728 x 90

پیگیری وزارت دادگستری آمریکا از نقض تحریم‌های آمریکا

پیگیری وزارت دادگستری آمریکا از نقض تحریم‌های آمریکا
پیگیری وزارت دادگستری آمریکا از نقض تحریم‌های آمریکا

دادگاه آمریکا در منطقه آلاسکا، به‌دنبال ضبط بیش از ۲۰میلیون دلار دارایی ۴دلال وابسته به رژیم ایران است که با استفاده غیرقانونی از سیستم مالی آمریکا، تحریم‌های این کشور را نقض کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا بر اساس شکایتی در این رابطه طی بیانیه‌یی چهارشنبه ۱۴خرداد اعلام کرد: کنت زونگ، شهروند آمریکایی، با سه تبعه ایرانی توطئه کرده تا ممنوعیتهای IEEPA و مقررات داد و ستد و تحریم‌های رژیم ایران (ITSR) را با مشارکت در تراکنش دروغین، ساختگی و کلاهبرداری که برای تبدیل و انتقال غیرقانونی وجوه متعلق به ایرانیان در یک مؤسسه مالی کره، معادل تقریباً ۱میلیارد دلار آمریکایی، طراحی شده بود، دور بزند.

این وجوه در حساب‌های بانکی کره‌ای نگهداری می‌شدند و از طریق مؤسسات مالی ایالات متحده به ارزهای قابل مبادله‌ای نظیر USD تبدیل می‌شدند و از طریق بسیاری از حساب‌های شرکتهای جعلی در قلمروهای مختلف از جمله ایالات متحده، امارات متحده عربی و کره، پولشویی می‌شد.

تقریباً ۲۰میلیون دلار وجه قابل ردیابی برای این طرح توسط همدستان کنت زونگ برای تلاش برای خرید هتلی در تفلیس، گرجستان استفاده شد. منافع این وجوه و داد و ستد تحت اجرا، موضوع شکایت مصادره هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10f84860-5fbc-4dfc-b2e9-fae94f0e18f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات