728 x 90

ژنرال ووتل: شمار نیروهای آمریکایی در عراق تغییری نخواهد کرد

ژنرال جوزف ووتل
ژنرال جوزف ووتل

ژنرال ووتل فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا روز ۲۱ بهمن ۹۷ خبر از خروج نیروهایی آمریکایی از سوریه طی هفته‌های آینده را داد.

وی اشاره کرد که شمار نیروهای ما در عراق احتمالاً تغییری نخواهد کرد.

ووتل با اشاره به نیروهای موجود در عراق گفت: «فکر می‌کنم ما کم و بیش همین شمار را نگه خواهیم داشت».

وی افزود: «این یک مغازه عمده فروشی نیست که (مثلاً) همه از سوریه به عراق انتقال پیدا کنند … این اساساً بی‌معنی ست».

قابل ذکر است که دونالد ترامپ درباره حفظ نیروهای آمریکایی در عراق گفته بود: «یکی از دلایلی که می‌خواهم این نیروها را حفظ کنم برای این است که تا حدودی ایران را زیر نظر داشته باشم زیرا این کشور یک مشکل واقعی است».

ژنرال ووتل از جمله چهره‌ها و افرادی ست که در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و پیامدهای ناشی از آن هشدار داده است. او روز ۱۶بهمن در نشستی با سناتورهای ایالات متحده گفته بود خروج نیروها از سوریه گروه‌های شبه‌نظامی را به یک تهدید همیشگی تبدیل خواهد کرد.

همچنین چندی پیش ژنرال جوزف ووتل فرمانده سنتکام در جلسه استماع سنای آمریکا از جمله گفت: ‌دولت عراق نگرانی‌های ما حول ایران را می‌فهمد. فعالیت بی‌ثبات کننده رژیم ایران در این منطقه مشخص است.

رژیم ایران موجب نگرانی من است و عامل عمده بی‌ثبات کننده در این منطقه است. تهدید اتمی یکی از تهدیداتش است ولی در سوریه و در عراق به فعالیتها و کنترل بر آبراه‌ها باید موجب نگرانی ما باشد.

رژیم ایران در سراسر این منطقه موجب نگرانی است.

لازم به یادآوری است که در مهرماه سال جاری ژنرال جوزف ووتل در بریفینگ مطبوعاتی وزارت دفاع در مورد عملیاتها در منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی (سنتکام) گفت: من اخیراً یک سفر ۱۹روزه به سراسر منطقه سنتکام را به پایان رساندم، با رهبران خارجی، شخصیتهای مدنی و نظامی، نمایندگان آژانسهای دولتی و غیردولتی، فرماندهان آمریکایی و شرکای ائتلاف و مهمتر از همه مردان و زنان خوب جوان خودمان در یونیفرم دیدار و صحبت کردم.

ووتل درباره عراق می‌گوید: در عراق، نیروهای امنیتی عراق به‌صورت موفقیت‌آمیزی عملیات‌های تهاجمی مستقل علیه باقی مانده‌های داعش طراحی می‌کنند و انجام می‌دهند. در عین‌حال در سوریه شرکای ما به پیشرفت مستمر در آزاد کردن آخرین باقی مانده‌های خلافت فیزیکی داعش ادامه می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1359e398-8841-4743-82aa-9b2c585a4364"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات