728 x 90

کازرون - تظاهرات و راهپیمایی مردم در میدان شهدا - 26اردیبهشت 97 + فیلم

امروز چهارشنبه 26اردیبهشت 97 مردم کازرون تظاهرات و راهپیمایی خود را از سر گرفتند تا به طرح جدا سازی و تجزیه این شهر توسط حکومت آخوندی اعتراض کنند.

تظاهرات مردم کازرون از میدان شهدا شروع شد و معترضان از سایر همشهریان خود خواستار حمایت و پیوستن به تظاهرات شدند.

روز جمعه ۷اردیبهشت نیز هزاران تن از مردم کازرون از میدان اصلی شهر به سمت نمایش جمعه آخوندها دست به تظاهرات زدند و در محل نمایش جمعه با شعارهایی مانند: اگر خیانت بشه، دوباره قیامت میشه؛ ما اهل کازرونیم، تجزیه نمی‌پذیریم؛ مسئول غیربومی، استعفا استعفا؛ خواستار حضور استاندار و پاسخگویی وی در قبال خواستهایشان بودند.این تجمع اعتراضی در حالی صورت گرفت که ارگانهای سرکوبگر رژیم به‌منظور شدت بخشیدن به جو رعب و وحشت و جلوگیری از ادامه اعتراضات مردم کازرون در شبهای پیش از این در یورشهای شبانه شمار زیادی از جوانان را دستگیر کرده بودند.

روز پنجشنبه ۳۰فروردین نیز معترضان در میدان شهدا تجمع کرده بودند شعار می‌دادند: نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم. قسم به خون شهدا، هر روز میدان شهدا؛ ما انقلاب کردیم ذلت نمی‌پذیریم؛ دشمن ما همین جا است، همه‌اش می‌گن آمریکاست؛ ما زن و مرد جنگیم با تجزیه می‌جنگیم... تظاهر کنندگان که زنان شجاع در آن نقش چشمگیری داشتند، اتحاد و همبستگی را ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه‌های رژیم و جلوگیری از سرکوب اعتراضات خواندند.

به‌دنبال تظاهرات شجاعانه مردم کازرون، روز چهارشنبه ۲۹فروردین برخی کارگزاران محلی رژیم اعلام کردند که طرح تقسیم کازرون متوقف شده است. مردم به وعده‌های آنها اعتنایی نکردند و خواستار پاسخگویی استاندار شدند.

همچنین روز ۲۸فروردین هزاران تن از مردم کازرون در میدان اصلی شهر دست به تظاهرات ضدحکومتی زدند. بازاریان و کسبه نیز از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند. معترضان شعار می‌دادند: دشمن ما همین جاست همش میگن آمریکاست؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ تا حق خود نگیریم نهضت ادامه دارد؛ کازرونی با غیرت، هیهات مناالذله؛ تلاش تظاهر کنندگان که زنان در آن نقش بسیار فعالی داشتند برای ورود به فرمانداری به درگیری با مأموران سرکوبگر کشیده شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5cdd14f2-3500-491d-ae44-950e3167128c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات