728 x 90

پیام به همیاری ۲۴

همیاری ۲۴
همیاری ۲۴

دکتر بهروز پویان، کارشناس علوم سیاسی از تهران

رژیم ولایت فقیه در طول عمر ننگین خود دو گونه برخورد با رسانه‌ها در پیش گرفته است. در دو دهه نخست به‌ویژه از سال ۶۰، با انحصار مطلق رسانه‌ها تلاش می‌کرد تا با جعل، تحریف و دروغ، افکار عمومی را به انقیاد در آورد و مانع رسیدن صدای پیشتازان آزادی و مشخصاً مجاهدین به‌گوش جامعه شوند. با این‌حال رادیو مجاهد و پس از آن سیمای مقاومت از لابه‌لای انبوه صداهای ناهنجار رژیم و مددرسانهایش به گوش می‌رسید. از دهه هشتاد با عمومیشدن ماهواره و اینترنت که سلطه انحصاری رژیم بر رسانه را به چالش کشید و کانال‌های ارتباطی مجاهدین با جامعه برقرار شد، رژیم در دستور کار جدید خود با ایجاد انبوه رسانه‌های صوتی و تصویری رنگارنگ به‌ویژه در خارج از کشور تقلا کرده است تا توجهات را از سیمای آزادی که انعکاس صدای واقعی جامعه ایران است منحرف کند. در این مسیر حتی رژیم حاضر شده است تا برخی از کانال‌های ماهواره‌ای را به‌گونه‌ای تنظیم کند که ظاهر مخالف خوان داشته باشند اما در واقع همان خط رژیم در تخدیر جامعه و تخریب چهره مقاومت ایران را پیش ببرند.

ولی از قیام دیماه ۹۶به این سو، اقبال عمومی سیمای آزادی بیش‌از‌پیش شد و می‌توان گفت در قیام آبانماه، از آنجا که تنها سیمای آزادی بود که تماماً و به‌طور ۲۴ساعته روی خط قیام و انعکاس لحظه به لحظه حماسه‌های خلق شده در شهرهای شورشی میهن تنظیم شده بود، به تنها مرجع معتبر اخبار و وقایع ایران تبدیل شد. انسداد اینترنت نیز که قرار بود برای رژیم مددرسانی کند، در مقابل بر اعتبار سیمای آزادی افزود تا جاییکه رژیم فریاد می‌زد که آنها (مجاهدین) تلویزیون‌شان به اتاق جنگ تبدیل شده بود. دستمریزاد به‌گردانندگان خستگی‌ناپذیر سیمای آزادی و درود به‌تعهد و شرفشان که در هیاهوی جعل و دروغ و تحریف و تخدیر انبوه رسانه‌های زرد و بی‌مایه، هم‌چنان بر پیمانی که با خالق و خلق بسته‌اند پایدار و استوارند. با این توضیح، بر هر کسی که دلش برای آزادی و عدالت می‌تپد و از انحصار و دروغ و ستم خسته و بیزار است، واجب است تا گامی هر چند کوچک در برقرار ماندن این صدای راستین حق و عدالت و آزادی بردارد. اما این گام های کوچک و بزرگ در روشن نگه‌داشتن چراغ فلک افروز سیمای آزادی برای مشتاقان رهایی میهن از اسارت تاریخی استبداد و ارتجاع، ۲بهره اساسی دارد:

نخست، هر گونه یاری و کمکی به صدای مقاومت ایران و مجاهدین و کانون‌های شورشی که به‌گفته مسعود رجوی دست‌اندرکار در انداختن طرحی نو در فلک سیاسی و اجتماعی میهن هستند، ما را به صف پیشتازان وصل می‌کند و این امکان را به‌وجود می‌آورد تا از خویش بیرون می‌آییم و با پیوستن به این جبهه پیشتاز تکثیر و فراگیر شویم. جبهه متحدی که همه مرزها را در می‌نوردد و تقسیم بندیهای صوری اجتماعی هم‌چون زبان و قومیت و مذهب و جنسیت و طبقات را در خود فرو می‌برد و نیرویی عظیم تولید می‌کند که با پشتوانه قانونمندیهای تاریخ و تکامل، هیچ نیروی ضدتاریخی و ارتجاعی هماورد آن نخواهد بود و البته در این وضعیت همان تعهدات و مسئولیتهای پیشتازان بر ما جاری خواهد بود و خوشا این تعهدات که ما را از میرایی به نامیرایی هدایت می‌کند.

دوم، طبق قواعد اجتماعی و انسانی، هر کس برای چیزی که برایش ارزش بیشتری دارد، حاضر به پرداخت بها خواهد بود و هر کس در دعوی چیزی که بهای بیشتری برای آن پرداخت کرده، صادق‌تر و محق‌تر است. و چه متاعی والاتر از آزادی که روح تعالی بخش انسانی و جوهر تکامل اجتماعی و تاریخی است. حال هر کس که دلش برای این متاع ارزشمند می‌تپد و قدر و قیمت آنرا به‌خوبی می‌فهمد بی‌شک حاضر به پرداخت برای آن خواهد بود. اینجاست که می‌توان از کباده‌کشان دروغین آزادی پرسید تاکنون چه بهایی برای آن پرداخت کرده‌اند. در مقابل، مقاومت ایران خود را در این راه کاملاٌ به اثبات رسانده است. با فدیه‌های بیشمار طی بیش از ۵دهه که تاریخ ایران را قدر و قیمت بخشیده است و همین فدیه‌هاست که راه دستیابی به آزادی را ضمانت کرده و می‌کند. این آموزه را ما مدیون مسعود رجوی هستیم که خود از قله نشینهای این فرهنگ انسان‌ساز است. بی‌جهت نیست که ترجیع‌بند پیامهای فرمانده ارتش آزادیبخش ملی ایران، مسعود رجوی، این است: «رود خروشان خون شهیدان در پرتو مهر تابان ضامن پیروزی محتوم خلق ماست.»

پس پرداختی که برای آزادی و انعکاس صدای آزادیخواهان می‌کنیم، ما را لایق آزادی می‌کند. هر چند که این کمکهای ناچیز مالی در برابر رود خروشان خون شهیدان، رنج و شکنج اسیران و زندانیان سیاسی، بردباری و پایداری مادران شهدا و زندانیان و همه مجاهدین از ابتدا تا اکنون که هر لحظه در حال پرداخت بودند و هستند، قابل بیان نیست. اما به‌اعتبار آنچه که مسعود گفت، هرکس که با قدمی یا قلمی و یا حتی لبخندی، به جبهه آزادی‌ستان و سنگر مقاومت و صف مجاهدین به‌پیوندد، خود واجد ارزش و شایسته آزادی است.

 

درود بر مسعود و مریم که ارزش‌های بی‌مانند خود را در پرداخت گران برای آزادی به اثبات رسانده‌اند و خوشا تاریخ ایران و نسل امروز که چنین سرمایه‌های بی‌بدیلی را در صف مقدم جبهه آزادی ستان در پیش چشم دارد.

 

هم‌چنین درود بر مجاهدین خلق و کانون‌های شورشی، که با درونی‌سازی فرهنگ پرداخت در راه آزادی، نه تنها انقلاب دموکراتیک را در دسترس قرار داده‌اند، که حفظ و حراست از آن و ارزشهای خلق شده‌اش را در دوران پس از انقلاب دموکراتیک، ضمانت خواهند کرد.

 

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d19a9c0-5a48-4f4a-94da-e0d1ed0a6e8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات