728 x 90

پیشنهاد تد کروز و لیندزی گراهام برای بستن راه بازگشت به برجام

سناتور تد کروز  و سناتور لیندزی گراهام
سناتور تد کروز و سناتور لیندزی گراهام

سناتور تد کروز و لیندزی گراهام روز ۲دیماه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند توافق‌های هسته‌یی با رژیم ایران موسوم به برجام و توافق اقلیمی پاریس را به‌عنوان معاهده به سنا ارائه کند.

پیشنهاد تد کروز و لیندزی گراهام برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به این توافق در دولت جو بایدن مطرح شده است.

در نامه تد کروز تأکید شده است، ارائه این توافق‌ها به کنگره باعث خواهد شد که آنها نتواند حمایت دو سوم اعضا سنا را کسب کند و تصویب نخواهند شد و به این ترتیب جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب قادر نخواهد بود آمریکا را دوباره وارد این دو توافق کند.

تد کروز نوشته است: فقط با این کار، سنا قادر خواهد نقش قانونی خود را برای ارائه مشاوره و رضایت در صورت اقدام دولت آینده برای احیای این توافق‌های خطرناک انجام دهد.

در نامه تد کروز توضیح داده است که برجام و توافق اقلیمی پاریس جزو معاهده‌های رسمی به حساب می‌آیند و مشمول اصل دوم قانون اساسی می‌شوند که طبق این اصل، آمریکا برای پیوستن به این معاهده‌ها نیاز به دو سوم آرای نمایندگان سنا خواهد داشت.

تد کروز معتقد است برجام و توافق اقلیمی پاریس رأی دو سوم نمایندگان سنا را نخواهند آورد و پیوستن آمریکا به برجام و توافق پاریس عملاً ناممکن خواهد بود و دولت بعدی آمریکا بدون داشتن رأی سنا به این توافقنامه‌ها نمی‌تواند بازگردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea35146f-f575-45e9-beb6-023e0c16c4d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات