728 x 90

کارزار اجتماعی برای محاکمه مسئولانی که در مبارزه با کرونا کوتاهی کردند

جانباختگان کرونا در ایران
جانباختگان کرونا در ایران

محاکمه با قاصرین مبارزه با کرونا نام کارزاری است که شهروندان در شبکه‌های اجتماعی راه انداخته‌اند و هدف آن محاکمه کسانی است که در مبارزه با کرونا و در نتیجه کشتار مردم ایران، مسئولیت داشته و دارند.

روزنامهٔ حکومتی ایسنا ۳۰مرداد در این باره نوشت: «درخواست محاکمه قاصرین مبارزه با کرونا» نام کارزاری است که از طریق شهروندان راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از ۱۸هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

در روزنامه‌های حکومتی امروز هم تلاش شده چنین القا کنند که اولاً مقصر اوجگیری کرونا مردم هستند. در ثانی پیک پنجم کرونا در حال افول است و فقط در برخی از مناطق هم‌چنان صعودی است. این تلاش در واکنش به شبکه‌های اجتماعی است که خامنه‌ای را به‌عنوان بزرگترین جانی و مقصر اول در کشتار هموطنانمان به‌خاطر منع خرید واکسن معرفی کرده‌اند.

روزنامه‌های آفتاب یزد و اعتماد هر یک در مطلبی تلاش کرده‌اند با زیر سؤال بردن گزارش دو روز قبل وزارت بهداشت که ناخواسته عمومی شده بود، و اعتراف کرده بود واکسیناسیون کم و ناچیز در رژیم هم ۷۵برابر تلفات دارد. این گزارش را که انعکاس گسترده جهانی هم داشت زیر سؤال ببرند. سایر روزنامه‌های حکومتی هم در این تلاش مشارکت دارند اما در لابلای مطالبشان ناگزیر از اعترافاتی شده‌اند، که اشاره به رأس نظام دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94bcc2a1-2a08-4635-8aaf-a55cada8be7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات