728 x 90

ژاپن به واردات نفت از ایران توقف می زند

ژاپن به واردات نفت از ایران توقف می زند
ژاپن به واردات نفت از ایران توقف می زند

رسانه‌های محلی ژاپن از آماده شدن کمپانیهای عمده فروش نفت ژاپن برای متوقف‌ساختن واردات‌شان از ایران از ماه اکتبر خبر دادند.

و این در حالیست که نگرانیها از جدیت تحریمهای واشنگتن درباره وارد کنندگان نفت از ایران شدت می‌گیرد.

لازم به یادآوری است که مرحله دوم تحریمهای ایالات متحده علیه صنعت نفت و بانک رژیم ایران از ۵نوامبر برابر با ۱۳آبان ۹۷ دوباره اعمال خواهند شد.

از سوی دیگر در روزهای اخیر رسانه‌های ژاپنی از دریافت معافی توسط ژاپن برای داشتن اجازه جهت ادامه واردات نفت ایران خبر داده‌اند ولی به‌نظر می‌رسد که به‌دست آوردن معافی ممکن نخواهد بود.

یک مقام وزارت بازرگانی ژاپن روز دوشنبه تأیید کرد ژاپن موضوع معافی را در گفتگوها با ایالات متحده مطرح ساخته است ولی توضیح بیشتری نداد...

بنا‌به گزارشات واردات نفت خام ژاپن از ایران در سال گذشته ۵.۳درصد کل واردات این کشور بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

ایالات متحده با لحنی شدیدتر از ژاپن خواهان توقف خرید نفت از ایران شد

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ بنا‌به‌ گفته افراد مطلع ایالات متحده از ژاپن خواست تا به‌طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف سازد، این فراتر از درخواست کاهش خریدی است که هنگام اعمال تحریم ها در اوایل این دهه [در سال ۲۰۱۲] مطرح گردیده بود.

افراد مطلع گفتند مقامات دولت آمریکا این درخواست را طی گفتگو با همتایان ژاپنی خود در توکیو مطرح ساختند ولی هیچ تصمیمی گرفته نشده است و گفتگوها بعداً ادامه پیدا خواهند کرد.

 

موضع شدیدتر واشنگتن

درخواست توقف واردات نفت[از جانب واشنگتن] به‌طور کامل نشانگر یک موضع شدیدتری نسبت به سال ۲۰۱۲ می‌باشد که به کشورها اجازه داد شد در مقابل مستثنی شدن از محدودیتهای مالی ایالات متحده به خرید نفت در سطح کاهش یافته تری از ایران ادامه دهند...

 

کاهش شدید تولید و فروش نفت ایران

ژاپن از اول اکتبر واردات نفت از ایران را متوقف خواهد کرد

رئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت، بدون معافیت از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه تهران این کشور احتمالاً از اول اکتبر واردات نفت از ایران را متوقف خواهد کرد.

رویترز گزارش کرد، "تاکاشی تسوکیوگا" روز جمعه اعلام کرد اگر معافیت از تحریم‌های آمریکا در زمینه واردات نفت از ایران مشمول ژاپن نشود، پالایشگاههای نفت این کشور ممکن است از اکتبر آینده بارگیری نفت خام ایران را متوقف کنند.

تسوکیوگا در ادامه گفت: «در صورتی که پس از مهلت ۱۸۰روزه که در ۴نوامبر به پایان خواهد رسید، امکان ادامه پرداختی‌های ایران نباشد، احتمال می‌رود که مشتریان ژاپنی نفت ایران اجبارا در ماه اوت آخرین سفارش خود را انجام دهند.

آمریکا تا ۱۳آبان ۹۷ به مشتریان بین‌المللی نفت ایران مهلت داده تا به قرارداد‌های خود با تهران پایان دهند در غیر اینصورت شامل تحریمهای ثانویه خواهند شد. بنا‌ به اعتراف خبرگزاری سپاه پاسداران خامنه‌ای، ایالات متحده آمریکا، در دوره تحریمهای مشابه بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ از شرکتهای ناقض تحریمهای رژیم ایران بیش از ۱۷میلیارد جریمه وصول کرد.(جزییات بیشتر)

 

ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

روزنامه ژاپنی نیکی از آماده شدن شرکتهای نفتی ژاپن برای قطع کامل واردات نفت از ایران خبر داد.

این روزنامه ۲۷تیر۹۷ نوشت:‌ تأمین نفت از ایران باید تا ماه اکتبر سال میلادی جاری، متوقف شود.

آمریکا به شرکتهای ژاپنی تأمین کننده نفت از ایران، هشدار داده است تا چهارم نوامبر سال جاری، باید این واردات را متوقف کنند. آمریکا تهدید کرده است در صورت ادامه خرید نفت از ایران توسط این شرکتها تحریمهایی علیه آنان در نظر گرفته خواهد شد.

 

هشدار آمریکا به بانکهای ژاپنی

بانکهای ژاپنی نیز به شرکتهای نفت ژاپنی اعلام کرده‌اند که نقل و انتقال‌های بانکی مرتبط با خرید نفت را متوقف کنند. این اقدام بانکهای ژاپن، خرید نفت از ایران را تقریباً غیرممکن می‌کند.

با خروج دولت ترامپ از برجام، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اواسط اردیبهشت ماه اعلام کرد که طیف گسترده‌یی از تحریم‌ها علیه ایران از جمله تحریم‌های نفتی و تحریم‌ها علیه بانک مرکزی اعمال خواهند شد.

 

درخواست آمریکا از ژاپن برای توقف خرید نفت از رژیم ایران

خبرگزاری بلومبرگ، گزارش داد که آمریکا از ژاپن خواسته است تا به‌طور کامل خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کند. این خبرگزاری افزود:‌ مقامهای آمریکا در اجلاس هفته جاری با همکاران خود در ژاپن، موضوع توقف کامل خرید نفت ایران را پیش کشیده‌اند، اما تصمیم نهایی در این باره به جلسات آینده موکول شده است. بلومبرگ می‌نویسد درخواست توقف کامل واردات نفت ژاپن از رژیم ایران نشان می‌دهد که دولت دونالد ترامپ بسیار سختگیرانه‌تر از تحریم‌های قبل وارد عمل شده است.

 


تاثیر تحریمهای آمریکا بر لغو سفر شینزو آبه به ایران

کیودو در گزارش خود نوشت لغو این سفر می‌تواند به دور جدید فشار آمریکا بر رژیم ایران برای بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه ارتباط داشته باشد.

دونالد ترامپ اردیبهشت امسال از توافق هسته ای با ایران خارج شد و اعلام کرد در صورتی که رژیم ایران برنامه موشکی خود را متوقف کند، از حمایت از تروریسم دست بردارد و فعالیت بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه را متوقف کند، با تهران مذاکرات جدیدی خواهد داشت.


مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d311edb-1fcd-480d-9357-1164547686d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات