728 x 90

پیشرویهای ارتش ملی یمن بسوی شهر بندری الحدیده

پیشروی ارتش ملی یمن
پیشروی ارتش ملی یمن

 به گزارش العربیه نیروهای دولتی یمن طی عملیات گسترده ای که برای باز پس گیری بندر استراتژیک الحدیده شروع کرده اند هم اکنون به دروازه های این منطقه از یمن رسیده اند .  گفته‌های ساکنان محلی حاکی از آن است که شبه‌نظامیان حوثی، هم‌زمان با نزدیک شدن نیروهای دولتی، عملیلت غارت گسترده سازمان‌های دولتی را در شهر الحدیده آغاز کردند.

ساکنان محلی و شاهدان عینی می‌گویند که شبه‌نظامیان، اموال چند مرکز دولتی در شهر الحدیده را غارت کرده و به همراه اسناد به صنعا منتقل کردند.

برخی از منابع که در بندر الحدیده کار می‌کنند هم گفتند   فرماندهان حوثی، دستور مصادره و فروش تمام کالاهای موجود در بندر را که مالکانشان تجار و سرمایه‌گذاران هستند، صادر کردند.

به گفته این منابع، مدیریت بندر دستورهایی از فرماندهان شبه‌نظامیان برای مصادره کالاهای انبار شده، فروش این کالاها و انتقال اموال حاصل از آن به صنعا، دریافت کرده است. این کالاها شامل مواد غذایی، خودرو و مواد دیگر می‌شود.

به گفته  منابع محلی  بسیاری از فرماندهان حوثی، شهر الحدیده را پس از غارت و انتقال اموال آن  به استان‌های حجه و صنعا فرار کرده اند.

پیش از این عبدالملک الحوثی رهبر شبه‌نظامیان حوثی، به شکست‌هایی که نیروهایش در ساحل غربی متحمل می‌شوند، اقرار کرده بود. بر اساس گزارش ها ،  نیروهای دولتی یمن در روزهای اخیر به ۱۵ کیلومتری شهر الحدیده رسیده‌اند. آنها در مسیر پیشرویهای اخیر خود پادگانهای  نظامی الزرانیق و مناطق اطراف آن در شهرستان  الدریهمی را از شبه‌نظامیان حوثی باز پس گرفته اند .

ضربات سنگین نظامی به شبه نظامیان حوثی

اسکای نیوز روز جمعه ۲۸ اردیبهشت۹۷ نیز گزارش داد:‌ در بمباران مواضع شبه‌نظامیان حوثی در ساحل غربی یمن ۲۵تن از شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران کشته شدند. بنا‌ به این گزارش ۱۸تن از شبه‌نظامیان حوثی در بمباران دو خودرو نظامی در شهرستان تحیتا در جنوب استان الحدیده، کشته شدند و تعدادی از فرماندهان  شبه نظامیان در میان کشته ها دیده شده اند.  علاوه بر این جنگنده‌های ائتلاف عربی یک خودرو شبه‌نظامیان حوثی در شهرستان جراحی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۷تن از شبه‌نظامیان حوثی کشته شدند.

موشک پرانی های کور

در پاسخ به تلفات سنگین نظامی ، شبه نظامیان حوثی با موشک هایی که  رژیم ایران برای آنها قاچاق می کند مناطق مسکونی عربستان سعودی را هدف قرار می دهند .سخنگوی ائتلاف عربی روز پنجشنبه ۳خرداد ۹۷ خبر از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک شبه‌نظامیان حوثی داد که به سوی شهر جازان عربستان سعودی شلیک شده بود.

سرهنگ ترکی المالکی در این باره گفت: نیروهای پدافند هوایی کشور عربستان سعودی یک فروند موشک بالستیک پرتاب شده توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران که از استان صعده واقع در شمال یمن به سوی خاک سعودی شلیک شده بود، را رهگیری و منهدم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bafec17e-1513-4d79-8307-4e484fe6ab77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات