728 x 90

چهارشنبه‌سوری؛ آتش جواب آتش!

سخن روز
سخن روز

چهارشنبه‌سوری امسال، آتشین‌تر از هر سال، به‌یک جنگ واقعی بین مردم و جوانان شورشگر با ضحاک پلید زمان و آخوندهای فاسد و پاسداران جنایتکارش تبدیل شد. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (۲۲ اسفند) حتی پیش از به‌اوج رسیدن این جنگ نوشت: «چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر به‌یک میدان جنگ با انفجارهای بعضاً مهیب همراه شده است‌».

رژیم آخوندی که از شدت خشم و نفرت و فضای انفجاری جامعه خبر دارد، به‌گفتهٔ سرکردگان نیروهای سرکوبگرش، از اوایل بهمن‌ماه خود را برای مقابله با این کارزار آماده می‌کرد (سرکردهٔ نیروی انتظامی سمنان ـ ۲۲اسفند).

ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور نیز با عنوان «کارزار ملی چهارشنبه‌سوری در پیوند با قیام و انقلاب دموکراتیک مردم ایران» به‌این کارزار فراخوان داد. نیروهای انتظامی و همهٔ ارگانهای امنیتی و اطلاعاتی در سراسر کشور به‌حالت آماده‌باش درآمدند تا مانع چهارشنبه‌سوری آتشین جلوگیری شود. رژیم ۴۵هزار تن از نیروهایش را تنها در تهران به‌کار گرفت و با حملات کور، گله‌های پاسدار و اطلاعاتی برای دستگیریهای انبوه، تلاش کرد کارزار چهارشنبه‌سوری را در نطفه خفه کند.

به‌گفتهٔ یک عضو کمیسیون امنیت مجلس رژیم، در جلسه این کمیسیون در روز ۲۲اسفند «مسئولانی از فراجا، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و وزارت کشور» شرکت داشتند و هر کدام گزارشهایی از اقدامات خود و تدابیر اتخاذ شده ارائه کردند تا به‌زعم خود «از برهم زدن آرامش، در چهارشنبه آخر سال» جلوگیری شود» (خبرگزاری حکومتی حکومتی ایسنا- ۲۲اسفند).

در همین رابطه وزارت بدنام آدمکشی و جنایت طی اطلاعیه‌یی (به تاریخ۲۲ اسفند) اعلام کرد: «با به‌کارگیری انواع شیوه‌های ردیابی اطلاعاتی، امنیتی و فنی، موفق به‌شناسایی و بازداشت تیمهای تروریستی و کشف انواع مواد و ابزارهای انفجاری، نارنجکهای دستی و خمپاره‌های دست‌ساز شدند». اطلاعیهٔ کذایی هم‌چنین از شناسایی و بازداشت یک تیم ۲۱نفره وابسته به‌سازمان مجاهدین و کشف ۳۰۰نارنجک دست‌ساز خبر داد و اضافه کرد که این تیم «علاوه بر تولید نارنجکهای دستی، تعداد فراوانی کوکتل مولوتف تولید و انبار نموده و برنامه‌هایی برای ایجاد راهبندان و حمله به‌مراکز خاص و انجام خرابکاری طراحی کرده بودند».

سرکردگان نیروی انتظامی در استانهای مختلف کشور نیز پیاپی از کشف و ضبط مقادیر عظیمی مواد محترقه و شناسایی و دستگیری دست‌اندرکاران آن، خبر می‌دادند.

علاوه بر اینها، رژیم با به‌کار گرفتن همهٔ اهرمهای تبلیغات دجالگرانهٔ خود از منابر جمعه و جماعت تا صدا و سیمای منفور خود، با انواع ترفندها کوشید مانع پیوستن جوانان و نوجوانان به کارزار ملی آتش و آزادی در چهارشنبه‌سوری شود، از تهدیدهای پی‌درپی، تا تأکیدات مکرر به‌خانواده‌ها که مانع از شرکت فرزندانشان در آتش‌بازی و تجمعات اعتراضی چهارشنبه‌سوری شوند، تا پخش فیلمها و کارتونهای مختلف از شبکه‌های مختلف و...

حاصل این کشاکش و نبرد را که این بار در قالب چهارشنبه‌سوری و پیشواز آن، به‌ظهور رسید، می‌توان از یک‌سو در سلسله تهاجمات آتشین روزهای اخیر کانون‌های شورشی و شورشگران دلاور در دهها شهر کشور مشاهده کرد که مراکز سرکوب و جنایت و نمادهای رژیم را به‌آتش کشیدند. از سوی دیگر این کشاکش، خود را در شرکت گستردهٔ مردم و جوانان شورشگر در چهارشنبه‌سوری آتشین نشان می‌دهد. کشاکش و نبردی که از شامگاه دوشنبه آغار شد و در شامگاه سه‌شنبه ۲۳اسفند (چهارشنبه‌سوری) به‌اوج خود رسید. جوانان شورشگر در مناطق مختلف تهران و شهرهای سراسر کشور خیابان‌ها را به‌میدان جنگ با نیروهای سرکوبگر رژیم تبدیل کردند و با آتش و خشم و خروش خود به‌راستی زمین را زیر پای آخوندها و پاسداران حاکم به‌لرزه در‌آوردند. آنها همراه با افروختن آتش و سد کردن راه نیروهای رژیم، با پرتاب بی‌وقفهٔ ترقه‌ها و بمبهای صوتی، نیروهای وحشت‌زدهٔ دشمن را به‌لاک دفاعی فرو بردند. شورشگران با شعارهای کوبندهٔ خود هم‌چون «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی»، «سیدعلی پاره پاره، خیابون راه چاره»، «ما اومدیم دوباره، قیام ادامه داره» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» یک بار دیگر پوزهٔ خلیفهٔ ارتجاع را به‌خاک مالیدند و بار دیگر اثبات کردند که قیام سراسری ایران برای آزادی متوقف نشده و نخواهد شد و انقلاب دموکراتیک مردم ایران پیروز خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7df0120c-e9f5-459b-9799-6c08091c4634"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات