728 x 90

کاخ سفید: فقط توافقی را امضا می‌کنیم که ضامن منافع ملی آمریکا باشد

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید
کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ‌سفید روز سه‌شنبه ۱۵شهریور درباره احیای برجام گفت: آمریکا صرفاً توافقی را برای احیای برجام امضا خواهد کرد که در بر گیرنده منافع ملی آمریکا باشد.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه ۱۵شهریور درباره سخنان هشدارآمیز نخست‌وزیر اسراییل علیه برنامه هسته‌یی رژیم آخوندی افزود: «ما از ابتدا این موضع حساب‌شده و مشخص را در مذاکرات هسته‌یی گرفتیم که اگر ایران حاضر باشد به تعهدات خود در چارچوب توافق برجام بازگردد، ما هم آماده‌ایم».

او اضافه کرد: «آمریکا و متحدانش برای هر دو سناریو، یعنی بازگشت رژیم ایران به پیروی کامل از برجام یا خودداری از آن آماده‌اند. رئیس‌جمهوری آمریکا صرفاً توافقی را امضا می‌کند که در بر گیرنده منافع ملی ما باشد».

ژان پی‌یر هم‌چنین گفت: «ما در این جا درباره فرضیات صحبت نمی‌کنیم، اما به‌وضوح گفته‌ایم که می‌خواهیم مطمئن شویم رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا نمی‌کند و این هدف نهایی ما است».

ایالات متحده روز دوشنبه ۱۴شهریور نیز از رژیم خواست تحقیقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ابزاری برای چانه‌زنی تلقی نکند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام، نیز از کاهش سطح خوش‌بینی پیشین خود درباره احتمال دستیابی به توافق احیای برجام خبر داده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۴شهریور در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت از امیدواری‌اش نسبت به احیای فوری برجام کاسته شده است و پاسخ ایران به پیشنهاد متن نهایی با درخواست تضمینهای بیشتر و بستن پرونده پادمانی به احیای برجام کمکی نمی‌کند و روند احیای توافق هسته‌یی «در خطر» است.

بورل افزود، تعاملات اخیر ایران و ایالات متحده نشان می‌دهد که اختلاف مواضع آنها بیشتر شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین درباره درخواست ایران برای بسته شدن پرونده مربوط به منشأ ذرات اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده ایران گفت که این درخواست، کمکی به موضوع نمی‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c0c7d3d-be16-41a0-be84-7435eea6a3ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات