728 x 90

چین، خرید نفت از رژیم ایران را ۹۰درصد کاهش داد

افت ۹۰درصدی خرید نفت رژیم توسط چین
افت ۹۰درصدی خرید نفت رژیم توسط چین

روز جمعه ۶تیرماه، خبرگزاری حکومتی ایسنا اعتراف کرد، بر اساس آمارهای گمرکی در ماه میلادی گذشته، دولت چین تنها ۲۵۷هزار تن نفت از رژیم ایران خریداری کرده است.
گفتنی است در طول ماه‌های ژانویه تا مه سال ۲۰۲۰میلادی دولت چین بیش از یک میلیون تن نفت از رژیم ایران خریداری کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰درصد کاهش یافته است.
این گزارش می‌گوید که در همین ماه دولت چین نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، کمبودهای خود را از طریق عربستان سعودی برطرف کرده و از این کشور به میزان دوبرابر نفت وارد کرده است.

در روزهای اخیر رسانه‌های رژیم ایران نعل وارونه زده و خبر از تصویب «برنامه ۲۵ساله همکاریهای جامع ایران و چین» دادند و آن را نشانه افزایش همکاریهای راهبردی دو کشور از جمله در حوزه نفت و گاز توصیف کردند.

از سوی دیگر بر اساس آمارهای گمرک چین، صادرات این کشور به ایران در ماه مه سال جاری میلادی به ۷۶۰میلیون دلار رسیده که این میزان، بیش از دوبرابر وارداتش از ایران است. گزارش می‌گوید که واردات چین از ایران در ماه مه به ۳۷۰میلیون دلار رسیده که کمترین میزان طی بیش از یک دهه است.

افت چشمگیر صادرات نفت رژیم ایران به چین، باعث شده تراز تجاری دو کشور به‌شدت به زیان تهران به‌هم بخورد.
محمدرضا حریری، ;کارگزار رژیم و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، روز ۷خرداد با هشدار درباره افت شدید صادرات این رژیم به چین، گفت: زمانی که نفت حذف شود و یا به حداقل میزان برسد، اثر آن در رابطه ایران با چین حس خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b54ad58-2f3c-4756-afe1-3af59c676bbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات