728 x 90

کابینه روحانی با شکست برجام فرو ریخت

سعید حجاریان
سعید حجاریان

سعید حجاریان از بنیانگذاران وزارت اطلاعات و از شکنجه‌گران دهه۶۰ گفت: روحانی تنها یک پروژه (به نام برجام) داشت؛ و زمانی که برجام با دست‌انداز مواجه شد، گویی کابینه‌اش از درون فرو ریخت.

وی که در دولت ‌آخوند خاتمی لباس اصلاح طلبی پوشید، در اعتراف به ماهیت خائنانه و ضدایرانی برنامه اتمی رژیم گفت: «خاصیت برجام این بوده که ما را از شر پروژه هسته‌یی که هیچ فایده‌ای بر آن مترتب نبود و فقط هزینه به کشور تحمیل می‌کرد، رها کرد. این‌که پروژه هسته‌یی بسته شد و در حد آزمایشگاهی باقی ماند، مهم‌ترین دستاورد برجام است.»

 

اعتراف حجاریان به شکست دخالتهای جنگ‌افروزانه رژیم

سعید حجاریان همچنین در اعتراف به شکست دخالتهای جنگ‌افروزانه رژیم در کشورهای منطقه به‌رغم هزینه‌های کلان خامنه‌ای گفت: مسائلی که ایران در آنها نقش‌آفرینی‌ کرده بدون حضورش در حال مرتفع شدن است. یمن، سوریه و عراق همگی مثال‌های خوبی هستند که نشان می‌دهند ایران به میدان وارد شد، هزینه‌ کرد ولی سودی عایدش نشد. فی‌الواقع متحدان اسمی نظام، در حال خارج کردن (ما) از معادلات منطقه‌یی هستند.

یک عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس آخوندی در وحشت از پیامدهای اجتماعی وطن‌فروشی رژیم در دریای خزز، گفت: مجاهدین به‌دنبال فضاسازی و ایجاد توقع در میان مردم هستند.

جمالی نوبندگانی، گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر در مورد موضوعات مختلف شاهد تخریبهایی در فضای مجازی و حتی ایجاد توقعات نابه‌جا در میان مردم هستیم. رژیم حقوقی هیچ‌کدام از کشورهای حاشیه دریای خزر تعیین نشده (و) (مجاهدین) به‌دنبال فضاسازی و ایجاد توقع نا به جا میان مردم هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

سعید حجاریان:‌ رقیب اصلاحات براندازان هستند

سعید حجاریان، در اعترافی ناگزیر به موقعیت سرنگونی رژیم و نقش واقعی اصلاح‌طلبان قلابی در حفظ نظام استبداد دینی، تصریح کرد:

وی روز چهارشنبه ۱۳تیر ۹۷ گفت اکنون رقیب اصلاحات نه جناح راست؛ که براندازان هستند.

حجاریان که از بنیانگذاران وزارت منفور اطلاعات و از جلادان دهه ۶۰است، گفت: سرعت وقایع زیاد و فرصت اصلاح‌طلبان کم است. چنانکه مشاهده می‌کنیم، اکنون دیگر رقیب اصلاحات نه جناح راست بلکه براندازانهستند. با این فرض باید بحث شود که اگر اوضاع به سمت هرج‌و‌مرج رفت، ترامپ موضع سخت‌تری گرفت... تکلیف چه خواهد شد.

سعید حجاریان برای آمادگی مقابله با شرایط جدید پیشنهاد یک هسته سخت برای این باند را مطرح کرد و افزود: البته ممکن است، مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس بزنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نگذارند؛ اصلاح‌طلبان در صورت قرار گرفتن در چنین وضعیتی باید سیاستهای خود را از دهان غیرمطرح کنند.

سعید حجاریان با اذعان به این‌که این پروژه‌ها مشروعیت پیدا نکرده‌اند و شکست خورده‌اند ولی به‌زعم خود تنها راه گریز از مهلکه را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید اگر به گذشته نه‌چندان دور بازگردیم، می‌بینیم این قبیل پروژه‌ها حتی به شکل رادیکال مطرح شده و به اجرا درآمده است. و اگر ‌چه به شکل صوری موفق ظاهر شده اما نتوانسته مشروعیت لازم را کسب کند.

بله، اما با نگاه به کاستی‌های گذشته می‌توان تمهیداتی اندیشید که این پروژه هم‌سرنوشت با پروژه‌های پیشین نشود.

 

اعتراف به فساد و رانت خواری

حجاریان در اعتراف ناگزیر دیگری به فساد و رانتخواری سرکردگان باند مغلوب گفت: لازم است از افراد اصلی این هسته سخت حداقل سه آزمون گرفته شود. اولین آنها آزمون «از کجا آورده‌ای؟» است؛ یعنی افراد بیایند و توضیح دهند که مایملک خود و بستگان درجه اول‌شان، از ابتدای انقلاب تا الان، چگونه به دست آمده است.آزمون اول برای افرادی است که طی این چهار دهه در معرض رانت و امتیازات سیاسی قرار داشته‌اند.

 

مطالب مرتبط

سعید حجاریان: شعار عبور از اصلاح‌طلبان اول بار توسط سازمان مجاهدین خلق مطرح شد

سعید حجاریان: اعتراضات ادامه خواهد یافت، روحانی قدرت تغییر وضعیت را ندارد

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f40f48c-37da-4c63-bcac-5466d91feebf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات