728 x 90

چهارمین روز اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان و تجمع اعتراض دست‌فروشان آبادان

آبادان - اعتراض دست‌فروشان در میدان سید
آبادان - اعتراض دست‌فروشان در میدان سید

چهارمین روز اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان

امروز جمعه ۱۷ تیرماه، کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان در چهارمین روز از اعتصاب خود قرار دارند.

شب گذشته ساعت ۱۲ شب نیروی سرکوبگر یگان ویژه‌ی بیشتری وارد مجتمع شدند و با تهدید تلاش کردند تا چادرهای کارگران را جمع کنند و با کنار زدن خودروهای کارگران ورودی معدن را باز کنند، که کارگران بخاطر ممانعت از ایجاد تنش چادرها را جابجا کردند.

در ساعت ۱ بامداد حسین فتحی مدیرکل اداره کار آذربایجان شرقی به همراه مدیر مجتمع و فرمانده انتظامی منطقه به میان کارگران آمده ‌و سعی در آرام کردن کارگران داشتند. اما کارگران با اشاره به اظهارات کذب فتحی در شبکه استانی درباره عدم برخورد سرکوبگرانه با کارگران حاضر به شنیدن صحبتهای او‌ نشدند و اعلام کردند که نمایندگان ما در بازداشت هستند و باید آنها را آزاد کرده سپس حاضر به مذاکره خواهیم شد.

همچنین شب گذشته اسماعیل ایزدخواه از کارگران شرکت آهن‌آجین در منزل خود توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شده است. از میان کارگران بازداشت شده تنها سعید جباریان که دیروز صبح در جریان یورش نیروهای گارد ویژه دستگیر شده بود آزاد شده است و از سرنوشت ۷ کارگر بازداشتی دیگر اطلاعی در دست نیست.

 

-چهارمین روز اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان

 

تجمع  اعتراضی دست‌فروشان آبادان

دست‌فروشان آبادان (پنجشنبه ۱۶تیر) در اعتراض به سرکوب شهرداری که با به صحنه آوردن نیروهای سرکوبگر یگان ویژه برای جلوگیری از کار دستفروشان زحمتکش اقدام کرده بودند، تجمع اعتراضی برپا کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c56ac18-e8ba-46e3-8481-c58e2159a005"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات