشته میلادی در چین شایع و بعد به یک اپیدمی در سطح جهان تبدیل شد «بدترین بحران جهان پس از تأسیس سازمان ملل در ۱۹۴۵است.او یادآور شد «دلیل این برداشت این است که کرونا دو ویژگی دارد: نخست: تهدیدی برای همه کشورهای جهان است. دوم: عواقب اقتصادی کرونا منجر به رکود بی‌سابقه خواهد شد».گوترز گفت «ما به‌دلیل همین دو ویژگی و نیز احتمال وقوع ناآرامی‌های گسترده و خشونتهای فزاینده و بالا‌گرفتن کشمکش‌ها بر این باوریم که این بحران در واقع سخت‌ترین چالش پس از جنگ جهانی دوم است».

 

کرونا در آمریکا؛ شمار کشته‌شدگان از مرز ۵هزار نفر گذشت

  • سایت خبری شبکه اول آلمان بامداد پنجشنبه ۱۴فروردین (۲آوریل) به‌نقل از دانشگاه جانز هاپکینز شمار کشته‌شدگان در آمریکا را بیش از ۵۱۰۰نفر گزارش داده است.
  • گفته می‌شود که حدود ۲هزار تن از قربانیان ویروس کرونا اهل نیویورک بوده‌اند. به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان تنها در روز چهارشنبه ۹۰۰نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا جان سپردند، رقمی که تا پیش از آن سابقه نداشته است.
  • هم‌چنین اعلام شد که تاکنون بیش از ۲۱۵هزار نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. به این ترتیب آمریکا به نقطه بحرانی گسترش کرونا در جهان بدل شده است.
  • مقامات دولت آمریکا به‌رغم این اقدامات بر این باورند که بین ۱۰۰هزار تا ۲۴۰هزار نفر در این کشور جان خود را در پی اپیدمی کرونا از دست خواهند داد.
  • در حالی که شمار کل تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک به بیش از ۱۹۰۰تن رسیده،‌ شهر نیویورک با داشتن بیش از ۱۱۰۰جان‌ باخته (تا شامگاه سه‌شنبه) بیشترین تلفات را متحمل شده است ».

 

  • آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و نخست وزیران ایالتی این کشور روز چهارشنبه اول آوریل (۱۳فروردین) در جلسه مشترکی توافق کردند که مقررات وضع شده و محدودیتهای زندگی اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا تا پایان تعطیلات عید پاک (۱۹آوریل) ادامه یابد».

 

  • کمیساریای عالی سازمان ملل ‌متحد برای پناهندگان، سازمان جهانی بهداشت، سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد در بیانیه‌یی که روز ۳۱مارس (۱۲فروردین) منتشر شده، هشدار داده‌اند که همه‌گیری ویروس کرونا شرایط نگران‌کننده‌ای را برای پناهجویان، مهاجران، آوارگان و افراد بدون تابعیت به‌وجود آورده است.

 

  • رویترز: کشف شیوه درمانی ویروس کرونا اما باید ماهها یا سال‌ها تا آماده شدن برای استفاده از آن برای انسان باید تلاش نمود.

 

  • خبرگزاری رویترز: «تیم تحقیق با استفاده از کلیه داده‌های جمع‌آوری شده، اقدام به تولید یک مدل ریاضیاتی کردند که تشخیص بدهند که کدامیک از علائم – به ترتیب، از بین رفتن بویایی و چشایی تا تب، سرفه مداوم، خستگی، اسهال، دل درد و از دست دادن اشتها – در پیش‌بینی آلودگی به کوویدـ۱۹دقیقترین است. تیم اسپکتور، استاد کینگ که رهبری این مطالعه را برعهده داشت گفت، "‌‌ بر اساس داده‌های ما، در ترکیب با علائم دیگر، به‌نظر می‌رسد افرادی که حواس بویایی و چشایی را از دست می‌دهند، سه برابر بیشتر احتمال آلوده شدن به کوییدـ۱۹را دارند، بنابراین باید به مدت ۷روز خود را ایزوله کنند تا شیوع بیماری را کاهش دهند».

 

  • سازمان ملل در حساب توئیترش به تجویزهای غیرتخصصی درباره درمان کرونا با نوشیدن آب و سایر تجویزات غیرعلمی جواب داده است و آنها را رد کرده است. مرگ بیش از ۳۰۰نفر در ایران در اثر مصرف الکل صنعتی برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا و آسیب دیدن ۱۰۰۰نفر دیگر.

 

کرونا؛ برتری بیولوژیک زنان بر مردان در برابر بیماریهای ویروسی

  • شمار قربانیان ابتلا به کرونا در جهان رو به افزایش است. در این میان، پژوهش‌ها نشان می‌دهند، کرونا بیشتر قربانیان را از میان مردان انتخاب می‌کند. یک پژوهشگر آلمانی از دلایل ابتلا و شدت بیشتر بیماری در مردان می‌گوید.
  • در بیشتر پژوهش‌هایی که تاکنون در مورد ویروس جدید کرونا انجام گرفته است، یک نقطه‌ٔ مشترک وجود دارد؛ اگر ‌چه زنان و مردان هر دو تقریباً به یک اندازه به این بیماری مبتلا می‌شوند، اما شمار مرگ و میر در میان مردان در مقایسه با زنان در اثر ابتلا به کوید ۱۹به‌مراتب بیشتر است.
  • در آلمان تاکنون دو سوم از قربانیان کرونا، مرد بوده‌اند، در اسپانیا۶۵درصد و در چین ۶۴درصد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4753ee7a-e912-4aa5-9123-40989d2a9b6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات