728 x 90

کرونا در ایران - وضعیت بیماران کرونایی در تهران - گزارش یکی از شهروندان

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر به روز می‌شود...

وضعیت بیماران کرونایی در تهران - گزارش یکی از شهروندان

یکی از مراجعین به بیمارستان ستارخان در تهران درباره گسترش ویروس کرونا چنین گفته است: چند روز به بیمارستان رسول اکرم در خیابان ستارخان تهران مراجعه داشته و وضعیت بیمارستان و بیماران کرونایی میزان فوتی‌ها را این‌طور توصیف کرده است:

«از پنجره بیمارستان به حیاطش که نگاه می‌کنم صدای شیون و زاری مردم که عزیزانشان را در اثر کرونا از دست داده‌اند را می‌شنوم، زنان و مردانی که به‌خاطر از دست دادن عزیزانشان لباس سیاه پوشیده‌اند و منتظر تحویلگیری جسدهای آنان هستند خیلی ناراحت‌کننده است به‌طوری‌که نمی‌توانم خودم را کنترل کنم و شروع به حرف زدن با بیماران دیگر می‌کنم. انبوهی آمبولانس‌های اورژانس که بیمار کرونایی می‌آورند و راننده‌های اورژانس و بهشت زهرا که باید به بهشت زهرا بروند و دوباره سریع به بیمارستان برگردند آنها را بسیار خسته و افسرده کرده است. از جلوی درب سردخانه بیمارستان که عبور می‌کنی انبوه برانکاردهای آماده برای حمل اجساد هست که در انسان غم و اندوه بسیار به‌وجود می‌آورد به‌طوری‌که از آمدن به بیمارستان پشیمان می‌شوم. وضعیت واقعاً واقعاً وحشتناک است و از این‌که کاری نمی‌توانم برایشان انجام دهم شرمسارم.»

فوت ۳۰۰کودک و نوجوان به‌علت کرونا

کرمانپور، مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا، درباره روند بیماران کرونایی در کشور گفت: در مقایسه با گذشته ویروس کرونا جهش یافته است. وی درباره کم و کیف مهار کرونا تأکید کرد: همگان به کرونا مبتلا می‌شوند.

مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینا گفت: آمار درگیری اطفال به کرونا رو به افزایش است. ابتلای اطفال به کرونا ناراحت‌کننده است چون تاکنون بیش از ۳۰هزار فرد زیر ۱۸سال به کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۳۰۰نفر آنها فوت کرده‌اند.

کرمانپور گفت: بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا و مسافرتها وضعیت مبتلایان به کرونا وخیم شده است. تأکید کرد: بی‌شک نتیجه بازگشایی مدارس اواخر مهر و آبان مشاهده می‌شود.

ابتلاء ۲۸۴۴نفر از کارگران واحدهای تولیدی زنجان به کرونا

یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم در زنجان در گفتگو با خبرنگار حکومتی مهر ، گفت: بیش از ۲هزار و۸۴۴ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی در استان زنجان دچار بیماری کرونا شدند و کارگران واحدهای تولیدی در شهرستانهای زنجان و ابهر بیشترین مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان را به خود اختصاص داده لند.

در یک روز در اصفهان ۱۵۰۰نفر مبتلا شدند، بیمارستانها جا ندارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی یک‌هزار و ۵۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل طی ۲۴ساعت اخیر خبر داد و گفت: شهروندان اصفهان باید توجه داشته باشند که ظرفیت بیمارستانهای اختصاص داده شده به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تکمیل است. آرش نجیمی تعداد جان‌باختگان روز گذشته را ۲۶نفر اعلام کرد (همشهری ۱۱مهر).

بعد از تاسوعا و عاشورا وضعیت مبتلایان به کرونا وخیم شده است

حسین کرمانپور مدیر درمانگاه اورژانس بیمارستان سینای تهران با اشاره به وعده وعیدهای پوچ مقام‌های رژیم گفت: برخی از خانواده‌ها به‌دلیل کرونا سرپرست خانواده‌شان را از دست داده‌اند، برخی از خانواده‌های شهدای سلامت به نان شب محتاج هستند. و اقدامی نیز برای خانواده‌های شهدای سلامت انجام نشده است. این افراد نیازمند رسیدگی هستند این شعارها برای کادر درمان، آزاردهنده است، هم‌اکنون در بسیاری از بیمارستانها مقوله دسترسی به اکسیژن یک مسأله مهم است.

وی با اشاره به اشغال صددرصد تختهای بیمارستانی افزود: بر اساس استانداردها اشغال تختهای بیمارستانی ۸۰ تا ۸۵درصد باید باشد. کرمانپور: گفت آمار درگیری اطفال به کرونا رو به افزایش است. تاکنون بیش از ۳۰هزار فرد زیر ۱۸سال به کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۳۰۰نفر آنها فوت کرده‌اند (سایت اعتماد آنلاین ۱۱مهر).

کرونا ۳۵درصد از تختهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها را درگیر کرده است

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت رژیم در تلویزیون حکومتی پنجشنبه‌شب گفت: «کرونا ۳۵درصد از تختهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها را درگیر کرده است و اگر تعداد بیش از آن شود خدمت رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی، مشکل می‌شود».

وی افزود: «ویروس کرونا تغییر ماهیت پیدا نکرده و قدرت بیماری زایی آن مانند گذشته، قوی است و ضعیف نشده است.

در برخی از موارد، بیماران همزمان علاوه بر بیماری معمولی دچار بیماری کرونا هم هستند بنابراین تفکیک صد درصدی بیماران کرونایی از بیماران غیرکرونایی، امکان‌پذیر نیست، اما در همه بیمارستانها بخش ویژه کرونا را داریم».

در ارومیه ظرفیت بیمارستانهای دولتی تقریباً کامل شد

شهریاری استاندار آذربایجان در تلویزیون آخوندی گفت: «در روزهای گذشته در ارومیه شاهد افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی بودیم و ظرفیت بیمارستانهای دولتی تقریباً کامل شد و به همه بیمارستانهای خصوصی بخشنامه کردیم تا حداقل از ۲۰درصد از ظرفیت بیمارستانها را در اختیار این بیماران قرار دهند».(انتخاب ۱۱مهر)

قزوین در وضعیت قرمز با بروز خطر بالا قرار گرفته است

حبیبی معاون استاندار رژیم در قزوین گفت: استان قزوین هم‌اکنون در وضعیت قرمز با بروز خطر بالا قرار دارد به همین سبب مردم باید به‌دقت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.

وی افزود: ۶۷درصد از تستهای کرونا در قزوین از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون، منفی و طبیعتاً ۳۳درصد از این آزمایش‌ها مثبت اعلام شده است.

حبیبی افزود: سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا قرمز هستند در حالی که شهرستان البرز در وضعیت نارنجی و شهرستانهای آوج و آبیک نیز در وضعیت زرد قرار دارند (تسنیم ۱۱مهر).

بیماری کرونا در آذربایجان ‌غربی در اوج خود قرار دارد

استاندار رژیم در آذربایجان ‌غربی با اعتراف به روند افزایشی بیماری کرونا گفت: بیماری کرونا در استان در اوج خود قرار دارد و در صورت تداوم این روند با کمبود نیروی انسانی متخصص در بیمارستانها مواجه خواهیم شد. محمدمهدی شهریاری از پر بودن بیمارستانها خبر داد و گفت: بیمارستانهای خصوصی نیز بسیج شده‌اند (‌ایسنا۱۱مهر).

دانشگاه علوم پزشکی ایلام: بدترین روز کرونایی رقم خورد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعتراف کرد: با افزایش بی‌سابقه بستری‌ها، بدترین روز کرونایی از زمان شیوع کرونا تاکنون در این استان رقم خورد. جمیل صادقی فر گفت روز پنجشنبه، آمار بستریهای کرونا در استان به تعداد بی‌سابقه ۱۸۰ مورد افزایش یافت. وی هم‌چنین در خصوص وضعیت شهرستانهای استان ایلام گفت: هشت شهرستان ایلام در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند. صادقی فر گفت: برای کنترل این وضعیت باید حداقل دو هفته محدودیت اعمال شود. ایرنا۱۱مهر

عزیزاله شهبازی نماینده دولت در استان البرز از گسترش شیوع کرونا در این استان خبر داد و مشکلات را وقیحانه به گردن مردم انداخت و گفت: «تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در البرز، ضرورت اعمال محدودیتهای یک هفته‌یی را ایجاد کرد که اگر مردم همراهی نکنند و شرایط بهتر نشود محدودیتهای سختگیرانه‌تری اجرایی می‌شود. محدودیتهای یک هفته‌یی از جمله شامل تعطیل کلاسهای حضوری مدارس و دانشگاهها، تعطیل استخرهای سرپوشیده، سینما، مساجد و مصلاها، کتابخانه‌ها، باشگاههای ورزشی و مراکز تفریحی آبی است (خبرگزاری حکومتی ایسنا - ۱۰مهرماه ۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfcc0684-2e2d-4d83-bf9b-9deb1c8ebf13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات