728 x 90

چرخ اقتصاد نمی‌چرخد «احتمالاً سرگیجه دارید»

آخوند روحانی و سرگیجه اقتصادی
آخوند روحانی و سرگیجه اقتصادی

آخوند حسن روحانی در جلسه هیات دولت مدعی شد: «چرخ سانتریفوژ می‌چرخد و چرخ اقتصاد می‌چرخد، این را ما عمل کردیم. هر روز عمل کردیم، امروز اقتصاد ما بهتر می‌چرخد... اقتصاد ما درون ‌زاست و این کاملاً درست است» (خبرگزاری ایرنا ۱۳اسفند).

جدا از این‌که اظهارات وقیحانه روحانی در شبکه‌های اجتماعی با واکنش خشمگین مردم مواجه شد و آنرا به سخره گرفتند، رسانه‌ها و کارشناسان حکومتی هم این حرفها را بر نتافتند و با حمله با این آخوند شیاد از خجالت وی درآمدند.

ادعای شیخ شیاد به‌مثابه پرده‌پوشی بحران مرگبار اقتصادی از جمله رکود درتولید، افزایش روزافزون بیکاری، افزایش سرسام‌آور تورم و گرانی کالاها به‌خصوص کالاهای اساسی مورد نیاز سفره‌های مردم می‌باشد.

خلاصه این‌که ادعای این آخوند شیاد با وضعیت عینی مردم که در تنگنای تأمین حداقل‌های معیشت زندگی خود قرار دارند در تنافر کامل قرار دارد. ضمنا اگر طبق ادعای وی اقتصاد حاکمیت آخوندی درون‌زا است چه نیازی به التماس و درخواست برای رفع تحریم‌ها دارد، که مقامات حکومتی در هر نشست و برخاست با مقامات اروپایی آه‌وناله تحریمی راه می‌اندازند، و رسانه‌های حکومتی نیز به‌طور مستمر از تاثیر منفی تحریم‌ها در اقتصاد به بن‌بست رسیده خبر می‌دهند.

کیهان خامنه‌ای با عنوان «ارزیابی روحانی یا جیب مردم /کدام به واقعیت نزدیک است؟!» اظهارات او را رد کرد و نوشت: « رئیس‌جمهور در شرایطی که چرخ اقتصاد، گرفتار بی‌سابقه‌ترین رکود تورمی چند دهه اخیر شده و نمی‌چرخد و بسیاری از مردم آرزوی بازگشت به شرایط اقتصادی قبل از سال۹۲ را دارند، مدعی شد «امروز هم اقتصاد ما بهتر می‌چرخد هم سانتریفیوژها». تنها با یک محاسبه ساده می‌توان اثبات کرد قدرت خرید مردم در حال حاضر به یک‌ششم سال۹۲ رسیده و نرخ تورم بالای ۵۰درصد بر اقتصاد چنبره زده است. این اعداد وحشتناک و بی‌سابقه در کشور نهادینه شده که حاصل عملکرد دولت آقای روحانی است... خط فقر که در سال۹۲ حدود ۲میلیون تومان بود امروز به بالای ۱۰میلیون تومان رسیده است» (کیهان ۱۴ اسفند۹۹). .

روزنامه حکومتی رسالت هم با عنوان «تازه‌ترین ادعای روحانی بررسی شد چیزی نمی‌چرخد احتمالاً سرگیجه دارید»، نوشت: «کافی است (روحانی) سری بین مردم بزند و از آنها درباره وضعیت جیبشان بپرسد آن‌وقت متوجه می‌شود آنچه در کف جامعه می‌گذرد با آنچه به اطلاع کاخ‌نشینان بالای شهر تهران می‌رسد، آسمان تا زمین فرق است» (رسالت ۱۴اسفند۹۹).

روزنامه حکومتی فرهیختگان نیز ادعای چرخیدن چرخ زندگی مردم را به سخره گرفت و نوشت: «چرخ زندگی مردم در این روزها نه‌تنها نمی‌چرخد، بلکه از اساس گیرپاژ کرده، به‌طور کامل ایستاده و در واقع بدتر از این حالت برای زندگی مردم قابل‌تصور نیست... شاخص فلاکت که جمع بین تورم و بیکاری است، اکنون عددی تأسف‌بار یعنی حدود عدد ۶۷ را نشان می‌دهد».

در این رابطه روزنامه حکومتی آرمان هم که از باند خود روحانی است زیر آب حرف او را زد و در زمینه وضعیت معیشت زندگی نوشت: «مردم برای تأمین معیشت خود دچار مشکل هستند و تأمین کالاهای اساسی هم به آن اضافه شده است! صف‌های طولانی تهیه کالا، اقتصاد بیمار و زندگی مشقت‌بار همگی حاصل بی‌تدبیریها و بی‌برنامگی‌ها و سیاست‌های اقتصادی ناکارآمد و حضور مدیرانی است که بیش از منافع عمومی به منافع شخصی فکر می‌کنند» (آرمان ۱۴اسفند۹۹).

در حالی آخوند شیلذ ادعا می‌کند اقتصاد در جهت درست می‌چرخد، که بر اساس آمار و ارقام حکومتی لا اقل طی چند سال اخیر تماماً رشد اقتصادی منفی بوده و ایران تحت حاکمیت آخوندها جزو چند کشوری است که بالاترین نرخ تورم در دنیا را دارند.

چنان‌چه اقتصاد در سمت درستی باشد و چرخ آن درست بچرخد نیاز به گران کردن نرخ ارز توسط دولت نیست آن‌چنان که رئیس دفتر روحانی محمود واعظی اعتراف کرد: «از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷هزار تومان نیست، ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم» (سایت خبر فوری رژیم ۷اسفند۹۹).

در منطق دجالگرانه آخوندی سردمداران رژیم فکر می‌کنند هر چه بیشتر دروغ بزرگ و گوبلزی بگویند، قبول آن برای مخاطبانشان که مردم ایران باشد آسان‌تر است.

غافل از این‌که مردم با شنیدن این دروغها به ریش و ریشه رژیم و آخوندها می‌خندند، هم‌چنانکه در رسانه‌های اجتماعی اظهارات دیروز شیخ شیاد مورد ریشخند مردم قرار گرفت.

فراتر از به سخره گرفتن این دروغها توسط مردم، پاسخ عملی مردم در کف خیابان‌ها به حاکمیت و دولت ورشکسته است، که به‌طور مستمر اقشار فقیر و به جان آمده با اعتراضات خود سیلی‌های محکمی به‌صورت نظام و سردمداران آن از جمله شیخک شیاد روحانی می‌نوازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80050cdc-b7ca-4843-9aeb-e7b0fdec303f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات