728 x 90

پیامدهای فاجعهٴ سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و برملا شدن ابعاد تازه‌یی از سیاستهای تبهکارانهٴ حکومت آخوندی

هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج
هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج

چند روز پس از فاجعه سقوط هوایپما ی تهران یاسوج و کشته شدن ۶۶مسافر، حکومت آخوندی که بیش از 12ساعت را به گفته وزیر ارتباطاتش با وجود روشن بودن موبایل یکی از مسافران از دست داده و اقدام موثری برای جستجوی محل سقوط نکرده، به‌دلیل هوای توفانی و برفی منطقه، انتقال جسدهای مسافران را به روز شنبه موکول کرده است.
در همین حال، خبرهای منتشر شده در داخل و خارج کشور بیش‌از‌پیش و در زمینه‌های مختلف مقصر بودن حکومت آخوندی و سیاستهای تبهکارانه رژیم را در این‌گونه فجایع برملا می‌کند.
گزارشی در این زمینه:
 
در حالیکه خانواده‌های مسافران هواپیمای تهران یاسوج  در سوز سرما هم‌چنان در کوهها و دشت ها سرگردان و چشم انتظار حداقل پیکرهای عزیزان خود هستند،تنها تسلی بخش آنها ابراز همدردی مردم منطقه است  واین‌که به یاد عزیزانشان شمعی برافروزند.
از سوی دیگر، سخنگوی شرکت هواپیما‌سازی ای تی آر در فرانسه بار دیگر بر کهنه بودن هواپیمایی که در کوههای دنا سقوط کرده  و گفته است:‌ شرکت هواپیمایی آسمان، هواپیماهای جدید این شرکت را نخریده و هواپیمای تهران یاسوج که روز یکشنبه سقوط کرد، از نسل قدیم محصولات این کارخانه بوده است.
هواپیمای‌ ای‌تی‌آر ۷۲شرکت هواپیمایی آسمان که صبح یک‌شنبه از تهران عازم یاسوج بود در منطقه دنا در زاگرس سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. نزدیک به ۲۵سال عمر کرده بود.
سخنگوی هواپیما‌سازی ای تی آر  افزود نسل جدید این هواپیما ها از 7سال پیش وارد بازار شده است.
گزارش دیگری  که توسط یورو نیوز منتشر شده نیز یادآوری می‌کند:‌ کمیسیون اروپا پرواز برخی هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی رژیم  در کشورهای عضو اتحادیه را ممنوع اعلام کرده است. «آسمان» تنها شرکت هواپیمایی ایران است که پرواز تمام هواپیماهای آن در اروپا ممنوع شده است.
انریکو بریویو، سخنگوی بخش حمل و نقل کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در مورد آخرین به روز رسانی لیست سیاه پروازهای اتحادیه اروپا گفت: «آخرین تصمیم در ماه نوامبر ۲۰۱۷گرفته شده که بر اساس آن پروازهای ۱۷۸شرکت ازجمله «شرکت آسمان» در اروپا ممنوع است.(سایت یورونیوز  دوم اسفند 96)
در حالیکه هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده، کارشناسان داخلی نیز هم‌چنان به کهنه و اسقاطی بودن هواپیمایی که رژیم با پرواز آن جان مردم را به بازی می‌گیرد، تأکید می‌کنند. 
یک استاد دانشگاه می‌گوید:‌
: «طیاره ۲۵ساله در جمهوری اسلامی با توجه به تعداد اندک هواپیماها به‌ اندازه ۵۰سال کار می‌کند. همین سه هفته پیش با هواپیمای ATR از تهران به رامسر رفتم و خلبان نتوانست بنشیند و بناچار به تهران برگشت. فردای آن روز که از رامسر برمی‌گشتم همین خلبان فولاد، خلبان ما بود.... این طیاره آن قدر قراضه بود که سر و ته آن می‌لرزید، سرش یک طرف می‌رفت و ته‌اش یک طرف دیگر. باور کنید قراضگی و از هم گسیختگی صندلی‌هایش اصلاً مشهود بود به‌طوری که ترک داشت. البته این ایرادات در مورد صندلی اشکال چندانی ندارد ولی موتور که نمی‌تواند اینها را تحمل کند.(‌ایسنا دوم اسفند 96)
رئیس کمیسیون عمران مجلس آخوندی می‌گوید:‌. سؤال ما این است که چرا مرکز کنترل و عملیات شرکت آسمان با این وضعیت آب و هوایی اصلاً اجازه پرواز داده است.
وی درباره وضعیت جوی نامناسب می‌گوید:‌ خلبانان دیگر که در همان روز پرواز داشتند گفتند که در طول مسیر درگیر باران، ابر و یخ زدگی شدند و مرتب دستگاه ضد یخ هواپیما را روشن می‌کردند. اینها حکایت از شرایط جوی نامناسب آن منطقه دارد.
(‌ایسنا دوم اسفند 96)
در همین حال  یک رسانه رژیم با تیتر افشاگری بزرگ درباره سقوط ای تی آر نوشت
 سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متأسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد.
یک رسانه دیگر رژیم به نمونه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۲۷در 19دیماه 1389در وضعیت جوی نامناسب در نزدیکی ارومیه اشاره می‌کند که در خطوط هوایی ایران بارها اشتباه در به پرواز درآوردن هواپیماها در شرایط بد جوی گزارش‌شده یک سال قبل از سقوط این هواپیما، کارشناسان ایران‌ایر خواستار از رده خارج شدن این هواپیما به‌دلیل فرسودگی شده بودند اما نه تنها این مدل از رده خارج نشد بلکه در شرایط سخت آب و هوایی به پرواز در آمد و سقوط کرد.
حالا دوباره این حادثه با شرایط مشابه اما این بار برای ای تی آر ۷۲تکرار شده است. جالب آن که هم‌اکنون قدیمی‌ترین بوئینگ ۷۲۷جهان در شرکت آسمان هم‌چنان در حال فعالیت است.(‌ایسنا و عصر ایران دوم اسفند 96)
 

بحران درونی نظام آخوندی به‌دنبال فاجعه سقوط هواپیما در مجلس ارتجاع  ادامه دارد. نمونه‌هایی از اظهارات اعضای مجلس رژیم:


اسماعیلی، عضو مجلس رژیم 2بهمن 96
درخواست استیضاح وزیر اره و شهرسازی و وزیر کار
درخواست بکنیم تا انشاالله درخواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی و وزیر رفاه رو انشاالله در اولین جلسه هیأت‌رئیسه مجلس مطرح بکنند 
هاشمی پور، عضو مجلس رژیم 2بهمن 96
سقوط هواپیما در سمیرم هم مانند موارد قبل مشمول مرور زمان می‌شود
ما می‌دانیم که این حادثه همانند دیگر حوادث پیش آمده با گذشت زمان به جعبه سیاه وعده داده می‌شود و مشمول مرور زمان خواهد شد و نهایتاً هیچگونه برخوردی با مسببین اصلی این حادثه نخواهد شد در عجبیم که واقعاً وزیر راه و شهرسازی با این فاجعه‌ای که به‌وجود آمده چطور خوابش می‌گیره؟ یک سفر دو ساعته آمده یاسوج و برگشته... 65نفر اونجا تلف شدند اونجا خداوکیلی نمی‌ارزه که آقای وزیر راه و شهرسازی در اون منطقه حضور داشته باشه؟ 

پارسایی، عضو مجلس رژیم 2بهمن 96
به اندازه یک جنگ تمام عیار حوادث در ایران قربانی می‌گیرد
به اندازه یک جنگ تمام عیار از آسمان و زمین و دریا بر این مردم مرگ و غم نازل می‌شود مرگ اندوهی که مقصر آن ندانم کاری و بی‌تفاوتی ما مسئولان است.
در جهان هواپیما کشتی و خودرو برای رفاه مردم اما در اینجا یادآور نکبت‌بار شوم ضحاک مار دوش است اگر ضحاک روزی دو قربانی می‌گرفت ضحاک هواپیما کشتی و خودرو روزی 40جان و سالی 25هزار نفس می‌گیرد و صدها هزار مصدوم به ارمغان می‌آورد...
نه به‌خاطر گریز از استیضاح به... احترام جانهای بیگناه گرفته شده سنگ بنای مسئولیت‌پذیری را با استعفا و عذرخواهی از مردم شریف ایران بنا نهند... قبل از استعفا نسبت به عزل کلیه مدیران مقصر و همچنین خارج کردن هواپیماهای از رده خارج که در کمین جان مسافران نشسته‌اند اقدام نمایند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d687548-7277-4b20-9152-601836cd4ab5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات