728 x 90

چاک شومر: توافق با رژیم ایران باید نقض حقوق‌بشر، موشکی، تروریسم و گروگان‌گیری را شامل شود

چاک شومر
چاک شومر

رهبر دمکراتها در سنای آمریکا خواستار گسترش دامنه توافق با آخوندی شد. او بر این باور است که توافق احتمالی با رژیم ایران باید مسائل مربوط به حقوق‌بشر، برنامه موشکی و تروریسم و گروگانگیری را نیز شامل شود.

چاک شومر خواستار گسترش محورهای مورد مذاکره با رژیم ایران شده است. به باور او، توافق با ایران نمی‌تواند محدود به توافق هسته‌یی باشد و باید دیگر مسائل را نیز در بر گیرد.

اظهارات چاک شومر در شرایطی طرح می‌شود که شماری از سناتورهای جمهوریخواه نیز با رفع تحریم‌ها و رفع انسداد از دارایی‌های بلوکه شده ایران مخالفت ورزیده‌اند.

رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا گفته است که «اگر قرار بر نشستن پشت میز مذاکره باشد، آنگاه باید بدانیم که مسائل متعددی برای گفتگو در دستور کار قرار دارد».

او امضای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ با رژیم ایران از سوی دولت اوباما را یک خطای سیاسی می‌داند و در عین‌حال بر این باور است که خروج دولت ترامپ از برجام نیز یک خطای سیاسی دیگر بوده است.

رهبر فراکسیون دمکراتها در سنای آمریکا گفته است که او در سال۲۰۱۵ نیز یکی از مخالفان امضای توافق هسته‌یی با رژیم ایران بوده و سه سال پس از آن هم یکی از کسانی بوده که مخالف خروج آمریکا از آن توافق توسط دولت ترامپ بوده است.

چاک شومر گفت: «اکنون ایران از توان و ظرفیت هسته‌یی بیشتری برخوردار است و به ساخت جنگ‌افزار هسته‌یی نزدیک‌تر از آن روزی است که ترامپ از توافق هسته‌یی خارج شد یا از آن روزی که اوباما آن توافق هسته‌یی را امضا کرد». وی تأکید کرده است که او مخالفتی با مذاکره با مقامات رژیم ایران ندارد. حتی بر این باور است که این مذاکرات الزامی است.

رهبر فراکسیون دمکراتها در مجلس سنای آمریکا گفته است: «منظور من این نیست که باید از گفتگو و مذاکره با این رژیم اجتناب ورزید و من هیچ مشکلی با نشستن پشت میز مذاکره و گفتگو با مقامات آنها ندارم».

شومر تأکید کرده است هرگاه ما به مذاکره بر سر فعالیت‌های هسته‌یی با رژیم ایران تن بدهیم، باید به مسائل دیگر نیز توجه کنیم.

به باور او مذاکره با رژیم صرف‌نظر از مناقشه هسته‌یی باید مسائلی هم‌چون نقض حقوق‌بشر، برنامه تولید موشکهای بالستیکی، حمایت از تروریسم و گروگان‌گیری را نیز شامل شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac8157e8-2218-47d7-b765-b76c5981c7ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات