728 x 90

پیام مریم رجوی به جلسه نوروزی در مجلس ملی فرانسه

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

به‌مناسبت آغاز سال نو ایرانی، روز ۲۲فروردین(۱۱آوریل ۲۰۱۸)، جلسه‌یی با حضور شماری از نمایندگان و شخصیت‌های حامی مقاومت ایران، در مجلس ملی فرانسه برگزار شد. مریم رجوی طی یک پیام ویدئویی به این جلسه، ضمن تبریک سال نو گفت:

نوروز جشن چند هزار ساله ایرانی است. این جشن در نظر مردم، ایران سمبل امید برای تغییر است. در دوران حاکمیت آخوندها، توجه شدید مردم ایران به‌ نوروز ابراز مخالفت با حکومت هم هست. زیرا استبداد مذهبی با فرهنگ و تمدن ایران خصومت دارد. 
نوروز امسال در ایران یک ویژگی مهم دارد. این جشن عمیقاً تحت تأثیر قیام‌هایی است که از هفتم دی‌ماه، در ۱۴۲شهر ایران برپا شد. 
بسیاری از ایرانی‌ها می‌گویند:‌ امسال بهار از (۲۸دسامبر) دی‌ماه آغاز شده است. از آن موقع، تظاهرات و اعتصاب‌های گسترده در سراسر ایران بی‌وقفه ادامه دارد. به‌خصوص اعتصاب عمومی مکرر در مناطق کردنشین، تظاهرات هموطنان عرب در هفته‌های اخیر در مناطق نفت‌خیز جنوب یا اعتصاب و اعتراضات کارگران صنایع فولاد و نیشکر. همچنین تظاهرات مستمر کشاورزان اصفهان و اعتراضهای روزهای اخیر در تهران. 
روشن است که مردم ایران جنبشی را برای تغییر رژیم شروع کرده‌اند. یک ضرب‌المثل ایرانی می‌گوید: سالی که نکوست، از بهارش پیداست. بنابراین قابل پیش‌بینی است که امسال، سال یک جنبش اعتراضی قدرتمند در ایران خواهد بود. حکومت آخوندها دچار یک بی‌ثباتی بنیادی شده است. 
پیش از این برخی مدافعان رژیم ادعا می‌کردند که پس از توافق هسته‌یی و برداشتن تحریم‌ها اوضاع ایران تغییر می‌کند و به سمت گشایش پیش می‌رود. اما برعکس دیکتاتوری مذهبی به تشدید سرکوب در داخل رو آورد و به گسترش برنامه موشکهای بالیستیک و جنگافروزی در خاورمیانه. ما پیوسته گفته‌ایم که این رژیم هرگز میانه‌رو نخواهد شد. خوشبختانه امروز فرانسه برنامه موشکی رژیم و نقش آن در بی‌ثبات‌کردن منطقه را زیر سؤال برده است. اما علاوه بر آن، مردم ایران انتظار دارند که فرانسه را در کنار خود ببینند. انتظار دارند فرانسه از حقوق بشر ایران و از قیامهای ایران دفاع کند. تعادل پایدار در ایران و آرامش در خاورمیانه در گرو سرنگونی استبداد مذهبی است. 
ما برای برپایی یک جمهوری کثرت‌گرا در ایران مبارزه می‌کنیم، یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت و برابری زن و مرد. همچنین برای لغو حکم اعدام، خودمختاری ملیتها در چارچوب تمامیت کشور، فرصت‌های برابر اقتصادی، احترام به محیط‌زیست و یک ایران غيراتمی. 
برای همگی شما بهار خوبی را آرزو می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/912f3a5c-7420-4e17-bf98-a6ac13133bc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات