728 x 90

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی
کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

به‌دنبال فعالیت مجدد بزرگترین میدان نفتی لیبی،قیمت جهانی نفت در روز سه‌شنبه ۱۴اسفند ۹۷با ۶۶سنت کاهش به ۶۵دلار رسید.

این کاهش قیمت،در حالی است که برآورد می‌شود،فعالیت مجدد میدان نفتی در لیبی تا روزانه ۸۰هزار بشکه تولید داشته باشد.

 

رویترز: رژیم ایران در پیدا کردن مشتری برای نفت خام شکست خورد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: تلاش رژیم ایران برای پیدا کردن هر گونه خریداری در روز دوشنبه اول بهمن ۹۷برای فروش نفت به شرکتهای خصوصی برای صدور به بازار شکست خورد.

 

رویترز نوشت: این یک ضربه به تلاشهای رژیم ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا بوده است. با این‌حال در روز دوشنبه برای یک میلیون بشکه که به بازار برای هر بشکه ۵۲دلار عرضه شد هیچ خریداری نبود.

 

در اکتبر تحریم‌های آمریکا به اجرا درآمدند و رژیم ایران ۲۸۰هزار بشکه به قیمت ۷۴دلار و دو هفته بعد از آن ۷۰۰هزار بشکه را به قیمت بشکه‌یی ۶۴دلار به فروش رساند.

 

مشتریان ما حاضر نیستند یک بشکه نفت بیشتر بخرند

روز ۱۵دی۹۷امیرحسین زمانی معاون وزارت نفت کابینه روحانی اعتراف کرد:‌ مشتریان نفت ایران حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از حدی که آمریکا مجاز دانسته، از ایران نفت بخرند.

وی افزود:‌ فشار و نفوذ مالی آمریکا به حدی است که چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و بقیه کشورهایی که برای واردات نفت ایران از آمریکا معافیت گرفته‌اند حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از معافیتی که گرفته‌اند از ایران نفت خریداری کنند".

از زمان تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، قیمت جهانی نفت اندکی کاهش هم داشته است.

معاون وزیر نفت ایران حاضر نشده میزان دقیق صادرات نفت ایران را اعلام کند و صرفاً اعلام کرده "تلاش مجموعه نفت این است که با فروش حداکثری نفت، منابع کشور را تأمین کنند".

ایالات متحده آمریکا بهار امسال از توافق هسته‌یی با رژیم ایران موسوم به برجام خارج شد. با خروج آمریکا از برجام همه تحریم‌های آمریکا که بر اساس این توافق رفع شده بود از جمله تحریم‌های نفتی مجدداً از سرگرفته شده است.

زمانی‌نیا اعتراف کرد: ایران فرصت برجام را تا حدودی از دست داد.

 

پترولیوم اکونومیست: تهدید خطر ورشکستگی صنایع نفت ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9370aaf9-1e39-4a5d-b293-18376b7683bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات