728 x 90

کج دار و مریز کرونای ولایت در مورد ویروس اومیکرون

کرونای اومیکرون
کرونای اومیکرون

در شرایطی که سویه جدید ویروس کرونا که سازمان بهداشت جهانی آنرا اومیکرون نام‌گذاری کرده، در حال شیوع و گسترش در کشور است، و به‌رغم این‌که کارشناسان نسبت به شیوع آن در کشور از مدتی قبل هشدار داده‌اند، دولت جلادان تاکنون اقدام جدی در این رابطه نکرده است.

خبرگزاری حکومتی مهر گزارش داد: «ایران در محاصره اومیکرون قرار دارد». و در رابطه با اقدامات دولت رئیسی و بازگشایی‌ها خصوصاً بازگشایی مدارس افزود: «: برای کاهش خطر ابتلاء به جهش‌های جدی کرونا بهتر است تا کاهش قطع زنجیره کووید۱۹ پروتکل‌های بهداشتی و از همه مهم‌تر واکسیناسیون به بالاترین حد خود نزدیک شود اما، پاشنه آشیل کرونا در ایران بعد از گذر از پیک پنجم، بازگشایی‌ها و از همه مهم‌تر، بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاسهای درس می‌باشد. زیرا، بعد از حضوری شدن مدارس، شاهد گزارشهایی از موارد ابتلاء به کرونا در بین دانش‌آموزان هستیم. به‌طوری که در یک ماه گذشته نزدیک به ۳هزار مورد کرونا در بین دانش‌آموزان در استانهای مختلف کشور گزارش‌شده است» (خبرگزاری مهر ۲۳آذر۱۴۰۰).

 

دولت جلادان نه تنها اقدام جدی برای مقابله با آن نکرده بلکه به‌اعتراف روزنامه همدلی: «دولت جدید بر طبل موفقیت در برنامه‌های کنترل و مهار ویروس و بیماری کرونا می‌کوبید و تا در توان داشت نسبت به بازگشایی‌ها و عادی انگاری در کشور اقدام کرد. حتی همین روز گذشته که در ستاد ملی کرونا حضور اومیکرون تأیید می‌شد و نسبت به اعمال مقررات سخت‌گیرانه طی روزهای آینده هشدار داده شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری کنسرت‌های موسیقی طبق برنامه زمان‌بندی و از اول دیماه خبر می‌دهد و اعلام می‌کند که طبق تأییدیه ستاد ملی مقابله با کرونا، مقررشده است این کنسرتها با ظرفیت ۱۰۰درصدی در سالن‌ها برگزار شود» (همدلی ۲۹آذر۱۴۰۰).

محمد مهدی گویا رئیس مرکز بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت در زمینه سرعت گسترش بیماری گفت: «عرض کردم یک روز نیم دیگر این تعداد دو برابر می‌شود. دو برابر یعنی اگر فرضا در یک کشوری ۱۰نفر آلوده دارد الآن یک و نیم روز آینده این شده ۲۰نفر این خیلی هست این عدد وقتی تصاعدی می‌رود بالا یک‌مرتبه آن انفجار را نشان خواهد داد» (تلویزیون شبکه یک ۲۸آذر۱۴۰۰).

 

هم‌چنین یک کارشناس حکومتی درباره این سهل‌انگاری دولت رئیسی جلاد در روزنامه حکومتی همدلی نوشت: «در حالی‌که کارشناسان بهداشت و درمان کشور از مدتها قبل درباره ورود اومیکرون به کشور و جولان ویروس هشدار داده بودند و تشدید موج جدید بیماری را قطعی دانسته بودند، در یک اقدام دیرهنگام در جلسه اضطراری ستاد کرونا طی روز گذشته، مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران تأیید شد» (همدلی ۲۹آذر۱۴۰۰).

این بیماری در میان دانش‌آموزان هم شایع شده و بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی مهر: «در یک ماه گذشته نزدیک به ۳هزار مورد کرونا در بین دانش‌آموزان در استانهای مختلف کشور گزارش‌شده است» (خبرگزاری مهر ۲۳آذر۱۴۰۰).

درگیر شدن مردم با ویروس خطرناک اومیکرون در شرایطی است که واکسنهای موجود تأثیر بسیاری کمی در درمان بیماران مبتلا به کرونا دارند. بر اساس گزارش روزنامه حکومتی همدلی «واکسن سینوفارم، در کل فقط ۵درصد قابلیت پیشگیری از ابتلا به کرونا را داشته است، همان تأثیر اندک سینوفارم هم در خصوص سویه‌های جدید اومیکرون و دلتا وجود نخواهد داشت؛ بنابراین هیچ زنجیره ابتلایی، قطع و حتی ضعیف نخواهد شد». (همدلی ۲۹آذر۱۴۰۰).

علاوه بر کارشناسان حوزه سلامت و رسانه‌های باند مغلوب رسانه‌های باند خامنه‌ای نیز هشدارهایی مشابهی می‌دهند.

 

روزنامه حکومتی وطن امروز به‌نقل از یک عضو کمیته علمی حکومتی مقابله با کرونا نوشت: «برای مقابله با اُمیکرون فقط ۱۷روز فرصت داریم و ممکن است نقشه «آبی» کشور بلافاصله «قرمز» شود... پیام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با تأکید بر این‌که خطر اُمیکرون جدی است و می‌تواند ظرف ۱۷روز کشور را درگیر کند، می‌گوید: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نکته مهم تزریق دوز بوستر برای افرادی بالای ۱۸سال است» (وطن امروز ۲۹آذر۱۴۰۰).

دور از انتظار نیست که در آینده‌ای نزدیک سایه سیاه و مرگبار فاجعه کرونا آن هم با ویروس خطرناکتر آن، در کشور گسترش یابد، در حالی که حاکمیت آخوندی مردم را در مقابل آن بی‌دفاع گذاشته، و آنها از کمترین حمایت دولتی و خدمات اجتماعی برای مقابله با آن برخوردار هستند.

البته پیش از این بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت رئیسی آب پاکی بر دست مردم ریخت و گفت: «کرونا حالا حالا در کشورها هست و ما باید عادت کنیم با این ویروس زندگی کنیم» (خبرگزاری تسنیم ۲۷مهر۱۴۰۰).

این گفته عین‌اللهی به این معنا است که مردم باید با شرایط تحمیلی حاکمیت آخوندی بسوزند و بسازند و دم برنیاورند.

سوق دادن شرایط به سوی وضعیت انفجاری که آن مقام حکومتی پیش‌بینی آنرا کرد، بیانگر این است که رژیم هم‌چنان تلاش دارد، از درگیر شدن مردم با کرونا، فرصتی برای ادامه بقای حیات ننگین خود بسازد

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81f5418e-cc04-448b-8157-ee0cad3ad46f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات