728 x 90

کرونا در ایران - شاه آبادی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: موارد مثبت در استان روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

کرونا در ایران و جهان
کرونا در ایران و جهان

این خبر تکمیل می‌شود.

آمار قربانیان کرونا در ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۴اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۳۱۰شهر ایران از ۳۸۷۰۰نفر بیشتر شده است.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران

  • در لنگرود شمار مبتلایان در روزهای اخیر افزایش یافته و بیمارستان امینی با موج جدید بیمارانی مواجه است که باید بستری شوند. در اهواز روز گذشته دست کم ۲۶نفر جان باختند و بیمارستانها با کمبود جا مواجهند. در رشت برای این‌که وضع را عادی جلوه دهند به بیمارستانها دستور داده‌اند، حتی‌المقدور از بستری کردن بیماران خودداری کنند و آنها را به خانه‌هایشان بفرستند. در خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در روزهای آینده... جهش کم‌سابقه‌یی خواهد یافت» (هاشمی-ایرنا۱۴ اردیبهشت).

  • با این‌حال روحانی امروز گفت: «در ۱۳۲ شهرستان که وضعیت سفید و شرایط کم خطر دارند از فردا مساجد بازگشایی و نماز جمعه برگزار می‌شود... حتی در بخش‌های قرمز هم برخی صنوف...در یک حدی که تجمع نباشد بازگشایی شود».

  • خامنه‌ای و روحانی در حالی به این اقدام جنایتکارانه روی آورده‌اند که بسیاری از کارگزاران و متخصصان رژیم آنرا در وضعیت کنونی خطرناک می‌دانند. زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «کمافی‌السابق باید تهران را یک شهر آلوده تلقی کنیم...نباید فریب کاهش آمار را خورد» (ایرنا ۱۳اردیبهشت).
  • شاه آبادی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «موارد مثبت در استان روزبه‌روز افزایش می‌یابد. ما نگران موج دوم شیوع کرونا هستیم ویروس با شدت بیشتری فعالیت خود را در موج دوم شروع می‌کند» (شبکه خبر ۱۴اردیبهشت).
  • محبوب‌فر عضو کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: با سخنان روحانی که «اماکن مذهبی در نقاطی که وضعیت سفید داشته باشند، احتمالاً بازگشایی خواهند شد...موافق نیست.هیچ نقطه سفیدی وجود ندارد و نخواهد داشت» (ستاره صبح۱۴اردیبهشت).

  • سخنگوی سازمان ثبت احوال رژیم: اعلام آخرین آمار فوتی‌ها برعهده ستاد کروناست

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال رژیم با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر این‌که ثبت احوال آخرین آمار مرگ و میر‌ها را اعلام نمی‌کند، گفت: سازمان ثبت احوال آخرین آمار مرگ و میر را در اختیار ستاد کرونا قرار داده است و اعلام آخرین آمار برعهده این ستاد است.

زالی-تهران شهر پرمخاطره

زالی: «شرایط اپیدمی در تهران و سایر کلان‌شهرها کماکان باید به‌عنوان یک شرایط شکننده و ناپایدار تلقی بشود به‌دلیل این‌که باز هم هر گونه تغییر رفتار و یا احیاناً تقلیل دخالت‌های بهداشتی می‌تواند به‌شدت با توجه به نمای بسیار شناور و در واقع با فراز و نشیبی که مجموعاً این ویروس دارد می‌تواند تغییرات جدیدی را ایجاد کند بنابراین برای حفظ شرایط موجود و تقلیل در واقع بیماران بستری ما نیازمند حفظ شرایط کمافی سابق با همان جنبه‌ها هستیم ما کماکان شهر تهران را جزو شهرهای پرمخاطره تلقی می‌کنیم».

ادامهٔ دروغهای رسوای روحانی: خیلی از کشورها در زمینهٔ کرونا گرفتار شدند، ما گرفتار نشدیم. حتی خیلی از نقاهتگاههای ما بدون استفاده مانده است. در ایران غربالگری از همهٔ کشورها بهتر انجام شد!

تناقض‌گویی در عین دروغگویی: در زمینهٔ کرونا ما باید خودمان را برای شرایط بد آماده کنیم. باید با بدبینی به وضعیت نگاه کنیم. باید برای شرایط سخت و پر خطر آماده باشیم.

زمینه سازی روحانی برای فرستادن هر چه بیشتر مردم به‌کام کرونا: مساجد و نمازجمعه‌ها باز می‌شود. فقط باید رعایت کنیم. این مستحب است و خیلی زیباست که در این شرایط به نماز جماعت برویم.

اعتراف مجرمانهٔ روحانی: وقتی ما کسب و کارها را راه انداختیم خطر دوقطبی «جان و نان» هست. یک عده بگویند از کرونا می‌میریم، یک عده بگویند از گرسنگی می‌میریم. شرایط کرونایی خیلی سخت است. اما مردم باید سر کارها بروند.

احتمال بازگشایی برخی مدارس کشور از ۲۷ اردبیهشت
آخوند روحانی گفت امروز پیشنهاد شد در جلسه که مدارس مناطق سفید و کم ریسک از ۲۰ اردیبهشت بازگشایی شود اما کمی نگران بودیم و قرار شد از ۲۷ اردیبهشت آغاز شود؛ این زمان هم قرار شد برایش تصمیم‌گیری شود و جلساتی برگزار شود.

روحانی از بازگشایی بخش دیگری از صنوف و اماکن ورزشی خبر داد
آخوند روحانی گفت: بازگشاییها به‌صورت پلکانی ادامه می‌یابد اما، فراموش نمی‌کنیم که کرونا هنوز هست و ممکن است دوباره به اوج بازگردد.

آخوند روحانی: مساجد ۱۳۲ شهرستانی که وضعیت سفید دارند، از فردا باز و هم‌چنین نمازجمعه آنها نیز در این هفته برپا خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی: ابتلا به کرونا در خراسان شمالی اوج خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا ۱۴اردیبهشت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آمار مبتلایان به کرونا در این استان که در روزهای اخیر افزایش یافته، در روزهای آینده، به‌دلیل نمونه‌گیری از بیماران سرپایی و بی‌اعتنایی مردم و اصناف به رعایت مسایل بهداشتی جهش کم‌سابقه‌یی خواهد یافت.
وی گفت: در چند روز گذشته ما شروع به بررسی جمعیت بیماران سرپایی و نمونه‌گیری از افرادی کردیم که به بیمارستان نمی‌روند.
هاشمی گفت: بسیاری از مردم به‌دلیل ترس از نام کرونا، چندان رغبتی به مراجعه به مراکز درمانی و بستری و دریافت خدمات ندارند.

هم‌چنین از خانواده و اطرافیان تمامی کسانی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده بود، نمونه‌گیری انجام گرفت که باعث افزایش ۲ تا ۳برابری نمونه‌ها و نیز تعداد مبتلایان شد.
وی افزود: مسأله جالب توجه در این میان این بود که تست درصد بالایی از افراد نمونه‌گیری شده، مثبت بود که همین امر در افزایش تعداد مبتلایان بسیار تاثیرگذار بود.

تعدادی از استانها آمار اعلام نمی‌شود

اعتراف سایت حکومتی آفتاب: در برخی استانها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به‌صورت ناقص است.

اعتراف سایت حکومتی آفتاب: به‌گفته مقام‌های وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استانها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس، ابراز نگرانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد

ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم: مناطق قرمز جاهایی است که ما از نظر میزان ابتلا، تعداد بیشتری داریم که فعلاً ۷۲ شهرستان قرمز هستند.

اعتراف حریرچی به تناقض‌گویی رژیم در فرستادن مردم به‌کام کرونا: این دو چیز که ما می‌گوییم به‌ظاهر متناقض، یعنی بازگشایی کسب و کار و رعایت کرونایی. خب معنایش این است که مردم باید رعایت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13e9447b-60bd-418e-9f7e-15272803c29a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات