728 x 90

ژنرال جک کین: تدوین استراتژی مقابله با رژیم ایران در لهستان

ژنرال جک کین
ژنرال جک کین

ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز درباره مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران در منطقه گفت: شیوه‌ای که رژیم ایران به سوریه نگاه می‌کند، آن‌را لنگر استراتژیک خود در خاورمیانه می‌بینند و می‌خواهند پلی زمینی از ایران به عراق به سوریه و به لبنان داشته باشند و ما می‌خواهیم رژیم ایران را از این پل زمینی محروم کنیم و خبر خوب این‌که ماه آینده آمریکا و متحدانمان استراتژی مقابله با رژیم ایران را در لهستان تدوین خواهند کرد.

رژیم ایران از دو شیوه برای رساندن موشک ها و مهمات به سوریه و لبنان استفاده کرده است.

 

لازم به ذکر است که وزیر خارجه لهستان روز دوشنبه اول بهمن ۹۷ در بروکسل در گفتگو با خبرنگاران لهستانی گفت: رژیم ایران کارهایی که می‌کند و حرفهایی که می‌زند در سطوح جامعه بین‌الملل نمی‌گنجد و از نظر لهستان این روند آرام برگزاری کنفرانس را تهدید می‌کند ولی در جریان نتایج کنفرانس قرار خواهند گرفت.

 

یاتسِک چاپوتوویچ افزود: آنچه برخی اوقات تحلیلگران می‌گویند که لهستان اسب تروای آمریکاست، یا می‌خواهد وحدت اروپا را از بین ببرد، درست نیست.

وی در خصوص برگزاری این کنفرانس تأکید کرد: لهستان حامی سیاست‌های اروپاست. و این ضرورت را می‌بینیم که به‌طور جدی با مشکل خاورمیانه‌ روبه‌رو شویم، حد وسطی از رویکرد اروپا و آمریکا. این هدف ماست اما به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم یگانگی اتحادیه اروپا را بشکنیم. این موضوع ما نیست.

یاتسِک چاپوتوویچ، وزیر خارجه لهستان، گفت که رژیم ایران به اجلاس ورشو دعوت نشده است.

کنفرانس بین‌المللی درباره آینده خاورمیانه با تمرکز بر رژیم ایران که آمریکا میزبانش خواهد بود قرار است در روزهای در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در ورشو لهستان برگزار شود.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفته است هدف از این اجلاس ارتقای ثبات و آزادی در خاورمیانه با تأکید بر مقابله با نفوذ منطقه‌یی رژیم ایران می‌باشد.

برگزاری این کنفرانس، ادامه کارزار «فشار حداکثری» بر رژیم ایران توصیف شده است و وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرده است دهها کشور در اجلاس لهستان شرکت خواهند کرد، کشورهایی که منافع مشترکی برای ایجاد ثبات در خاورمیانه دارند.

 

بیشتر بخوانید

هراس رژیم ایران از مجاهدین و اجماع جهانی در کنفرانس ورشو

در گرداب بحرانهای داخلی و بین‌المللی رژیم آخوندی، کارگزاران دستگاه سیاست خارجی رژیم و رسانه‌های حکومتی بی‌وقفه درباره خطر فزاینده مجاهدین و محاصر منطقه‌یی و بین‌المللی نظام ولایت فقیه پس از اعلام اجلاس جهانی ورشو هشدارمی‌دهند.

حسینی سفیر سابق رژیم در ایتالیا با تأکید براین‌که «ترامپ و تیم او گزینه‌های زیادی را برای دستیابی به تسلیم جمهوری اسلامی مورد توجه قرار داده‌اند»، می‌نویسد: تیم ترامپ با همین تصور رویکرد روابط خود با (مجاهدین) را افزایش داد(و) (اکنون) آمریکا به فکر تجدید یارگیری و تقویت ائتلاف خود با محوریت ضدیت و خصومت با جمهوری اسلامی می‌باشد. و برگزاری نشست لهستان در این راستا قابل تحلیل و ارزیابی است.

 

یک دیپلمات سابق دیگر رژیم به نام مجلسی هم هشدار می‌دهد:ترامپ، بولتون و پمپئو برای تعارف با جمهوری اسلامی نیامده‌اند و برنامه خودشان را درباره ستیز با نظام از قبل اعلام کرده‌اند و دنبال بهانه جدی و یارگیری جنگی هستند.

 

جهان‌آبادی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع نیز می‌گوید:آمریکا...با تقویت مجدد (مجاهدین) به‌دنبال اقدامات میدانی علیه (نظام) است که برگزاری اجلاس امنیتی ضد جمهوری اسلامی در لهستان نیز در همین راستا است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7605beea-bc6b-4bf6-a528-85d4c3757fb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات