728 x 90

کارزار ملی چهارشنبه‌سوری؛ رویارویی آتشین با رژیم

سخن روز
سخن روز

چهارشنبه‌سوری امسال، جدی‌تر و عمیق‌تر و آتشین‌تر از سال گذشته و سالهای قبل، صحنهٔ رویارویی مردم و جوانان به‌جان آمده با رژیم بود.

این رویارویی و دو جبهه آن را پاسدار رحیمی سرکردهٔ نیروی سرکوبگر انتظامی تهران بزرگ، به‌روشنی بیان کرد و گفت: «با اراذل و اوباشی که در مسائل امنیتی و جاسوسی فعالیت دارند، به‌طور قاطع برخورد می‌کنیم! یکی از مطامع معاندین بهره‌گیری از اقشار آسیب‌پذیر در راستای اهدافشان است» (روزنامهٔ حکومتی همشهری-۲۶اسفند۹۹).

با اندکی تأمل در سخن این پاسدار جنایتکار، اذعان وی به‌مثلث قیام و انقلاب را می‌توان به‌روشنی دید: «اراذل و اوباشی که در مسائل امنیتی و جاسوسی فعالیت دارند» اشاره به‌کانون‌های شورشی و جوانان شورشی است و «اقشار آسیب‌پذیر» همان نیروی عاصی قیام هستند، ارتش بیکاران و گرسنگان که رژیم هست و نیست و نان شب آنها را تاراج کرده است و «معاندان» اشارهٔ آشکار به مجاهدین و مقاومت ایران است که هدایت جنبش عظیم آزادیخواهی و عدالت طلبانهٔ مردم ایران را به‌عهده دارد.

 

تمهیدات و تهدیدات بی‌حاصل

رژیم که به‌خوبی از اهمیت این کارزار خبر داشت و از نتایج آن به‌شدت بیمناک بود، برای جلوگیری از برگزاری آن، آنچه از تهدید و ارعاب و تبلیغات دجالگرانه داشت را به‌کار گرفت؛ تقریباً از یک ماه پیش نیروهای خود را به‌حالت بسیج و آماده‌باش درآورد و به‌دفعات از کشف مقادیر کلانی از مواد محترقه همراه با انواع سلاحهای گرم و جنگی خبر داد. سرکردگان نیروی انتظامی پیاپی به‌صحنه آمدند و هشدار و اخطار دادند با کسانی که ممنوعیت‌های اعلام شده را نادیده بگیرند و امنیت (نظام) را به‌خطر بیندازند، مقابله خواهد کرد و حتی برخلاف سالهای گذشته که تجمع و راهبندان را تنها در خیابان‌ها و میدانهای اصلی ممنوع می‌کرد، امسال تجمع و آتش‌بازی را در همهٔ نقاط شهر ممنوع اعلام کرد و خط و نشان کشید «هشدار جدی می‌دهیم که بدون تعارف و با شدیدترین وجه برخورد می‌کنیم. ». (پاسدار رحیمی سرکرده انتظامی تهران ـ خبرگزاری تسنیم ۲۵اسفند).

 

اما نتیجه را خوب است باز از خود همین پاسدار رحیمی بشنویم: «وضعیت حوادث در شب چهارشنبه آخر امسال نسبت به‌سال گذشته خوب نیست. متأسفانه تا به‌این لحظه گزارشات خوب نیست؛ بالغ بر ۲۵مورد انفجار، تخریب. (در تهران). . داشتیم». وضعیت رژیم در بسیاری از شهرها و به‌خصوص مراکز استانها بهتر از تهران نبود. در اکثر شهرها مردم و به‌خصوص جوانان تجمع کردند، آتشها برافروختند و با حجم عظیم ترقه‌ها و فشفشه‌ها و مواد محترقه، در بسیاری از نقاط شهر، فضای میدان جنگ را تداعی کردند، جنگی که به‌طور حقیقی بین عموم مردم ایران با این رژیم ضد‌ایرانی جریان دارد. جوانان شورشگر با به‌آتش کشیدن بنرهای تبلیغاتی رژیم و تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای و مترسکهای آنها، همراه با غریو فریادهای خود بر گرد آتشهای افروخته، خشم خروشان و عزم جزمشان برای به‌آتش کشیدن این رژیم پلید را به‌نمایش گذاشتند و شکست سختی را برای رژیم رقم زدند.

 

معنی و پیام این کارزار پیروزمند

آنچه در چهارشنبه‌سوری امسال و در آستانهٔ سال۱۴۰۰ رخ داد، حاوی نتایج و درسهای سیاسی اجتماعی مهم و بسیار ارزشمندی است:

۱. رژیم سعی می‌‌کرد جامعه را با کرونا منجمد و مردم را به‌وسیلهٔ آن زمینگیر کند، اما مردم و جوانان در تهران و سایر شهرهای میهن با تجمعات خود، نشان دادند که برای نمایان کردن خشم و نفرتشان از رژیم، حتی خطرات کرونا را هم به‌جان می‌خرند. زیرا طی یک سال گذشته به‌عینه دریافته‌اند که رژیم و کرونا متحد یکدیگرند و تا این رژیم هست، نخواهد گذاشت کرونا ریشه‌کن شود.

۲. حربهٔ تهدید و ارعاب رژیم به‌شدت کند شده و رژیم قادر نیست نه با های‌وهو و بگیر و ببند، نه با اعدامهای هر روزه، نه با کرونا و محدودیتهای کرونایی و نه با فقر و فلاکتی که گریبانگیر بیش از ۸۰درصد جامعه ایران کرده، مانع از غلیان عطش سوزان آزادیخواهانهٔ مردم ایران و به‌ویژه جوانان شود.

۳. بخصوص بایستی بر پتانسیل عظیم انقلابی نسل جوان میهن تأکید نمود که چهارشنبه‌سوری آتشین امسال تنها یک نمود از آن است. وجود این نسل و ویژگیهای آن چنان بارز است که حتی باندهای چماقدار وابسته به‌سپاه پاسداران نیز نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند یا انکار کنند. نشریه موسوم به «صبح صادق» وابسته به‌نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران شرایط نسل سوم (متولدین دهه‌های ۷۰ و ۸۰شمسی) را مورد بررسی قرار داده و هشدار می‌دهد که حکمرانی بر این نسل به‌راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود چرا که این نسل برخلاف نسل‌های قبل از خود عمدتاً طبعی معترض نسبت به‌وضع موجود دارد و عملاً بخش قابل توجهی از فضای تربیتی نسل جدید ایرانی در دست دشمن است». روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت (۲۶ اسفند) با نقل بخشهایی از مقالهٔ یاد شده، خاطرنشان می‌کند: «تداوم شرایط جاری در نسل سوم می‌تواند تهدید جدی علیه آینده نظام باشد. باید از هم‌اکنون چاره و تدبیری برای رفع و مقابله با تهدید پیش‌رو اندیشید».

۴. تفاوت اعلام کشفیات مواد محترقهٔ امسال با سالهای پیش، آن است که امسال، کشف این مواد در استانهای مختلف، همراه با اعلام کشف مقادیر قابل توجهی سلاح گرم و مهمات جنگی است. رواج خرید و فروش انواع سلاحها و مهمات جنگی، بین جوانان پدیدهٔ جدیدی است که از قیام آبان۹۸ به‌این سو شاهد آن هستیم و به‌اذعان سرکردگان پاسداران آنچه کشف و ضبط می‌شود، بخش ناچیزی از واقعیتی است که زیر پوست شهرهای عصیان‌زده جریان دارد و نشانهٔ ماهیت قیام مقدر بعدی و بیانگر آن است که مردم، به‌ویژه جوانان شورشگر که نیروی اصلی پیشران هر قیام و انقلابی هستند، تا بن استخوان به‌این حقیقت ایمان دارند که تنها زبانی که آخوندهای پلید و پاسدران جنایتکار می‌فهمند قهر و قاطعیت است. آری، آتش جواب آتش» این است پاسخ قطعی مردم و نسل جوان میهن به‌دیکتاتوری پوسیدهٔ ولایت فقیه!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b226ff36-8310-4f88-bbda-8071397d3330"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات