728 x 90

پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد

دفن پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران
دفن پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران

روز جمعه ۲۲تیر۹۷ پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش دریافتی در حالی که جمع کثیری از مردم در کنار منزل عباس امیرانتظام برای تشییع پیکر او گرد آمده بودند؛ رژیم آخوندی در وحشت از تکرار صحنه‌های اعتراض مردم در مراسم ناصر ملک مطیعی هنرمند مردمی، پیکر او را در اختیار خانواده‌اش قرار نداد و مستقیم به بهشت زهرا منتقل کرد.

در مراسم تدفین وی؛ جمع کثیری از مردم حاضر شده بودند و با شعار مصدق روحت شاد مهمان آوردیم برات و خواندن جمعی سرود ای ایران؛ وی را تا آرامگاه ابدی‌اش بدرقه کردند.

در این مراسم دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضدسلطنتی نیز به‌رغم بیماری و کهولت سن؛ حاضر شده بود.

دفن پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران

دفن پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران

 

دفن پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران

دفن پیکر عباس امیرانتظام در بهشت زهرای تهران

عباس امیرانتظام: در تمام ۳۷سال یک بار به این نظام بله نگفتم
 

عباس امیر انتظام معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت بازرگان که از ابتدای انقلاب ضدسلطنتی در زندان و سپس در بازداشت خانگی و تحت نظر بود، روز ۲۱تیر در اثر ایست قلبی در بیمارستان اختر تهران درگذشت. وی متولد ۱۳۱۱بود و در زمان فوت ۸۶سال داشت.

امیر انتظام، که چند ماه پس از انقلاب ضدسلطنتی به‌عنوان سفیر در سوئد منصوب شده بود، پس از رفراندم قانون اساسی ولایت فقیه، در رابطه با ارائه یک پیشنویس برای قانون اساسی برخلاف قانون اساسی ولایت فقیه توسط دولت بازرگان، به تهران احضار و در فرودگاه به اتهام جاسوسی به حکم دادستان کل ارتجاع بازداشت شد.

امیر انتظام در اواخر سال ۱۳۵۹در بیدادگاه ارتجاع پس از جلسات متعدد با برچسبهای واهی به حبس ابد محکوم شد.

امیرانتظام:

«من ۳۷سال در زندان بودم. الآن هم در منزل خودم زندانی هستم. حصر خانگی هستم. با فشار به سازمان ملل ‌متحد و در حدود ۲۸سال هم در زندان این آقایون و در اوین و قزل‌حصار و رجایی‌شهر. از شکنجه‌ها و مشکلات زندگی حرف نمی‌زنم برای این‌که همه اینها را قبول کردم از روز اول که هر کسی یک سرنوشتی داره. من هم سرنوشتم اینه. باید مقاومت کنم و از (حقیقت) دفاع کنم. در تمام ۳۷سال من یک بار بله در مقابل نظام موجود نگفتم. سر خم نکردم. تأیید نکردم. هر وقت به من فرمی دادند از نظام جمهوری اسلامی که قبول داری گفتم نه. از رهبریتش گفتم نه. از کارهایش گفتم، این جنایت در تاریخ بسیار سیاه و تاریکه و باید یک روزی جوابگوی تمام این جنایتها خواهید بود».

 

درگذشت آقای امیر انتظام را به همسر و فرزندان او تسلیت می‌گوییم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aedb8547-1491-4b9f-9932-088f84b6f26c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات