728 x 90

پیامدهای اعتراف وزیر خارجه آخوندها به پولشویی‌های میلیاردی -وحشت از گسترش اعتراض مردم

اعتراف به پولشویی گسترده در نظام آخوندی
اعتراف به پولشویی گسترده در نظام آخوندی

بحران رژیم بر سر اعتراف وزیر خارجه حکومت آخوندی به پولشویی‌های میلیاردی در حاکمیت آخوندی، در نمایش‌های جمعهٔ رژیم بازتاب یافت. آخوند سعیدی امام‌جمعهٔ رژیم در قم گفت: سخنان وزیر خارجه درباره پولشویی در داخل، زیبنده نبود».

 

ظریف سند رسمی به دست دشمن می‌دهد

امام‌جمعه خامنه‌ای در کرج نیز گفت: متأسفانه وزیر خارجهٔ ما مسیر دشمنان را تکمیل می‌کند، (نظام) را متهم به پولشویی می‌کند و دشمن را از این گفته شاد کرده و سند رسمی به دست دشمن می‌دهد. ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان. چرا سرِ شاخه نشسته و بن می‌بری؟!... اگر جلوی این سخنان گرفته نشود، وحدت بهم می‌خورد؛ مجلس در این زمینه باید محکم ورود پیدا کند.

 

در لواسانات آخوند لواسانی گفت: سخنان ظریف تیتر اول رسانه‌های جهانی شد و یک حربه بسیار برنده در اختیار دشمنان ما قرار داد. می‌گوییم که فساد پول‌شویی چنان گسترده است که در یک قلم ۳۰هزار میلیارد ـ که معلوم نیست، ریال یا تومان یا دلار است ـ پول‌شویی می‌شود. ظریف هیچ دستگاهی را متهم نکرد، اما چنان کلی بیان کردید که کل نظام متهم شد!

 

در اهواز آخوند حاجتی خطاب به وزیر خارجه رژیم گفت: این چه استدلال سخیفی است در مجلس کردی. می‌گویی " FATF را تصویب کنیم اما من و روحانی هیچ تضمینی نمی‌دهیم! اگر این‌طور است در (جمهوری اسلامی) را قفل و کلید کنیم و تابلو بالا ببریم که از خمینی تبری می‌جوییم تا تمام بهانه‌ها گرفته شود.

 

افرادی که پولشویی می‌کنند به نهادهای قدرتمند داخل نظام وصل هستند

روزنامه رسالت آخوندی به‌نقل از کریمی قدوسی عضو مجلس ارتجاع دربارهٔ اعترافِ وزیر خارجه رژیم به پولشویی نوشت: «اگر ظریف پولشویی را ثابت نکند، دادستان حق دارد او را تعقیب کند».

وی افزود: «اتهام پولشویی، از اتهام تقلب در انتخابات ۸۸خطرناکتر است؛ چون ظریف با این سخنان، نظام را به فساد و کسبِ درآمدِ کثیف متهم کرده و به گونه‌یی سخن گفته است که یعنی افرادی که پولشویی می‌کنند، به نهادهای قدرتمندِ داخلِ نظام وصل هستند».

کریمی قدوسی اضافه کرد: موقعی که وزیر خارجه مدعی می‌شود در نظام، پولشویی‌های وسیعی وجود دارد، نظام اسلامی را متهم به کسبِ درآمد از راهِ مواد مخدر، رانت و فساد و امثال این مسائل می‌کند. بی‌تردید مواضع فردی در این جایگاه، بار حقوقیِ بین‌المللی دارد و اکنون مواضع او برای دشمنان ما و در «اف.ای.تی.اف» سند شده و بار حقوقی به وجود آورده؛ بنابراین ظریف برای حوزه امنیتِ (نظامِ) ما، چالش جدی ایجاد کرده است.

 

از سوی دیگر خرم نماینده سابق رژیم در مقر اروپایی سازمان ملل درتایید حرفهای ظریف نوشت:طی سال‌های اخیر گه‌گاه اخباری را می‌شنویم که پول‌های کثیف در انتخابات خرج می‌شوند یا آن که سه هزار میلیارد دلار یا فلان حجم از طلا و ارز از کشور خارج شده است که همه اینها سؤالاتی را برای مردم ایجاد می‌کند که چگونه این کارها ممکن است.

وی افزود: شاید ظریف طی مدت اخیر آن‌قدر متحمل فشار شده است که به سیم آخر زده و آن صحبتها را بیان کرده است

 

کاهش اعتماد در پی ناکارآمدی و فساد نهادها

درباره اعتراضات اقشار مختلف مردم، روزنامه موسوم به ایران متعلق به دولت آخوند روحانی نوشت: بخشی از بدنهٔ جامعه از شرایط موجود، از کاهش اعتماد و سرمایه اجتماعی در پی ناکارآمدی و فساد در برخی نهادها در ناامیدی به‌سر می‌برند. اعتراضات دیماه بیانگر همین بی‌اعتمادی بود.

 

کمالی وزیر کار سابق رژیم در وحشت از بالا گرفتن اعتراضات کارگری که کل نظام آخوندی را هدف قرار داده گفت: کجای دنیا وقتی مسائل و مشکلاتی پیش می‌آید و اعتراضات صورت می‌گیرد به پایه ایدئولوژیک آن کشور می‌رسد؟ چرا مسئولانِ ما بار مشکلات و اشتباهات را به دوش نمی‌گیرند و اجازه می‌دهند که مسائل و مشکلات برعهده نظام و رهبری گذاشته شود؟

وی در اعتراف به گسترش بیکاری و فساد حکومتی در بازار ارز و سکه نیز گفت:‌ ظرف دو ماه آینده ۸۰۰هزار نفر به بیکاران ما افزوده خواهد شد. مسئولان ما حرف می‌زنند، اما طور دیگری عمل می‌کنند؛ می‌آیند طلا می‌فروشند، اما بعد فردی را که در حجم بالا طلا خریده دستگیر می‌کنند. باید پرسید چرا می‌فروشید که بعد بخواهید بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9bd01ae-3f1d-4823-b225-da65d5cef72b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات