728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۰۲

چهل و هشتمین شب قیام، تظاهرات شبانه در تهران و شهرهای مختلف و به آتش کشیدن مراکز و نمادهای رژیم

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۰۲

 

 

چهل و هشتمین شب قیام، تظاهرات شبانه در تهران و شهرهای مختلف و به آتش کشیدن مراکز و نمادهای رژیم

 

 

چهارشنبه‌شب ۱۱ آبان، در چهل و هشتمین شب قیام، تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، همدان،، رامسر، سنندج، بوکان، مریوان، سقز، خاش و بسیاری از شهرهای دیگر شاهد تظاهرات شبانه با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور بود. جوانان با برافروختن آتش و بستن جاده‌ها، در مقابل حملات وحشیانه نیروهای سرکوبگر مقاومت می‌کردند.

 

مردم تهران در مناطق مختلف از جمله امیرآباد، چیتگر، تهرانپارس، جنت آباد جنوبی و سلسبیل با شعار مرگ بر دیکتاتور تظاهرات شبانه برپا کردند. جوانان در چیتگر با نیروهای دشمن که به‌سمت خانه‌های مردم شلیک کردند، درگیر شدند. جوانان در خیابان دولت بنر بزرگ خامنه‌ای را به آتش کشیدند و در متروی ولی عصر شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «می‌جنگیم می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم» سر دادند. در تهرانپارس مزدوران به‌سمت مردم تیراندازی کردند.

 

مردم غیور سنندج که از صبح چهارشنبه تظاهرات خود را در نقاط مختلف شهر شروع کرده بودند تا پاسی از شب به تظاهرات و درگیری با مأموران دشمن ادامه دادند و در مناطق مختلف شهر از جمله میدان امام رضا، خیابان کامکار، بلوار دکتر حسینی، شهرک مولوی، مسکن مهر، تفتان و کارگر با روشن کردن آتش خیابان‌ها را بستند و برخی از خیابان‌ها را به کنترل درآوردند. نیروهای سرکوب در نقاط مختلف سنندج به‌ویژه محله حاجی‌آباد اقدام به تخریب اموال و شکستن شیشه خودروها کردند و به خانه‌های مردم تیراندازی نمودند. جوانان در مناطق مختلف از جمله شهرک مولوی، تفتان، کامکار و کارگر با مأموران دشمن درگیر شدند. در مریوان مردم شعار می‌دادند «ما همه ژینا (مهسا) هستیم بجنگ تا بجنگیم»

 

سایر شهرها از جمله سقز، بوکان، مریوان، اصفهان، تبریز، شوش، کرج، شیراز، آستارا و... شاهد تظاهرات شبانه، روشن کردن آتش و بستن جاده‌ها بود. جوانان بوکان جاده مهاباد را بستند. در اصفهان تظاهرات شبانه در چارباغ با شعار «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت» برگزار شد. مردم تبریز فریاد می‌زدند «مردم آذربایجان نمی‌توانند این ذلت رو تحمل کنند».

 

جوانان شورشگر در همدان کمیته امداد منطقه ۲ را مورد تهاجم قرار دادند و در رامسر و وکیل‌آباد مشهد بنر بزرگ خامنه‌ای را به آتش کشیدند. در شوش تابلوی تیپ تکاوری نیروی زمینی سپاه و پایگاه بسیج را آتش زدند.

 

چهارشنبه صبح در مراسم چهلم شهید قیام حنانه کیا در نوشهر، جمعیت انبوه مردم شعار می‌دادند «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه»، «بسیجی جیره خور آخرشه خوب بخور» و «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه». مأموران سرکوبگر در مقابل منزل شهید به‌سوی مردم تیراندازی کردند. دانش‌آموزان در رودبار با شعار مرگ بر دیکتاتور در خیابان تظاهرات کردند، مأموران لباس‌شخصی به آنها حمله و تعدادی را دستگیر کردند، اما مردم تهاجم کرده و آنان را آزاد نمودند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ آبان ۱۴۰۱ (۳ نوامبر ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4db7cc0a-728a-4f87-a61f-629403c16977"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات