728 x 90

کاخ سفید متعهد می‌شود تهاجم سایبری علیه هکرها را تشدید کند

کاخ سفید متعهد می شود تهاجم سایبری علیه هکرها را تشدید کند
کاخ سفید متعهد می شود تهاجم سایبری علیه هکرها را تشدید کند

کاخ سفید به هکرهای خارجی روز پنجشنبه ۲۹شهریورماه هشدار داد که اقدامات تهاجمی را به‌عنوان بخشی از استراتژی ملی جدید امنیت سایبری افزایش خواهد داد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا انتظار رگباری از حملات دیجیتال را پیش از انتخابات کنگره در ۶نوامبر دارند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید، این استراتژی برای آژانس‌های فدرال دستورالعمل‌های جدیدی در نحوه حفاظت از خود و داده‌های خصوصی آمریکاییان فراهم می‌کند.

بولتون درباره ضرورت این اقدام گفت این تغییر سیاست ضروری بود نه به‌خاطر این‌که بخواهیم عملیاتهای تهاجمی در فضای سایبری داشته باشیم بلکه دقیقاً ساختاری از بازدارندگی را ایجاد کنیم که به دشمنان نشان دهد که هزینه شرکت در عملیات ها علیه ما بیش از آنچیزی است که بخواهند تحمل کنند.

به‌دنبال این سیاست جدید همچنین مجموعه‌ای از اولویتهای گسترده از جمله ضرورت گسترش جهانی سیاست‌های اینترنت و نیروی کار ذیصلاح برای امنیت سایبری داخلی را تعیین می‌کند....

 

بیشتر بخوانید:

هکرهای رژیم ایران در آستانه تحریم‌های نفتی

با نزدیک شدن مرحله دوم تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران که به‌طور مشخص بخش نفت و انرژی را هدف می‌گیرد و قرار است تا با آن توان مالی این رژیم برای حمایت از تروریسم و توسعه‌طلبی را به صفر برساند، سرکردگان رژیم راهی جز تروریسم در مقابل خود نمی‌بینند. در همین رابطه رژیم ایران هکرهایش را برای کارزار گسترده‌یی علیه بعضی شرکتها، به‌ویژه شرکتهایی که در حوزه انرژی در خاورمیانه فعال هستند به راه انداخته است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت شرکت امنیت سایبری«فایر‌آی» می‌گوید تهدید‌ هکرهای وابسته به رژیم ایران در آستانه تحریم‌های نفتی ماه نوامبر، جدی‌تر شده و احتمال دارد که دامنه عملیات خرابکاری آنها بیشتر هم بشود.

 

در خصوص هکرهای وابسته به رژیم ایران، خصوصاً آن‌هایی که از تغییرات ژئوپولیتیک تاثیر می‌گیرند« الیستیر شپرد»مدیر یکی از شرکتهای وابسته به فایرآی به آسوشیتدپرس گفته است، همیشه این نگرانی وجود دارد که ممکن است این هکرها دست به تهاجم‌های مخرب بزنند.

شرکت فایرآی که معمولاً با دولتهای مختلف و شرکتهای بزرگ کار می‌کند، این گروه از هکرهای ایرانی را با نام APT۳۳می‌شناسد و می‌گوید هکرهای ایرانی با ارسال ایمیل‌های فیشینگ در خصوص فرصت‌های شغلی به شبکه کامپیوتری شرکتهای موردنظر خود نفوذ کرده‌اند.

به گفته این شرکت، ایمیل‌های فیشینگ رژیم ایران در خاورمیانه، آمریکای شمالی و ژاپن به شرکتهای حوزه نفت و گاز، هواپیمایی، خدمات بیمه، تولید و آموزش ارسال شده‌اند. ولی به نام شرکتها اشاره نمی‌کند.

شرکت فایرآی می‌گوید از سال ۲۰۱۳، APT۳۳ را زیر نظر دارد و تأکید دارد که فعالیت این گروه در این سال‌ها پیچیده‌تر و گسترده‌تر هم شده است.

 

هکرهای ایرانی در کشورهای خلیج‌فارس

فایرآی در اشاره به سابقه خرابکارانه هکرهای ایرانی در کشورهای عرب می‌گوید: این هکرها از نوعی بدافزار استفاده می‌کنند که سال ۲۰۱۲ دهها هزار کامپیوتر را در عربستان سعودی توانست نابود کند.

در سال ۲۰۱۲ بدافزار «شامون» شرکت نفت سعودی «آرامکو» و یک شرکت گاز قطری به نام «راس‌گاز» را هدف قرار داد. این ویروس تمام اطلاعات موجود در دیسک سخت کامپیوترهای آلوده را پاک کرد و روی صفحه مانیتور تصویر پرچم آتش گرفته آمریکا را به نمایش گذاشت.

نسخه دوم این بدافزار نیز سال ۲۰۱۶ کامپیوترهای دولتی عربستان سعودی را آلوده کرد.

شرکت فایر آی می‌گوید با سرنخ‌هایی که به‌دست آورده می‌تواند نشان ‌دهد که این هکرها توسط رژیم ایران هدایت می‌شوند. زبان این هکرها فارسی و ساعت کار آنها از شنبه تا چهارشنبه است.

 

پیشینه رژیم ایران در حملات سایبری

دولت آمریکا سال‌هاست که فعالیت هکرهای مرتبط با رژیم ایران را زیر نظر دارد و در مواردی برخی از آنها را تحریم کرده یا تحت تعقیب قضایی قرار داده است. از جمله در فروردین‌ماه سال جاری، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مؤسسه و ده تن از عوامل رژیم ایران را به اتهام هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی تحریم کرد. این نهاد و ۱۰ایرانی به هک بیش از ۳۱ترابایت اطلاعات دانشگاهی از ۱۴۴دانشگاه آمریکایی و ۱۷۶دانشگاه بین‌المللی در ۲۱کشور متهم هستند.

 

گفتنی است تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران در دو مرحله تنظیم شده است. دور اول این تحریم‌ها که عمدتاً مالی بودند در ۱۶مردادماه سال جاری اجرایی شد.

مرحله دوم تحریمها در حوزه نفت و انرژی قرار است در ۱۳آبان‌ماه اجرایی شوند. در مرحله دوم بخش انرژی، از جمله تحریم‌های مربوط به نفت و میعانات و نیز معاملات مؤسسات مالی خارجی با بانک مرکزی ایران هدف تحریمهای سرسختانه آمریکا قرار خواهند گرفت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b614be06-3fe3-4932-9d7b-07728277daa3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات