728 x 90

چگونه هر روز را نوروز کنیم

نوروز  شکفتن
نوروز شکفتن

در دید و بازدیدهای روزهای نوروز یکی از دعاهای نیکی که برای همدیگر می‌کنیم این است که «هر روزتان نوروز باد نوروزتان پیروز باد»! حال اگر بخواهیم به مصداق دعای عید نوروز «حول حالنا الی احسن الحال» یعنی ایزدا حال ما را در نیکوترین وضعیت قرار بده، نوروز را تفسیر کنیم باید آن را از دنیای طبیعی به دنیای انسانی بیاوریم. بنابراین «احسن الحال» چیست؟ «نیکوترین وضعیتی که انسان طلب می‌کند» چیست؟ جز عبور از اجبارات زندگی به قلمرو آزادی و اختیار انسانی؟ جایی که ستم و استثمار بر انسان حاکم نیست و تاریخ واقعی خودش را که در مدار انسانی است دنبال خواهد کرد. این همان نوروز واقعی انسانهاست که در آرمان مشترک همه آزادیخواهان قرار دارد و برای آن از جان و دل می‌گذرند. همان عشق به آزادی و برابری! 

آه، آه‌ای از سحر شاداب تر

از بهاران تازه‌تر سیراب تر

عشق دیگر نیست این، این خیرگیست

چلچراغی در سکوت و تیرگیست

عشق چون در سینه‌ام بیدار شد

از طلب پا تا سرم ایثار شد

بنابراین آنچه که ما در طلب آنیم نوروز آزادی مردم ایران است. این همان نوروز پیروز بر اهریمن ولایت فقیه است. مریم رجوی در تفسیر این‌که نوروز آزادی چیست می‌گوید: «نوروز آزادی است که در آن هر کس آزاد است که فکر و عقیده خود را بیان و منتشر کند، هر کس آزاد است که راه و رسم سیاسی خود را انتخاب کند و برای ترویج آن بکوشد، هر کس آزاد است که برای تغییر حکومتی که مخالف مصالح مردم می‌بیند، تلاش کند، و هر کس آزاد است خودش نوع پوشش خود را برگزیند و هیچ اجبار و تحمیلی بر مردم روا نیست». (مریم رجوی ـ نوروز1396 تیرانا)

 

زمستان پرستان که از بهار آزادی و نوروز رهایی انسان ایرانی در وحشتند تمام تلاششان این است که بگویند با همین زمستان سیاه و سرد و تیره ارتجاع ولایت فقیه باید ساخت و ما ماندگاریم. تا امید را در مردم بکشند. تا باور به تغییر را در مردم بسوزانند. تا بتوانند با سرکوب و ستم، هم‌چنان بر خر مراد غارت و چپاول خلق سوار باشند. اما آن که ایمان دارد در پی این زمستان طولانی ارتجاعی شکوفه‌های بهار آزادی در راه است، یاوه‌ها و قدرتنمایی‌های پوشالی رژیم حاکم را بر نمی‌تابند.

مریم رجوی  می‌گوید: «نوروز سیاسی و اجتماعی ملت ایران همین است؛ اگر ‌چه مثل رؤیاست اما به‌دست آمدنی است؛ اگر ‌چه آرمانی است پرشکوه، اما نزدیک است و اگر ‌چه در اسارت دشمن غدار است، اما رهایی‌اش ممکن است و می‌توان و باید آن را بر تخت پیروزی نشاند».

(مریم رجوی ـ نوروز1396 تیرانا)

آنگاه است که باید گفت:

بهارا چه شیرین و شاد آمدی

که با مژده‌داران داد آمدی

بده داد ما را که خون خورده‌ایم

ستم های آن سرنگون برده‌ایم

بهاری بدین نازنینی کجاست

که این خون بهای شهیدان ماست

بدون شک بهار محرومان و مظلومان ایران خواهد رسید. البته با بازوی قدرتمند آنان در ارتش آزادیبخش ملی و کانونهای شورشی. مریم رجوی در این مورد می‌گوید: «مجاهدان و بهارآفرینان ملت ایران، همان ارتش نوروز و ارتش آزادی، برای همین رسالت به‌پاخاسته‌اند. و چنان‌که مسعود گفته است: «پیشتاز آن‌قدر، پافشاری می‌کند، آن‌قدر قیمت می‌دهد تا عاقبت این قفل گشوده شود»...
آری، این قفل شکسته می‌شود، این دیوار فرو می‌ریزد، این زمستان به‌پایان می‌رسد و عید آزادی ملت ایران حلول خواهد کرد».

پس از پروردگار تکامل بخش حال ما و مردم ما را به نیکوترین حال دگرگون فرما! و هر روزمان را نوروز کن! و نوروزمان را پیروز بگردان!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db7b32c1-363e-4fca-8449-5c2d444839da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات