728 x 90

ژان ایو لودریان: فرانسه و متحدان او راجع به عدم همکاری رژیم ایران با آژانس شکایت ارائه می‌دهند

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه

خبرگزاریهای رویترز و فرانسه روز ۱۲اسفند نوشتند: روز سه‌شنبه وزیر امور خارجه فرانسه گفت: این کشور و شرکای غربی آن قصد دارند روزهای آینده با ارائه اعتراض به هیأت ناظر هسته‌یی سازمان ملل متحد از تصمیم رژیم ایران برای جلوگیری از همکاری با آژانس شکایتی را ارائه کنند.
ژان ایو لودریان در جلسه دادرسی پارلمان گفت: "تنشهای هسته‌یی ما را در روزهای آینده وادار می‌کند تا در چارچوب شورای حکام آژانس انرژی هسته‌یی شکایت کنیم تا نسبت به این تصمیم اعتراض کنیم."


روز دوشنبه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در یک تماس تلفنی، از آخوند روحانی خواستار "حسن‌نیت شفاف" و بازگشت فوری به شرایط توافق هسته‌یی مشخص شده با قدرتهای غربی شد.
دفتر امانوئل ماکرون گفت: رهبر فرانسه هم‌چنین از روحانی خواست تا در بازرسیها با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی همکاری کند و "عمیق‌ترین نگرانی" خود در مورد نقض توافق توسط ایران را ابراز داشت.

خبرگزاری رویترز نوشت: رژیم ایران ماه گذشته اعلام کرد که همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش می‌دهد و به بازرسی و نظارت بیشتر که در توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ شکل گرفت خاتمه می‌دهد، از جمله قدرت داده شده به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی برای انجام بازرسیهای سریع در تأسیسات اعلام نشده توسط ایران، پایان می‌دهد.
انگلستان، فرانسه و آلمان، همه طرفهای معامله با رژیم ایران، روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه مورد حمایت ایالات متحده برای نشست وین را منتشر کردند، که "نگرانی جدی" از کاهش همکاری رژیم را ابراز داشته و از رژیم ایران خواست که اقدام‌های اتخاذ کرده خود را برگرداند.
شورای حکام متشکل از ۳۵کشور آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی این هفته جلسه‌یی سه ماهه علیه تلاشهای تلافی‌جویانه احیای توافق هسته‌یی رژیم ایران با قدرتهای بزرگ، برگزار می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82f8729a-a955-4b7a-a32c-0acb305857e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات