728 x 90

چرا خوزستان بپا می‌خیزد؟

این نقشه رودهای جلگه‌ٔ پرآب خوزستان را نشان می‌دهد. اما چه شده که اکنون مردم خوزستان فریاد واعطشا سر می‌دهند؟

روزنامه حکومتی ابتکار در اعتراف به شرایط وخیم خوزستان علت بی‌آبی در خوزستان را این‌گونه نوشته است: «با اجرای طرح انتقال آب و خشک شدن هورالعظیم زندگی این مردم به خطر افتاده است» (روزنامه حکومتی ابتکار ۲۶تیر ۱۴۰۰).

این ویدیوها تنها گوشه‌ٔ کوچکی از خیزیش مردم خوزستان در ۲۵تیر ۱۴۰۰ است.

اکنون کارد به استخوان و جانها به لب رسیده، در جلگه‌ٔ پر آب خوزستان آب نیست! روی دریای نفت و گاز، برق و گاز نیست! و هنگامی که دست به اعتراض می‌زنند، حکومت آخوندی با سرکوب و گلوله پاسخ می‌دهد.

جمعه شب نیروهای سرکوبگر و جنایتکار خامنه‌ای یک جوان شادگانی را با گلوله به‌شهادت رساندند؛ اما از ترس خشم مردم آن‌را به گردن مردم انداختند.

ایرنا خبرگزاری رسمی رژیم با وقاحت نوشت: «سرپرست فرمانداری شادگان گفت: یک شهروند جوان شادگانی شب گذشته در جریان تجمع اعتراضی برخی مردم شادگان به وضعیت کم‌آبی در این شهرستان توسط اغتشاشگران کشته شد» (خبرگزاری حکومتی ایرانا ۲۶تیر۱۴۰۰).

اما این دروغهای کثیف تنها انزجار مردم را بیشتر می‌کند. آیا مردم کشتار نیزار ماهشهر را فراموش کرده‌اند؟ آیا شهیدان قیام ۹۸ در خوزستان فراموش شده‌اند؟! نه! تاریخ هیچ جنایتی را فراموش نکرده و باید گفت: «روز حساب در پیش است»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7164839c-6fd7-4a79-89a2-be9cc1aa3c23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات