728 x 90

چهار مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: رئیسی دستور قتلهای فراقضایی هزاران نفر از زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را داد

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

۴مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا علیه حلقه نزدیکان خامنه‌ای اعلام کردند: «ما همه می‌دانیم که به‌اصطلاح «دموکراسی» در ایران ریاکارانه است. چرا که قدرت در دست خامنه‌ای و شبکه سایه وی متشکل از منصوبین فاسد است که به‌طور قهری همه مخالفان در داخل ایران را سرکوب می‌کنند و به قدرت چسبیده‌اند و از منابع مالی سوء‌استفاده می‌کنند. بنابراین به‌مدت بیش از ۴۰سال، این مقامات غیرمنتخب به‌اصطلاح انقلابیونی با حقوق ویژه، غیرمنتخب و پرکننده جیب خودشان هستند. آنها حقوق مردم ایران را سرکوب کرده‌اند و برنامه کار تروریستی افراطی خودشان را به سراسر منطقه صادر کرده‌اند تا سیاست‌های بی‌ثبات کننده آیت‌الله [خامنه‌ای] را پیش ببرند».

 

آنها افزودند: «رئیسی در زمانی که معاون دادستان کل تهران بود در به‌اصطلاح کمیسیون مرگ(قتل‌عام سال ۶۷) شرکت داشت که دستور قتلهای فراقضایی هزاران نفر – تکرار می‌کنم، هزاران نفر – از زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ را داد. نظارت رئیسی بر قوه قضایی در ایران کارنامه نقض‌های وحشیانه حقوق‌بشر این کشور را استمرار می‌بخشد».

 

یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا گفت: «چند روز پیش، یکی از نمایندگان خامنه‌ای به‌طور مستقیم به شبه‌نظامیان منطقه‌ای مورد حمایت ایران فراخوان داد که سفارتهای کشورهای غربی را تسخیر کنند. تا زمانی که رژیم ایران هم‌چنان بزرگترین حامی دولتی تروریسم در دنیا باشد و به تشویق خشونت علیه آمریکا در خارج کشور ادامه دهد، ایالات متحده از طریق وزارت خزانه‌داری و سایر عناصر دولتمان همه منابع درآمد که به ایران می‌رود و به دفتر رهبر عالی سرازیر می‌شود را مختل خواهد کرد».

مقام ارشد دولت آمریکا شماره ۳ گفت: «رژیم ایران هیچ دلیل معتبری ندارد که برنامه غنی‌سازی خود را گسترش دهد و آن چه آنها اعلام کرده‌اند یک گام بزرگ به سمت اشتباه است. و این امر مجدداً بر این چالش ادامه‌دار که رژیم ایران برای صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند، تأکید می‌کند. ما از کشورها می‌خواهیم که گامهای تنش‌آفرین رژیم ایران را محکوم کنند».

 

یک مقام ارشد دیگر آمریکا در مورد قیام مردم عراق و دخالت‌های رژیم ایران گفت:‌ «یکی از بزرگترین تهدیدات برای حق حاکمیت و ثبات و شکوفایی در عراق، رژیم ایران است. فعالیت‌های این رژیم تماماً نشان داده است که آنها به حقوق شهروندان عراق بی‌احترامی می‌کنند و ما شاهد این بودیم که این به هزینه جان عراقیان صورت می‌گیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6e725af-ade7-4fc9-953d-1541cc8036fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات