728 x 90

کرونا در آلبانی – جان‌باختن پروفسور آریان پوشی اولین پزشک برجسته آلبانی – تسلیت سازمان مجاهدین خلق ایران

کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

آلبانی روز سه‌شنبه ۱۰تیر شاهد جان‌باختن اولین پزشک برجسته این کشور به‌دلیل ابتلا به‌ویروس کرونا بود. پروفسور آریان پوشی متخصص خون و استاد دانشگاه پزشکی تیرانا در بیمارستان مادر ترزا بعد از چند روز بستری و قرار داشتن در زیر دستگاه تنفس مصنوعی جان باخت.

سازمان مجاهدین خلق ایران درگذشت پروفسور آریان استاد و متخصص برجسته آلبانی را به مردم و جامعه پزشکی آلبانی تسلیت گفت. پروفسور آریان پوشی طی سالهای گذشته به معالجه مجاهدان اشرف۳ کمر همت بسته بود. او در مقابل بسیاری از خدمات پزشکی خود به مجاهدین هیچ پولی نگرفت و خدمات ارزنده‌اش را در همبستگی با مقاومت و آزادی مردم ایران انجام می‌داد.

الیر متا رئیس‌جمهور آلبانی درگذشت پروفسور آریان پوشی را فوق‌العاده دردآور و تکان‌دهنده خواند و گفت او اولین قربانی کادر پزشکی است که طی چند ماه گذشته در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند. او افزود جان‌باختن او نشان می‌دهد که هر گونه دست‌کم گرفتن پاندمی کرونا عواقب جدی برای سلامتی، زندگی و اقتصاد کشور خواهد داشت.

گراموز روچی رئیس پارلمان آلبانی پرفسور آریان پوشی را یک الگوی برجسته از تعهد که چندین نسل از دانشجویان پزشکی را آموزش داده بود توصیف کرد و گفت جان‌باختن او علامت هشداردهنده‌یی برای همه ما است که ویروس کرونا کماکان خطری برای همه مردم آلبانی است و نه تنها هر فردی باید از خود حفاظت کند بلکه باید مراقب زندگی افراد پیرامون خود نیز باشد.

وزارت بهداشت آلبانی گفت طی ۲۴ساعت گذشته ۴۵مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی و سه تن از بیماران جان باختند. آمار مبتلایان ۲۵۸۰نفر رسیده است. (بالکان وب ۱۱تیر ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebf3ab76-9f48-44cc-9d00-1228b727d7d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات