728 x 90

کاخ سفید: اولویت اصلی رژیم ایران تأمین مالی تروریسم است

کاخ سفید
کاخ سفید

روز دوشنبه ۱۵اردیبهشت، شورای امنیت ملی کاخ‌سفید ضمن پیامی اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم یک شرکت صوری نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و صاحب این شرکت به‌دلیل تأمین مالی تروریسم و قاچاق اسلحه، مجدداً تأکید کرد که اولویت اصلی رژیم ایران تأمین مالی تروریسم است.

این شورا در پیام توئیتری گفت: «در حالی که جهان مشغول مقابله با ویروس کووید-۱۹ است، رژیم ایران و حامیانش اولویت خود را به‌جای سرمایه‌گذاری برای بهداشت و تندرستی مردم ایران، بر حمایت مالی تروریستها قرار داده‌اند».

لازم به یادآوری است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (اوفک) روز جمعه ۱۲اردیبهشت در بیانیه‌یی اعلام کرد نام یک شهروند دو تابعیتی ایرانی عراقی را به‌دلیل ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

این فرد به نام امیر دیانت، که با نام امیر عبدالعزیز جعفر المثجع نیز شناخته می‌شود، از مدتها پیش با مقام‌های ارشد نیروی قدس سپاه مرتبط بوده و در فعالیت‌های این نیرو برای کسب درآمد و قاچاق سلاح به خارج از کشور دخالت داشته است.

در همین حال، دادستانی شهر واشنگتن نیز علیه دیانت و یکی از همکاران او، به‌دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه رژیم ایران و قوانین پولشویی، اعلام جرم کرده است.

هم‌چنین از قول استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، آمده است: «رژیم ایران و حامیان آن هم‌چنان تأمین مالی سازمانهای تروریستی بین‌المللی را بر سلامتی و بهروزی مردم ایران ترجیح می‌دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84eeed8e-add5-45ee-89da-1f20e8b2ac45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات