728 x 90

پیام مریم رجوی به جلسه پارلمانی در انگلستان

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

روز سه‌شنبه ۸اسفند ۱۳۹۶(۲۷فوریه۲۰۱۸)، جلسه‌یی در پارلمان انگلستان به‌مناسبت روز جهانی زن برگزار شد. مریم رجوی، طی یک پیام ویدیویی به این جلسه، در مورد نقش پیشتاز زنان در قیام مردم ایران گفت:

اجازه بدهید به همه خواهرانم در انگلستان به‌مناسبت روز جهانی زن تبریک بگویم. می‌خواهم از زنان بزرگی در بریتانیا تقدیر کنم که به دفاع از مردم سرکوب شده ایران و به‌ویژه زنان برخاسته‌اند. 
زنان ایران نقش مهمی در قیام‌ دی ماه داشتند. این دستاوردی برای همه زنان است. قیام ایران، قیامی بر ضد رژیم ایران و سیاستهای بنیادگرایانه آن است. قیام‌کنندگان، جنگ سپاه پاسداران با مردم سوریه را محکوم کردند. آنها گفتند که نمایش اصلاح‌طلبی دیگر عمرش تمام شده و خواستار سرنگونی تمامیت رژیم شدند. 
پیشگامی زنان و جوانان، از جنبه‌های مهم این قیام است. فرماندهان سپاه پاسداران اعتراف کردند که حلقه اصلی برانگیختن قیام‌ها زنان‌اند. وزارت کشور نیز اعلام کرد ۹۰درصد دستگیر ‌شدگان کمتر از ۲۵سال دارند. 
آخوندها بیشتر درآمد ایران را صرف سرکوب و صدور تروریسم و جنگ در سوریه و سایر کشورهای منطقه می‌کنند. آنها بخش مهمی از درآمد کشور را غارت می‌کنند. اما قربانی این بحران زنان و جوانان‌اند. در سال‌های اخیر هر سال ۱۰۰هزار زن شغل خود را از داده‌اند بعضی‌ آن‌قدر فقیراند که کلیه خود را می‌فروشند. هم‌زمان زنان و جوانان به‌شدت سرکوب می‌شوند. 
به‌گفته مقامهای رژیم، هر روز در خیابانها حداقل ۲هزار زن به‌خاطر رعایت نکردن قوانین حجاب اجباری دستگیر می‌شوند. در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی بیش از ۸۰زن اعدام شده‌اند. روحانی همان کسی است که نقاب میانه‌روی زده بود. 
زنان و جوانان ایران در پی سرنگونی استبداد مذهبی هستند. آنها خواهان یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت‌اند. خواهان برقراری آزادی و دموکراسی و برابری زن و مرد‌ هستند.

دوستان عزیز، 
از نمایندگان مجلسین انگلستان می‌خواهم که از این خواستها حمایت کنند. مردم ایران از مجلسین انگلستان انتظار دارند که مانع هر گونه معامله تجاری با شرکتهای سپاه پاسداران شوند. هر پوند افزایش درآمد رژیم آخوندی، یعنی تشدید سرکوب و فقر در ایران و گسترش جنگ در سوریه و سایر کشورهای منطقه.
در جریان این قیام، آخوندها حداقل ۱۲نفر از شرکت‌کنندگان را زیر شکنجه به‌قتل رسانده‌اند. آنها هزاران نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند. 
از شما می‌خواهم برای توقف این سرکوب وحشیانه‌ تلاش کنید. دولت انگلستان را ترغیب کنید که رابطه خود را با رژیم ایران به‌توقف شکنجه و اعدام مشروط سازد. قیام خواهران شما در ایران، علیه رژیم زن‌ستیز حاکم، پیشرفتی برای همه بشریت است. هر قدمی که برای آنها بردارید، هر فعالیتی برای دفاع از دستگیرشدگان، هر تلاشی برای افشای شکنجه‌ زندانیان و هر کاری برای واداشتن دولتها به‌قطع رابطه با رژیم آخوندی، اثرگذار خواهد بود.
در شرایط کنونی، خواست ما آزادی فوری زندانیان قیام، آزادی بیان و اجتماعات و لغو سرکوب و حجاب اجباری است. برای برآوردن این خواستها ما به‌ یاری تک‌تک شما نیازمندیم. 
روزی که زنان ایرانی، سنگر بنیادگرایی را در ایران درهم بشکنند، آزادی و برابری در همه جهان جهش می‌کند و آن روز دور نیست. 
از همه شما متشکرم.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00d3b49d-4270-4873-9a1b-32f4f53b1a21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات