728 x 90

کاخ‌سفید حمله حوثیها به فرودگاه ابها را محکوم کرد

حمله حوثیها به فرودگاه  ابها
حمله حوثیها به فرودگاه ابها

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید روز چهارشنبه ۲۲بهمن گفت: ایالات متحده حمله به فرودگاه عربستان سعودی را محکوم کرده و به تلاش دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیریها در یمن ادامه می‌دهد.


رویترز نوشت: حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران گفتند، یک حمله پهپادی به روی فرودگاه ابها عربستان سعودی را روز چهارشنبه اجرا کردند که به‌گفته ائتلاف تحت حمایت عربستان، باعث آتش‌سوزی در یک هواپیمای غیرنظامی شد.

رویترز افزود: حوثیهای یمن به‌طور منظم پهپاد و موشک‌هایی را به سمت عربستان پرتاب می‌کند که عربستان سعودی می‌گوید بسیاری از آنها را رهگیری می‌کند. برخی از آنها قبلاً به فرودگاه بین‌المللی ابها که در حدود ۱۲۰ کیلومتری مرز یمن است، برخورد کرده‌اند.
در بیانیه ائتلاف آمده است: "تلاش برای هدف قرار دادن فرودگاه ابها یک جنایت جنگی است و زندگی مسافران غیرنظامی را در معرض خطر قرار می‌دهد. "

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۲بهمن در کنفرانس خبری خود حمله حوثیها به فرودگاه ابها در عربستان را محکوم کرد و گفت: «حوثیهای یمن مسئول حملات علیه شهروندان و آدمربایی شهروندان آمریکایی است و ما متعهد به کار با شریک مان عربستان سعودی و کمک به آن در دفاع از حاکمیت خود علیه چنین اعمالی هستیم... . ما هم‌چنان فشار را بر رهبری حوثی‌ها حفظ خواهیم کرد و متذکر می‌شوم که رهبران انصارالله عبدالمالک الحوثی و عبدالمالک بدر الحوثی و عبدالیحیحی حکیم هم‌چنان تحت نظام تحریم‌های سازمان و تحریم‌های ما تحت اختیارات قانون آمریکا و دستور اجرایی ۱۳۶۱۱ مربوط به اعمالی که صلح و ثبات یمن را تهدید می‌کنند، در لیست باقی می‌مانند.

رهبران حوثی‌ها هم‌چنان خود را تحت فشار خارق‌العاده از جانب آمریکا خواهند دید. ما قصد نداریم فشار را از روی کسانی که مسئول این حملات می‌باشند برداریم، کسانی که در پی آسیب رساندن به شهروندان آمریکایی می‌باشند، کسانی که در پی آسیب رساندن به شرکای سعودی ما می‌باشند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/511faad7-5c04-4d96-aa1b-d89ec4adcc65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات