728 x 90

پیشروی ارتش ملی یمن در جبهه‌های مختلف

تعدادی از شبه نظامیان حوثی در اسارت ارتش ملی یمن. آرشیو
تعدادی از شبه نظامیان حوثی در اسارت ارتش ملی یمن. آرشیو

به گزارش العربیه در یک تهاجم غافلگیرانه توسط ارتش ملی یمن که روز یکشنبه هفتم مرداد به مرکز تجمع شبه‌‌نظامیان حوثی در شهرستان الحشوه در شرق استان صعده انجام شد، ۲۰شبه‌نظامی کشته و تعداد دیگری زخمی شدند. علاوه بر این ۲۸تن از آنها به اسارت نیروهای ارتش ملی یمن درآمدند که در میان آنها یک فرمانده نظامی به‌نام ابو یاسر الخولانی نیز دیده می‌شود.

یکی از فرماندهان نظامی ارتش ملی یمن به العربیه گفته است که نیروهای این ارتش با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف عربی طی یک حمله غافلگیرانه مواضع شبه‌‌نظامیان را در شهرستان الحشوه مورد تهاجم قرار داده مواضع مهمی را به تصرف خود در آورده‌اند. از جمله مواضع تصرف شده سلسله جبال الربعه، پادگان الربعه و قذامیل شعیر و سلسله جبال شعیر بوده است.

در فیلم‌هایی که از این درگیریها تهیه شده نیرهای ائتلاف عربی دیده می‌شود که مواضع شبه‌‌نظامیان حوثی از جمله سکوهای شلیک موشک آنها و ماشین‌آلات نظامی‌شان هدف تهاجم قرار گرفته است.

ارتش ملی یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی تهاجم نظامی جدیدی را در ساحل غربی یمن به سوی کیلومتر شانزده انجام داده تا بتواند راههای امدادرسانی شبه‌‌نظامیان حوثی از صنعا را قطع کند. همچنین توپخانه ارتش ملی مواضع شبه‌‌نظامیان حوثی در اطراف شهر زبید را هدف آتش خود قرار داده است.

منابع نظامی به العربیه گفته‌اند در عملیات تیپ های ارتش ملی یمن و مقاومت تهامیه، ائتلاف عربی با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای مواضع و استحکامات شبه‌‌نظامیان و تجمعات آنها در منطقه هدف قرار گرفته و نیروهای ارتش ملی در شهرستان دریهمی به سوی کیلومتر شانزده در شرق پیشروی کرده‌اند.

 

پیشروی ارتش یمن به سوی البیضاء

نیروهای ارتش ملی یمن با پشتبانی جنگنده‌های ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی این کشور توانستند به پیشروی در شهرستان الملاجم در استان البیضاء ادامه داده، ۳۰تن از عناصر مسلح حوثی را از پای درآورند.

پایگاه خبری «سپتامبر.نت» وابسته به ارتش یمن به‌نقل از یک مقام نظامی این کشور گزارش کرد که ارتش به‌عملیات پاکسازی مناطق باقی‌مانده در منطقه فضحه در شهرستان الملاجم ادامه می‌دهد.

بر همین اساس ارتش ملی یمن با آزادسازی چند نقطه استراتژیک و کشتن ۳۰نفر از شبه‌نظامیان حوثی، به نزدیکی منطقه البیاض رسیده است. بر اساس گزارشها ۵تن از کشته‌شدگان حوثی از فرماندهان نظامی صحنه بوده‌اند.

 

نبردهای حدیده

در حدیده یمن نیز نیروهای دولتی تدارکات نظامی سنگینی به این استان انتقال دادند. همزمان، شبه‌نظامیان حوثی پیشنهادات مارتین گریفیت، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن را رد کردند. گریفیت در توئیتی نوشت که پنجشنبه آینده گزارش درباره یمن، به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

 

پیشروی در استان الجوف

روز یکشنبه گذشته ارتش ملی یمن در شهرستان برطالعنان در غرب استان الجوف پیشرویهای گسترده‌ای داشت و سلسله بلندیهای جدیدی را در شهرستان برط به تصرف خود در آورده به سوی مرکز این شهرستان در حال پیشروی است.

سرتیپ هادی حمران الجعیدی در گفتگویی با سایت ارتش ملی یمن، سپتامبر نت گفت نیروهایش بعد از تأمین سلسله بلندیهای الأمهور، ارتفاعات مرحه، عجماء، مصامه، خیاله و العشاش را در شهرستان برط به تصرف خود در آورده است.

این فرمانده نظامی اشاره کرد که شبه‌‌نظامیان کودتا گر حوثی طی درگیریهای اخیر متحمل تلفات سنگین انسانی و مادی شده‌اند و با پیشروی نیروهای ارتش ملی یمن بعضی از آنها پا به فرار گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/323c489f-27ef-4ec8-a947-a619558f2d7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات