728 x 90

کاخ سفید: تحریم‌ها تنها در صورتی لغو می شوند که رژیم ایران شرایط لازم برجام را برآورده کند

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

خبرگزاری رویترز روز ۱۷ اردیبهشت نوشت: کاخ‌سفید روز جمعه گفت تحریم‌ها علیه رژیم ایران تنها در صورتی لغو می‌شوند که این کشور به متابعت از توافق اتمی سال۲۰۱۵ بازگردد.
رویترز افزود: جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید گفت؛ در مذاکرات بین قدرتهای جهانی و رژیم ایران پیشرفتهایی صورت گرفته است و این نشانه خوبی برای ادامه مذاکرات است.

 

جن ساکی در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه ۱۷ اردیبهشت در پاسخ به خبرنگاران درباره مذاکرات وین گفت: ما از قبل هم می‌دانستیم که این یک روند طولانی و پر چالش خواهد بود. برگشتن به توافق هم‌چنانکه می‌دانید لازمه‌اش این است که رژیم ایران به‌طور چشمگیری از فعالیت‌های هسته ایش عقب بنشیند و راه هر گونه دستیابی به سلاح هسته‌یی را مسدود کند... . من نمی‌خواهم در اینجا راجع به نتایج آینده آن پیشگویی کنم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما وارد وضعیتی نمی‌شویم که برای لغو تحریم‌ها آمریکا بیشتر عمل کند و رژیم ایران کمتر، بنابراین آنچه که ما به‌طور واقعی در مورد آن صحبت می‌کنیم بازگشت دوجانبه به متابعتهاست... . ما آماده‌ایم تحریم‌های مربوط به برجام را برداریم، تنها در شرایطی که رژیم ایران آماده باشد برنامه هسته‌ایش را به همان زمان برجام برگرداند.
بنابراین دیدگاه ما همین است و نهایتاً کارهایی که توسط راب مالی در مورد گامهای قاطع و مشخصی که آمریکا و ایران باید بردارند، دنبال می‌شود.

 

در همین روز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جلسه مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام گفت: از طریق دیپلماسی به‌دنبال تحقق پیروی متقابل از برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] هستیم و می‌خواهیم رژیم حقوقی منع گسترش تسلیحات هسته‌یی را تقویت کنیم.

 

روز جمعه ۱۷ اردیبهشت وانگ سفیر چین در توئیتی نوشت: همه طرفهای مذاکره باید به جای تعیین پیش‌شرط، جو مطلوبی را برای بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا ایجاد کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18b93692-fa04-4ab4-aa6d-3a8fe8f8d11f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات