728 x 90

پیش‌بینی مرگ‌ومیرهای کرونا به ۱۰۰۰نفر در روز!

پیش‌بینی تعداد مرگ‌ومیرهای کرونا تا ۱۰۰۰نفر
پیش‌بینی تعداد مرگ‌ومیرهای کرونا تا ۱۰۰۰نفر

روز چهارشنبه ۲۱آبان، روزنامه حکومتی همدلی در گفتگو با محمدرضا محبوب‌فر اپیدمیولوژیست رژیم خبر از پیش‌بینی تعداد مرگ‌ومیرهای کرونا به بیش از ۱۰۰۰نفر در روز داد.

این کارشناس رژیم مطرح کرد که تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا سیاسی است، نه علمی.

محبوب‌فر گفت: «این طرح‌هایی که تحت عنوان پروتکل یا محدودیت‌های کرونایی در کشور اجرا می‌شود تا زمانی که منجر به حفظ فاصله فیزیکی و لغو کلیه دورهمی‌ها و تجمعات نشود، باید بگویم بدون فایده است».

وی افزود: «این‌که می‌گویند اصناف پرخطر یا با ریسک بالا از ساعت ۱۸ به بعد تعطیل شوند، یعنی چیزی که حالت حکومت نظامی داشته باشد این شائبه‌ای را به‌وجود می‌آورد که هدف ستاد ملی مبارزه با کرونا و آن نهادهای امنیتی پشت ستاد ملی کرونا، اهداف دیگری را دنبال می‌کنند. بنابراین معتقدم این محدودیت‌های جدید که ستاد ملی کرونا می‌خواهد آنها را انجام دهد طرحی است که نهایتاً با شکست مواجه می‌شود. در حالی که کشور ما امروز به یک قرنطینه و تعطیلی کامل حداکثر تا یک ماه نیاز دارد».

محبوب‌فر اضافه می‌کند: «محدودیتها تحت عنوان پیشگیری از کرونا باید در همه ساعات شبانه‌روز اعمال شده که منجر به حفظ فاصله فیزیکی شود. معتقدم این طرح هم شکست خواهد خورد و نهایتاً دولت مجبور خواهد شد کشور را یک ماه تعطیل کند به‌ویژه تهران را به‌عنوان کانون انتشار ویروس کرونا در کشور در قرنطینه کامل قرار دهد».

وی در ادامه گفت: «پیش‌بینی ما این است که با ادامه داشتن چنین شرایطی تعداد مرگ‌ومیرها به بیش از هزار نفر در روز برسد. تنها اقدام در وضعیت فعلی مانند همه دنیا اقدام به تعطیلی کانون‌های آلوده است. ضمن این‌که در این ایام تعطیلی باید بخشی از هزینه‌ها توسط دولت جبران شود. در خصوص اصناف باید تدابیری در خصوص این‌که آنها از نظر مشکلات مالی و مشکلات بانکی مانند پرداخت وام‌ها دچار ضرر نشوند اندیشیده شود تا شاید به سلامت این مرحله را پشت سر بگذاریم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2abb190-7a4a-4a66-84f5-fefdad7165b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات