728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۹۱

چهل و چهارمین روز قیام، خیزش بزرگ اراک با شعار مرگ بر سپاهی در خاکسپاری شهید قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۹۱

چهل و چهارمین روز قیام، خیزش بزرگ اراک با شعار مرگ بر سپاهی در خاکسپاری شهید قیام،

تظاهرات دانشگاهها: داعش خودش سپاهیه این نقشه‌ها تکراریه، شاهچراغ رکس دیگه اینم یک نیرنگ دیگه،

وقت انقلاب شده دوباره آبان شده

 

روز شنبه ۷آبان در چهل و چهارمین روز قیام سراسری، مردم اراک به‌طور گسترده در مراسم خاکسپاری شهید قیام مهرشاد شهیدی شرکت کردند و با شعارهای «مرگ بر سپاهی»، «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «می کشم می‌کشم آن که برادرم کشت» و «هر یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه» با نیروهای سرکوبگر که به سوی جمعیت گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند مقابله کردند.

در مهاباد تظاهرات بزرگی با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار گردید که با تیراندازی پاسداران مواجه شد. مردم سنندج در مقابل بیمارستان کوثر که اشکان مروتی که روز گذشته با شلیک مأموران انتظامی مجروح شد، در آن بستری است، تجمع کردند. در منطقه علی آباد اردبیل تظاهرات و درگیری با مأموران دشمن صورت گرفت. در ایلام جوانان شورشگر به پایگاه بسیج سرکوبگر کوکتل پرتاب نمودند.

دانشجویان در دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، هنر و معماری شهرک غرب، آزاد واحد شمال، سوهانک، خواجه نصیر و... . در تهران و هم‌چنین در دانشگاه‌های کرمان، اهواز، قزوین، سنندج و دانشگاه آزاد گوهردشت دست به تظاهرات زدند. مأموران جنایتکار خامنه‌ای در سنندج به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان شلیک کردند که منجر به مجروح شدن شماری از دانشجویان شد. حال یکی از دانشجویان وخیم است.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران شعار می‌دادند «داعش خودش سپاهیه این نقشه‌ها تکراریه»، «همونی که چلاقه قاتل شاه چراغه» و «شاهچراغ رکس دیگه است اینم یک نیرنگ دیگست». دانشجویان امیرکبیر شعار می‌دادند «خونی که در رگ ماست خوراک رهبر ماست». دانشجویان علوم پزشکی کردستان شعار دادند «وقت انقلاب شده دوباره آبان شده». در اهواز دانشجویان جندی شاپور و دانشگاه چمران با هم ادغام شده و شعار آزادی، آزادی، آزادی سر دادند. دانشجویان دانشگاه آزاد تهران واحد سوهانک با شعار مرگ بر دیکتاتور و خواهر شهیدم راهت ادامه دارد تظاهرات کردند. در کرج دانشجویان فنی حرفه‌یی با رنگی کردن دستها و پارچه به رنگ خون، در مقابل دانشکده تظاهرات کردند. نیروهای سرکوبگر شماری از دانشجویان را شب گذشته و امروز دستگیر کردند.

امروز دانش‌آموزان در کرمانشاه و کامیاران تظاهرات کردند. در کامیاران شعار می‌دادند «بسیجی داعشی پیوندتان مبارک».

رژیم در وحشت از تبدیل مراسم بزرگداشت کورش در ۷آبان به تظاهرات مردمی، از پنجم تا هفتم آبان پاسارگاد را تعطیل کرده است.

پاسدار حسین سلامی سرکرده پاسداران که در مراسم کشته‌شدگان شاهچراغ شیراز سخنرانی می‌کرد، در حالی‌که استیصال خود را از ادامه قیام نمی‌توانست پنهان کند، قیام‌کنندگان را «اندک جوانان فریب خورده» توصیف کرد و به تهدید آنان پرداخت. وی گفت: «ما به جوانان و آن عده‌یی که فریب خوردند، می‌گوییم امروز روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایند؛ از جان این ملت چه می‌خواهید... آیا می‌خواهید با مجاهدین به حکومت برسید؟ آرزوی دشمنان را در این سرزمین دفن خواهیم کرد». تهدیدات ابلهانه‌ای که تنها مردم ایران را برای سرنگونی مصمم‌تر می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ آبان ۱۴۰۱ (۲۹ اکتبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e23f4c2d-c3d9-4cdf-8046-ceccbf92ecdf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات