728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۰۶

چهل‌ونهمین روز قیام، خیزش در سراسر ایران، پاسخ آتشین به اراجیف روز قبل خامنه‌ای و پاسخ پیشاپیش به نمایشات دجالگرانه رژیم در ۱۳ آبان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۰۶

چهل‌ونهمین روز قیام، خیزش در سراسر ایران، پاسخ آتشین به اراجیف روز قبل خامنه‌ای و

پاسخ پیشاپیش به نمایشات دجالگرانه رژیم در ۱۳ آبان

 

پنجشنبه شب ۱۲ آبان، در چهل‌ونهمین روز قیام، به‌دنبال تظاهرات گسترده‌ای که در طول روز در شهرهای مختلف در بزرگداشت شهیدان برگزار شد، پس از تاریکی هوا مردم در تهران، شیراز، فسا، بابل، انزلی، لاهیجان، تبریز، ارومیه، سنندج، کرمانشاه، کامیاران، قصر شیرین، مریوان، سقز، بانه، بیجار، دهلران، تاکستان و... دست به تظاهرات زدند و با نیروهای دشمن درگیر شدند و با روشن کردن آتش مسیرها را بستند و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» و «خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن» سر دادند.

مردم تهران در خیابان انقلاب، آریاشهر، اکباتان، تهرانپارس، اتوبان باقری، هفت‌حوض نارمک، الوند، پرند، سعادت‌آباد، ملاصدرا، خزانه بخارایی، نازی‌آباد، باقر شهر، صادقیه، بلوار فردوس، شهرک اندیشه، فاز یک در شهریار و... تظاهرات شبانه به‌راه انداختند. در نازی‌آباد و بلوار کاشانی نیروهای سرکوبگر به‌سمت مردم گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند و یک کودک دو ساله مجروح شد. جوانان در الوند تهران بنر بزرگ سر دژخیم قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند. در بلوار فردوسی تظاهرات شبانه و درگیری صورت گرفت.

در رشت تظاهرات شبانه با شعار «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» و در شیراز با شعار «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان» بر پاشد و در زند و دروازه کازرون شیراز مردم با یگان ویژه درگیر شده و آنها را گوشمالی دادند. در تبریز جوانان شورشگر در میدان ساعت با نیروهای سرکوبگر درگیر شده و آنها را فراری دادند. در دهلران خانواده‌های دستگیر شدگان قیام در مقابل پاسگاه تجمع کرده و با مأموران جنایتکار رژیم درگیر شدند. در بانه مردم خیابان‌ها را با روشن کردن آتش بستند. در لاهیجان تظاهرات مردم به درگیری با نیروهای دشمن کشیده شد و مزدوران به‌سمت مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند. شهرهای سنندج، کامیاران، سقز، مریوان و بوکان شاهد تظاهرات مردم، روشن کردن آتش و بستن جاده‌ها و درگیری با نیروهای سرکوبگر بود. در مشهد تظاهرات مردم از بلوار وکیل‌آباد شروع شد و به درگیری در سایر مناطق کشیده شد.

صبح پنجشنبه دانشجویان در دانشگاههای هنر و معماری پارس در تهران، آزاد اراک، آزاد کرج، نوشیروانی بابل، آزاد مریوان، آزاد سقز و... با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و... تحصن و تظاهرات کردند. دانشجویان شهر قدس کلاسها را تحریم کردند. دانشجویان دانشگاه آزاد کرج شعار می‌دادند «بسیجی با خاک ایران بای بای». دانش‌آموزان در شهریار، فردیس کرج، مریوان، نازی آباد تهران و... با شعار «آزادی آزادی آزای» و «هرزه تویی زن آزاده منم» تظاهرات کردند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ آبان ۱۴۰۱ (۴ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5ca4e87-1d22-4223-9787-f83ca931be0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات