728 x 90

«چرا سیاسیون به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟»

موسسه های خیریه مقامات رژیم ایران
موسسه های خیریه مقامات رژیم ایران

یکی از راههای چپاول سردمداران رژیم به راه‌انداختن مؤسسات غارتگری تحت نام «خیریه» است تا از این طریق ضمن غارت اموال مردم اقداماتی نظیر پولشویی، واردات و صادرات کالا بدون پرداخت مالیات، حق گمرگ و... انجام بدهند.

روزنامه آفتاب یزد ۱ اسفند ۱۴۰۰ با عنوان «چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟»، از تعدادی از سرکردگان بالایی حاکمیت نظیر «آخوند مصطفی پورمحمدی (عضو هیأت مرگ خمینی در جریان قتل‌عام سال۶۷ و وزیر سابق)، آخوند صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص نظام، وزیر دادگستری دولت روحانی که اقدام به تأسیس خیریه کرده‌اند... نام برده است.

 

این روزنامه حکومتی در ادامه از تعداد دیگری از همین خر مهره‌های نظام نظیر «معصومه ابتکار، حبیب‌الله بوربور، مجتبی‌رحماندوست، اقبال شاکری، نادر ریاحی سامانی، عباس شیبانی، نرگس معدنی‌پور (شهردار منطقه ۱۳ در دوران قالیباف) لاله افتخاری، منیره نوبخت، طیبه صفایی، محمد نبی حبیبی، اسدالله بادامچیان (دبیرکل مؤتلفه اسلامی و از اعضای شناخته شده مؤتلفه اسلامی) مسلم میرزاپور (نماینده سابق مجلس و از نیرو‌های نزدیک به جریان موتلفه) حمیدرضا چاکری، حسین مظفر محسن مهرعلیزاده، سیدمحمد حسینی، زهرا مصطفوی، علی لاریجانی، میثم نیلی احمد آبادی، سید حسن میرکریمی محسن قرائتی، محسن رفیق دوست، محمود لولاچیان، حسین میرمحمد صادقی و مجتبی عراقچی»... نام برده که با راه‌انداختن مؤسسات خیریه ضمن به جیب زدن اموال مردم از مختصر نظارت‌های قانونی حاکمیت آخوندی نیز معاف شده‌اند. روزنامه حکومتی آفتاب یزد در ادامه نوشته است: «این خیریه‌ها عموماً معاف از مالیات بوده و یا تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی خیریه‌ای، تحت معافیت‌های شدید مالیاتی قرار می‌گیرند» و «امکاناتی هم که برای این خیریه‌ها در نظر گرفته می‌شود عموماً امکانات خوبی است مثل پروانه ساخت و غیره برای آنها در نظر می‌گیرند که این موضوع سبب می‌شود دایر کردن خیریه برای افراد توجیه اقتصادی داشته باشد. بنابراین یکی از دلایل علاقه چهره‌های سیاسی به دایر کردن خیریه این است که منافع مدیران این مجموعه‌ها بیشتر تأمین می‌شود».

 

بهروز محبی یکی از اعضای مجلس ارتجاع نیز با اشاره به نظارت ناپذیری مؤسسات به‌اصطلاح خیریه و موازی‌کاری آنها این سؤال را مطرح کرده است «مؤسسات خیریه به مردم پاسخ بدهند چه اقدامی کرده‌اند؟چه اقدامی انجام داده‌اند؟ از چه جایی کمک گرفته و کجا هزینه کرده‌اند؟» (خبرگزاری حکومتی فارس۲۳ بهمن ۱۴۰۰).

کار خیریه‌ها آن‌چنان سکه است که بسیاری از آخوندهای قم شغل اصلی خود را رها کرده و خیریه راه انداخته‌اند، و یا کارمند این مؤسسات غارتگر شده‌اند. کار به جایی رسیده که خبرگزاری رسمی حوزه نوشته است: «آن طلبه‌ای که خیریه تشکیل داده آیا سرباز اقامه دین است؟ طلبه به حوزه آمده بود که چه کار بکند؟ الآن کارمند کمیته امداد شده است. برای آن کار لازم نبود این طلبه ۱۵سال درس بخواند» (خبرگزاری رسمی حوزه، ۱بهمن ۱۴۰۰).

 

یکی از کارشناسان اقتصادی حکومتی به نام مهدی پازوکی در سایت حکومتی بهار نیوز۲۵دی۱۴۰۰ نوشت: «کلیه معافیت‌های مالیاتی باید از «فرهنگ مالیاتی» کشور حذف شوند. دلیل ندارد که بخش‌های خیریه، مذهبی و فرهنگی از معافیت استفاده کنند. معافیت اینها باید حذف شود و مانند اصناف و بخش‌های هدف، مالیات بدهند شرایط طوری شده که نهادها و اشخاص مختلف یک‌شبه، خیریه ثبت می‌کنند تا از پرداخت مالیات فرار کنند».

سایت حکومتی تابناک ۲۱اردیبهشت۹۸ به‌یک نمونه از این دزدبازار و دست‌داشتن بالاترین سرکردگان نظام اشاره کرده است: «یک مؤسسه خیریه بیش از ۶.۶میلیون دلار ۴۲۰۰تومانی و ۲.۲میلیون یورو دولتی دریافت کرده است؛ این خیریه متعلق به کیست؟

بررسی‌های نشان می‌دهد، یک مؤسسه خیریه توانسته ارز را به‌صورت دلاری از بانک مرکزی دریافت کند. این خیریه در ۷۱ردیف توانسته بود ۶میلیون و ۶۷۰هزار و ۶۴۹دلار به قیمت ارز ۴۲۰۰تومانی از بانک مرکزی دریافت کند. هم‌چنین جستجو‌ها نشان داد که این خیریه در کنار سایر شرکتها موفق شده در ۴۰ردیف، یورو به میزان ۲میلیون و ۲۶۸هزار و ۶۴به قیمت دولتی دریافت کند».

 

به‌دلیل همین پولهای باد آورده است که سرکردگان دزد و غارتگر وابسته به نظام آخوندی این‌قدر «به تأسیس «خیریه» علاقه دارند!

چرخش بی‌حساب و کتاب مالی آنها در یک بستر پیچیده و در عین‌حال نامشخص صورت می‌گیرد، تا بتوانند به‌راحتی جیب مردم را خالی کنند.

البته سرنخ این بستر چپاولگر از بیت خامنه‌ای سر در می‌آورد، و درصدر این نهادهای چپاولگر کمیته موسوم به امداد، بنیاد مستضعفان، آستان قدس و... هستند که یا وابسته به بیت خامنه‌ای و یا وابسته به دولت ضدمردمی هستند.

در شرایطی که دولت ضدمردمی همه ساله بخش زیادی از بودجه خود را از طریق گرفتن مالیات، افزایش نرخ خدمات و افزایش نرخ کالاهای مورد نیاز مردم و در یک‌کلام از طریق سرکیسه کردن مردم تأمین می‌کند، اما این مؤسسات چپاولگر و سردمداران آنها از معافیت مالیاتی برخوردارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d61725d0-ff76-42a2-bb74-17e99c887b70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات